Niin,onko välii onko professional vai home-edition.?No mä yritän saadan sen jostain.Mutta jos en saa sitä,niin oisko mitään muita konsteja?
Voi olla ettei XP:n levy anna palauttaa vanhempaan. On nuo vaikeiksi tehty. Sun pitäis ottaa joku softa joka ajaa osion tyhjäksi. Suosittelen dossipohjasta mikäli Vistan osio on siellä näkyvissä.
Suosittelenpa vielä ottamaan Ultimate Boot CD:n ja kokeilemaan Partition Tools-kohtaa sieltä. Tietysti tämä pitäisi saada levylle joten joku polttosofta on hyvä olla.
Noniin,sain sitten kaveriltakin englannnin kielisen Windows XP Home Edition...Niin eli mitäs nytte sitten?
Ohoho,justiinsa joo,ei mitään hajuu,kun tuo lontoo ei taivu niin hyvin.Jaksaisko joku tehä hyvän ohjeen tähän mulle tuosta http://www.tech-recipes.com/microsoft_vista_tips1040.html vai onko jo kaikki kyllästyneitä mun avuttomaan ruikutukseen?
Ei ole Käänsin nyt jotenkin tuon tekstin, eli: Vista on ehkä hieman hankala poistaa sen käynnistyslataajan takia. "Dualbootin" kanssa leikkiminen on tuhonnut monien kovalevyjä, joten on suopsiteltavaa että otat varmuuskopion tärkeistä tiedostoista. Jos teet väärin, voi olla että et pysty käynnistämään miltään osiolta. teet tämän omalla riskillä. Tässä on kohdat jota sinun pitää noudattaa. 1. Varmuuskopiot, varmuuskopiot, varmuuskopiot, varmuuskopiot. 2. Käynnistä uudelleen, ja käynnistä XP CD:ltä (ohjeet täällä ellet osaa: Scrollaa loppuun 3. Käynnistä palautuskonsoliin (ohjeet kuinka pääset Älä kuitenkaan tee korjausasennusta 4. Suorita palautuskonsolissa komento "fixboot". 5. Suorita palautuskonsolissa komento "fixmbr". 6. Suorita palautuskonsolissa komento "exit". 7. Käynnistä tietokone. 8. XP:ssä mene käynnistä-> Suorita-> msconfig-> Käynnistys-välilehti. Ja katso onko siellä merkintää Vistasta. Jos on niin poista merkintä. 9. Formatoi Vistan osio.
Onneksi olen hyvällä päällä. 1. Teet kaikesta olennaisesta varmuuskopiot 2. Käynnistä uudelleen ja boottaa Windows cd:llä (biossista asetukset, jos ei buuttaa) 3. Käynnistä "palautus konsoli". Muistaakseni tulee suoraan ekasta kohdasta: "korjaa xp:n asennus". 4. Aja Fixboot. Eli kirjoitat [bold] Fixboot [/bold] sinne komentoriville. 5. Kirjoita [bold] fixmbr [/bold]. 6. Poistut "Palautus Konsolista". Kirjoita [bold] exit [/bold] 7. Käynnistä kone uudelleen. 8. Xp->suorita->msconfig-> välilehti "käynnistä"-> poistat mahdolliset vista merkinnät. 9. Alustat osion jossa Vista oli. Teppo pirulainen kerkesi ensin... Edit: Hyvä kuitenkin, että TeppoI muisti muistuttaa riskeistä, jotka itse kiireessä unohdin.
Itse asensin kokeeksi Vistan osiolle jossa on 100 Gigaa tietoja. Vistaa poistaessani eipä passannut formatoida. Huomasin että suurimman osan tiedostoista saa poistettua kun vaihtaa kansioiden nimiä. Silti jäljelle on jäänyt joitain tiedostoja(180 M) joita ei edes unlocker saa poistettua. Oliskohan joku ohjelma tehokkaampi? PS: XP:n käynnistyslataajan saa palautettua Recovery consolilta fixmbr ja fixboot komennoilla.
Dodiih elikkäs hommaappas jostakin vaikkapa Gdisk niminen ohjelma kopioi se boottaavalle korpulle ja käynnistä kone sillä... jompi kumpi noista alemmista käskyistä antaa kyllä Vistalle huutia.. Gdisk 1 /del /all Gdisk 1 /diskwipe /dod Voithan myöskin koittaa hakea kovon valmistajan sivuilta low level format toolin sillä lähtee vistan perkeleet... Myös mikä tahansa linuxin asennus media todennäköisesti käy... Kuis ÄKSPEEN oma levy eimuuten käy??????
Buutta XP:n asennuslevyltä konsoliin ja sitten vaan del käskyä ylimääräsille tiedostoille. Jos tuolla ei lähde niin oikein tekokkaampaa tapaa ei oo ilman levy formatisointia. Tossa on pieni Del käskyn käyttöohje: Ps. Ilmeiseti joudut käyttämään [bold]s[/bold] tai [bold]h[/bold] (johinkin ehkä molempia) määriteittä melkein kaikkiin poistetaviin tidostoihin tiedostoihin, joten varmista varmasti että poistat vaan oikeat tiedostot.
Sanoi vain: acces denied tai jotain sinnepäin. Täytynee siirtää mokoma pieni hakemisto piiloon jonnekin.
Hmm..Pitäisi?Oiskohan nytten varmaa?No jos nyt sattuis vaikka käymään,että ei käynnistyisi,niin mitäs sitten?Òis hyvä saada siihenki ohjeet jos sellanen pirulainen tulisi =P.