Merkkikone pelikoneeksi?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Testi1, Mar 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Tähän löydät vastauksen tämän kommenttisi jälkeen tulleista viesteistä.

Muuten erittäin loistava kommentti sinulta. Juuri siksi kasasin tuon ensin noin että saadaan vertailu aikaiseksi. Siinä ei ole ammuttu yli eikä ali. Valitettavasti en viitsinyt enää lisätä näppistä ja hiirtä.

Tärkeää on tietenkin muistuttaa että tuo on kasattu hintaseurannassa. Eikä juuri tuollaista kokoonpanoa (alin hinta)löytynyt mistään kaupasta joten kun kasataan se jostakin kaupasta hinta voi nousta tuosta alimmasta hinnasta.

edit No niin kaikkien korjailujen jälkeen itse kasattu jäi halvemmaksi ja kuten marcc2 jo osoitti sen voi ostaa sillä hintaa verkkokaupasta.

Last edited: Mar 12, 2009
  2. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Oletin että sinun tietotaitosi tietotekniikan tasolta on sitä luokkaa että olisit pystynyt valitsemaan tuohon hintaan paremman näyttiksen.
    Ei pitäisi siis olettaa mitään.

9800GT tekee vertailusta aika "mielenkiintoisen" sillä se tekee itse kasatusta koneesta pelikäytössä paljon paremman vaihtoehdon.

Painotukset on aika helppo tehdä kun pelikonetta etsitään niin koneeseen varmasti halutaan mahdollisimman tehokas pelinäyttis.

Ja kun sitä pelikonetta etsitään niin aika helppo on sanoa että ilman kellotusemoa ja kellotustaitoa q8200 on huono vaihtoehto. Vakiokelloilla se alkaa aika äkkiä ottamaan vastaan peleissä...

Eli pakettikone tuolla prossulla ilman kellotusmahdollisuuksia on huono vaihtoehto. Konetta kun saa olla jo vähän ajan päästä päivittämässä :(

9600GT ei paranna tilannetta yhtään sillä se on nykymittapuulla turhan hidas näyttis. Jos uusia pelejä haluaa pelata tulevaisuudessa niin näyttis menee aika äkkiä vaihtoon...

Jos siis oikeasti halutaan ostaa pelikone mahdollisimman halvalla ja toiveena neliydin niin prossuksi amd:n phenom II ja sille sopiva emolevy. Muuten hommassa ei järkeä.

marcc2:sen näyttis vaihtoehto oli halvempi kuin tuo 9800GT.

En ole yhdessäkään viestissä väittänyt tietäväni kaikkea tietokoneesta joten mietippä nyt mitä oikein kirjoittelet...

Last edited: Mar 13, 2009
  3. mursu4

mursu4 Guest

4. aapelih

aapelih Regular member

Trophy Points:
    26
    Afterwin, luulin että yritit kasata Gigantin pakettia itse, jolloin hinta olisi vertailukelpoinen, mutta jos ostat paremmat osat ja ovat 20€ kalliimmat niin mitäs vikaa siinä on. Tässä alkaa mennä tämä sun selitys hieman metsään. Jos tahdot vertailla pelikoneiden hintoja niin miksi valitset huonompia osia jos parempia on markkinoilla, ja jos taas tahdot verrata gigantin koneeseen suoraan niin miksi et valitse samantasoisia osia kun gigantin koneessa on? Oma ehdotukseni oli saman hintaluokan pelikone. ELI katso paljon maksaa GIGANTIN koneen tasoiset osat eikä paremmat ja sen jälkeen voimme yhdessä ihmetellä niitä, ettei tarvitsisi äimätä miksi paremmat osat ovat kalliimpia. Ja kun sanoit että joka jätkä kasaa tähän oman koneen niin kun yksi kasasikin niin heti alkaa hirmu mussutus ja vaahtoaminen ?? Sanoppa mitä vikaa oli paketissani gigantin konetta vastaan pelikäyttöä ajatellen? (ja tässä ihan pikku vinkki sulle http://www.failblog.org/ vitsivitsi :D)

5. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Oli sitten pakko tännekkin tulla tarjoomaan ideoita....
    Aluksi anteeksi, mutten löytänyt hintahaarukkaa noista viesteistäsi.
    Joten näitten vaihtareitten hinnat on mitä sattuu (lyhyesti: öky hintoja).
    Ja vaikket Acerista diggaillutkaan niin änkeempä silti parit vaihtikset.
    Verkkokaupassa olis tämmösiä vaihtoehtoja pelikoneiksi:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12069&pic=4

toinen predaattori:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=11097

Hinnathan noissa on suoraan helvetistä, mutta valmiskone pelikäyttöön, tollasia sitten tulee...
    Vielä muutama lisää:

http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-SI-EC?t=false

Ei toi jimmssin kone kyl mikään merkki rousku ole, mutta kasattuna taitaa tulla..

HP:rousku verkkokaupasta:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=28067

Niin ja sitten jos oikein pelikoneen haluaa, eikä nappulasta ole pulaa, niin sitten kantsii käydä täällä
    Mut juu, kylläkait noil gigantin ja markantalon koneilla jotain hieman pasianssia raskaampaakin pelaa.

