1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kuuluuko tietokoneen vinkua?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by kakakakalle, Apr 6, 2010.

1. Tupe77

Tupe77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Pysäytit siis prosessorin tuulettimen?
    Koititko näytönohjaimen tuuletinta?
    Veikkaisin "viaksi" näytönohjaimen tuulettimen kierroslukuja. Itsellä kyseinen HD5870 on "melko" hiljainen käytössä. Kellottaessa olen koittanut välillä muuttaa ccc:ssä tuulettimen kierrosnopeutta 100%:iin, mutta joutunut luovuttamaan, kun masentunut pölynimurini meni nurkkaan murjottamaa... :)
    Kyseinen ohjain on siis TODELLA äänekäs täysillä kierroksilla käytettäessä.
    Selvittäisin itse ennen palauttamista näytönohjaimen lämmöt ja tuulettimen tilan.

2. kakakakalle

kakakakalle Regular member

Trophy Points:
    26
    Kokeilin jo tuuletinta. Ei vaikuta. Eihän se koskaan täysillä pyörikkään. En huomaa ainakaan itse eroa äänessä normikäytön ja pelaamisen välillä. Vähän vaikeeta prossutuuletinta kokeilla, mutta olen varma ettei se tule sieltä. Millä nuo lämmöt näkevät?

3. Tupe77

Tupe77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Last edited: Apr 10, 2010
  4. kakakakalle

Trophy Points:
    26
    juu normaalilta näyttää. Idlenä semmonen 40 ja rasituksessa joku 60-70.

5. kakakakalle

Trophy Points:
    26
    Kokeilin Furmark 1.8 uudestaan ja nyt sain lämmöt sinne 85-86 asteeseen. Onko normaali? Paljonko saa maksimissaan olla?
    Löysin myös lisätietoa tosta vinkunasta. Monilla muillakin on esiintynyt vinkunaa ja se lähtee pois, jos laittaa v-syncin päälle.

6. Zardoner

Zardoner Regular member

Trophy Points:
    26
    Täällä ei näköjään kukaan ole vielä osannut vastata ongelmaan, kyseessähän on ilmiselvästi näytönohjaimen virransyöttö joka vinkuu kun fps helvetin korkea(juuri nämä pelien valikot jne. joissa se huitelee sadoissa, jopa tuhansissa). Näyttiksien virransyötöt on sirisseet kautta aikojen monissa malleissa, tätä ilmiötä voi hillitä laittamalla päälle sen vsyncin ettei fps karkaa valikoissa. Tuskin menee takuuseen tämän takia jos muuten ei ylimääräistä ääntä kuulu.

Toinen mahdollinen tietty on poweri tai poweri-näyttis yhdistelmä, kaikki eivät tykkää toisistaan.

7. Ransester

Ransester Active member

Trophy Points:
    68
    Juu samalai se minullakin vinkuu jos fps nousee liian korkeaksi. Näyttiksenä GTX 280. Ja lämmöt Furmarkille näyttävät normaaleilta.

Share This Page