1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Linux ja messenger

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Mikhi91, Mar 31, 2007.

  1. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Joo niin mulla oli vähän semmonen kutina..en ollut tosin varma, mutta niitä ei Qbittorrentin kanssa paljoa tullut joten menköön.
     
  2. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Tuota prosukuormaa on vaikea uskoa...Jos vaikka tarkistussummien laskeminen nostaa kuormaa hetkellisesti. Mulla KDE työpöydässä Amarok rokkaa ja azureuz lataa. Muutama akkuna selaimessa plus jotain muuta pientä käynnissä ja kuorma on alle 10%. Mulla on vieläkin se käsitys, että ktorrent olisi epävakaa. Pienimmällä kuormalla pääsee kyllä noilla konsolissa tai screenissä ajettavilla torrenteinlla. Plussana voi pitää, että X:n voi vaikka sammuuttaa yöksi.
     
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Uskoa saa kuka haluaa, mutta onhan se mahdollista, että en odottanut tarpeeksi kauan. Azureus sai rullata enintään vartin jatkuvasti prossua rasittaen kunnes vaihdoin imuttajaksi µTorrentin ja se oli alusta alkaen "kevyt" prossulle.
     
  4. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    µTorrentin on varmasti hyvä. Mutta luulisi, että wine emulaation vievän tehoja jonkun verran. Itse en käytä wine. Linukalla käytän vain linux softia. µTorrent varmaan myös nostaa CPU kuormaa kun laskee vaikka DVD-imagen tarkistussummaa...ja voi kestää wine:n alla hyvinkin yli 15 min riipuen koneen tehosta. Ja 8 torrenttia on vielä aika vähän.
     
  5. emagdnim

    emagdnim Regular member

    Joined:
    Jul 18, 2004
    Messages:
    221
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ktorrenttia itsekin käyttelen ja on kyllä paras linux torrenclientti mitä oon kokeillu! Tosiaan lähes kuin utorrent, mutta joitain puutteita siihen verrattuna. Toisaalta haku -toiminto esimerkiksi on parempi. Se hakee torrentit suoraan ohjelman sisään ja siitä voi suoraan laittaa torrentin lataukseen, kätevää :)

    Ktorrent näyttää sitäpaitsi kokoajan kehittyvän ja suomenkieliki varmaan pian valmis.
     
    Last edited: Apr 3, 2007
  6. .W.

    .W. Regular member

    Joined:
    Mar 1, 2004
    Messages:
    838
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kyllä mulla tekee tuo Azureus tuon saman. Riippuen lähinnä yhteyksien määrästä, ts. niitä rajottamalla sai useampia torrentteja kerralla ennen hyytymistä..

    Tosin oikein tiukoillakaan rajotuksilla ei polvilleen menemättä ollu allekirjoittaneen kone kun torrentteja oli 25+..

     
  7. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Testasin tota Qbittorentie ja totesin ihan päteväksi softaksi, mutta sen ominaisuudet on liian rajatut Azureukseen ja µTorrentiin tottuneelle. Lisäksi latauksista saa liian vähän tietoa. Takaisin Azureus käyttäjäksi.
     
  8. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    No sitten asetuksissa jotain...Käynnistin Azureuksen äsken ja vain hetkeksi kuorma nousi yli 90%. Silloin kun se tarkistaa esim DVD imagen on kone vähän aikaa kovalla kuormalla. Muuten jotain 5-10%. Ja torrentteja on paljon enemmän kuin 25.
     
  9. HmTT

    HmTT Regular member

    Joined:
    Sep 29, 2005
    Messages:
    484
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Periaatteitahan saa olla, mutta mielestäni on turhaa parjata ~100MB tilansäästöstä nykyisten kiintolevyjen koko/hintasuhteella. Tällähetkellä 400GB:n kiintolevyt ovat hinnaltaan n. 100e. Kyseisillä kiintolevyillä 100MB:n kokoisen siivun hinnaksi tulisi n. 2.5snt :)

    Toisaalta ne 'javakötöstyksetkään' eivät ole mitään pieneen tilaan meneviä. Softa itsessäänhän ei välttämättä ihmeitä vie, mutta JRE taisi viedä useampia kymmeniä megoja.
     
  10. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Periaatteita voi olla monenlaisia. Vaikka levytila on suht halpaa niin varmuuskopiointi ei. Itse olen myös koettanut pitää systeemin suht pienenä, jotta sen voisi sulloa yhdelle DVD:lle. Ja vie ne KDE kirjastot muistia ja tunnetusti KDE ohjelmat käynnistyy aika hitaasti.
     
    Last edited: Apr 9, 2007

Share This Page