1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Merkkikone kuvankäsittelyyn, viihde- ja peruskäyttöön?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by MiniErkki, Mar 24, 2009.

1. MiniErkki

MiniErkki Member

Trophy Points:
    11
    Joo, ehkä ens kerralla itsekasattu. Mutta täytyy nyt vielä sanoa, että tuo Amilo oli käytössäni tosiaan loistava kone. tuntui että tehot riittää ihan mihin vaan (raskaita pelejä en sentään kokeilut, vanhaa Tiger Woodsia vain). Pystyi ajamaan virusskannia, katsomaan filmiä, surffaamaan netissä ja pelaamaan shakkia samanaikaisesti, eikä mitään hyytymisen merkkejä. :) Harmi vaan, että on tuo kovalevy mikä on, mutta lukemani ja teknisen tuen kaverin sanoman perusteella en ole ainoa, jolla on ongelmia Seagaten kanssa nyt. Katsotaan, mitä ovat sille huollossa tehneet. Toivottavasti on parempi kiintolevy laitettu.

Mutta varmuuskopioita meinaan tästä lähtien ruveta ottamaan säännöllisesti...

2. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Tarvitsemaasi käyttöösi oikein hyvä merkkikone jossa pelitehoakin on niin paljon että sillä pystyy kaikkia nykyisiä pelejä pelaamaan ilman ongelmia :)

3. trooper78

trooper78 Regular member

Trophy Points:
    26
    ELi jos Fujitsun Amiloon vain vaihtaa paremman kovalevyn, niin kyseessä on oikein toimiva tietokonepaketti =/

Saakos muuten tuon mukana olevan Vistan taannutettua XP:ksi?

Last edited: Apr 10, 2009
  4. Wintoosa

Wintoosa Regular member

Trophy Points:
    46
    Tietysti saat varmasti toimivan siitä, että asennat uuden kovalevyn. Oletuksena kyllä pitäisi toimia ilman sen lisäystä.

Vistan Home Premium-versiota et voi alentaa XP:ksi. Ominaisuus on vain Business- ja Ultimate-versioissa.

5. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    Ihan säällinen.

Ööm... jos vaihdat kovalevyn niin menee vissiin takuut

6. aahola

aahola Regular member

Trophy Points:
    26
    Totta, todennäköisesti tuostakin menevät takuut jos avaat kotelon.

7. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Ainakaan HP:n koneissa ei kotelon sivupellin avaaminen tapa takuuta, mutta Fujitsusta en osaa sanoa että onko niillä vielä tuo yhtä naurettavalla tasolla kuin se joskus oli... Luulisin kyllä että sen kylkilevyn saisi avata esim. muistia lisätäkseen?

Tuo kannattaisi kysy Fujitsun tuotetuesta ettei tule jossakin vaiheessa ylläreitä, mutta sitä käyttiskovoa ei saisi itse mennä vaihtamaan, toisen kovon rinnalle asentamisen luulisin olevan vielä sallittua, ainakin omassa HP:ssa on näin.

8. MiniErkki

MiniErkki Member

Trophy Points:
    11
    Ei varmaan kovalevyä vaihtaa tarvitse, kunhan ajoissa päivittää kovalevyn firmwaren. Minä en ehtinyt päivittää/tiennyt että pitää päivittää, ennen kuin ongelmat alkoivat. Luulin, että ongelma on Windowsissa, mutta eipä sitten ollutkaan. Teknisestä tuesta sanoivat, että pitää firmware päivittää, mutta mulla se oli ilmeisesti liian myöhäistä. Nyt on kone huollossa. Kyllä siitä vielä toimiva tulee. Onneksi on tämä takuu.

Tässä on keskustelua noista Seagaten ongelmista: http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t564353

Täältä pääsee latailemaan päivityksiä, jos on tarvetta:
    http://fi.ts.fujitsu.com/support/downloads.html

Minun Amilossani oli tuo ST31000333AS-malli, joka rupesi temppuilemaan.

9. MiniErkki

MiniErkki Member

Trophy Points:
    11
    Joo, tuli Amilo huollosta. Olivat päivittäneet biosin ja käynnistelleet yli 50 kertaa ja ajaneet testiohjelmia. Kone kuulemma toimi ok. Mutta kun toin kotiin ja rupesin käynnistämään, niin eipäs lähde vieläkään Windows käyntiin kuin harvemmin kuin joka toinen kerta. Mikähän tässä on, ja onko mua huijattu huollossa? Kovalevyyn tosiaan firmware päivitetty ja bios päivitetty. Windows asennettu pariin kertaan uudestaan. En suosittele ostamaan tätä konetta. :(

10. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Tämä osoittaa sen että "huollon" tehnyt henkilö on täysin ammattitaidoton eikä tajua koneista mitään. Ei muuta kuin soitto huoltoon ja kerrot miten asiat on.

Itse pyytelisin jo jotain hyvitystä tässä vaiheessa...

11. trooper78

trooper78 Regular member

Trophy Points:
    26
    Näinköhän pitäisi sittenkin hankkia se kloonikone =/

Mitäs tuo päivittämättä jättäminen tekee kovolle/koneelle? ...tuollaisia päivityksiä ole koskaan tullut tehtyä.

12. MiniErkki

MiniErkki Member

Trophy Points:
    11
    Joku asiantuntevampi henkilö osannee tähän vastata paremmin, mutta mitä on noita keskusteluja aiheesta lukenut, niin jossain vaiheessa koneeseen tulee mm. näitä käynnistysongelmia ja voi mennä pahemminkin jumiin, jos ei päivitetä. Itse oon saanut semmoisen käsityksen, että nää jotkut Seagaten kiintolevyt, on aikapommeja, jotka kyllä ennen pitkää posahtavat ilma päivitystä. Kertokaa, viisaammat, lisää.

En ole kyllä varma, että minun ongelmani johtuvat kovalevyst, mutta teknisestä tuesta sitä epäilivät, ja samanlaiselta vaikuttavat oireet, kuin muillakin on ollut näiden kanssa.

13. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Tietyt Seagaten levyt menevät suojaustilaan joka tekee levystä loppujenlopuksi käyttökelvottoman.

Yleisesti ottaen kovalevyjen firmwareja ei tarvitse eikä edes kannata päivittää. Tiettyihin Seagaten malleihin sen kuitenkin joutuu tekemään ohjelmavirheen takia.

Last edited: Apr 19, 2009
  14. MiniErkki

MiniErkki Member

Trophy Points:
    11
    No niin. Kokeilin vielä kerran asentaa windowsin uusiksi nyt kiintolevyn ja biosin päivityksen jälkeen. Nyt toimii hyvin. :) On tää hyvä kone nyt kun hävisi tuo käynnistysongelma.

Mutta ehkä en enempää tästä tässä osiossa jauha, eihän tässä enää uutta olla hommaamassa.

Share This Page