6. Sanzu

Sanzu Regular member

Trophy Points:
    26
    Alienwaren koneethan on tarkoitettu aivan saatanan rikkaille ja kädettömille ihmisille. Läppäreitä joissa on tehoa tosin sieltä löytää ja läppärin kokoaminen osista ei ihan joka jannulta onnistu. Näihin voisi sijoittaa rahaa, jos sitä lojuisi lattialla turhan panttina.

Mitä nyt noihin predatoreihin tulee, niin alkaa ihan naurattamaan nuo. Onhan kotelo aivan pirun hieno, mutta sitten ne sisukset... 4gb kapulat ovat turhia, ellei sitten aivan maksimi määrää muistia koneeseen ole änkemässä. Pikaisella katsauksella 4x2gb on halvempi kuin 2x4gb. Ja onhan nuo näyttiksetkin jo vanhaa rautaa tuossa kalliimmassa paketissa. Vesijäähyä en edes halua nähdä. Mutta hei onhan siinä ddr3 muistia käyttävät näyttikset!

Kun miettii millaisen koneen saa parilla tonnilla, niin siihen ei todellakaan tule 9800 alkavia näyttiksiä tai Q9550 prossua. Lga1366 pohjainen kokoonpano gtx295 näyttiksellä jää vajaaksi viellä. Toisen näyttiksen kylkeen änkemisellä päästään samaan hintaluokkaan ja pelitehot ovat sitten jo toisella planeetalla aceriin verrattaessa.

Turhaa on pakettikoneisiin sijoittaminen, ellei se kone ole pakko hankkia valmiissa paketissa lähimmästä rautakaupasta. Tuskin monella komponenteista jotain tietävällä on näitä pakettiroskia.

7. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    No mutta threadin aloittajahan nimen omaan halusi pakettikoneen. Joten pakettikone vaihtoehtoja annan. Jos taas halutaan osista kasata ja siihen apuja kaivataan niin sekin varmasti onnistuu.
    Noilla 2000 euron pakettikoneiden hinnoilla nyt kasaisi melkein millasen koneen tahansa, jokin I7 js 295GTX pohjainen olis hurjalaite, mutten ainakaan itse pakettikoineista löytänyt sellaista settiä, ainakaan 2000 euron hintaan.
    Alienwaren koneet tosiaan on tarkotettu ihmisille joita ei edes todennäköisesti vois vähempää kiinnostaa koneen kasaus itse, vähän sama ku et vois ostaa Mersedesin auton 70000 eurolla ja pistää siihen itse sitten vaikka 300,000 tonnia lisää. Kasailla siitä sitten itse unelmapelin, tai vaihtoehtoisesti painelee miljoonan euron kanssa Maybach:in tehtaalle ja tilailee sieltä auton kaikilla herkuilla.

Eli pointtina mulla tässä oli, että jos välttämättä haluaa pakettikoneen, niin sellaisiakin löytyy, pelikäyttöönkin. Ne tosin maksavat v*tusti enemmän kuin jos itse kasaisi. Mutta tuleepa mukana koko roskalle yhtenevä takuu, ja esim noita lisenssejä ohjelmiin. Eli toiset haluavat sen pakettina ja ovat myös ehkä valmiita pulittamaan siitä, ja toiset taas haluavat sellaisen koneen minkä ovat itse kasanneet.

Itse olen täysin kasaamisen puolella, oppiipa koneiden sielun elämästä jotakin, ja autan mielelläni kavereita kasaamaan tai kasaan heille koneen, mutta on tossa kaveri piirissä sellaisiakin ihmisiä jotka mieluummin ostavat koneensa gigantista ja ovat niihin ihan tyytyväisiä.
    Eli ei ihmisiä kannata mollata jos haluaa valmiin (ja samalla Helpoimman) vaihtoehdon. Ei kaikilla ole aikaa kasata koneita itselleen, ja ei kaikkia edes kiinnosta mitkään 3dmarkit, tai että kuinka hyvillä freimeillä se Crysis nyt pyörikään, kunhan toimii pelattavasti.
    Ja myönnän kyllä että jos itselläni olisi varaa sijoittaa rahaa tietokoneeseen rajoittamattomasti, niin varmasti sen masiinan alienwaresta ostaisin. Mutta koska ei ole, niin kasailen itse, ja onhan tuo kasaaminenkin omanlainen harrastuksensa, ainakin minulle.

Tulipas taas paljon (turhaa?) tekstiä...

8. k0p3

k0p3 Regular member

Trophy Points:
    26
    Threadin aloittaja huomasi lazzon pakettikone-topicin viestimäärän kipuavan taivaisiin ja halusi itse perustaa samanlaisen. Ei tarvi kuin pakettikone ja pelikone mainita samassa lauseessa niin on sama kuin tulisi suoraan haastaan riitaa.

9. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    Predatorit ovat kaikkia periaatteitani vastaan, suurinta kiskontaa

10. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Saman hintaluokan kone joka ei vastaa gigantin konetta? Sinulla on pienempi kiintolevy ja ei bluray asemaa. Kyllä on vertailukelpoinen...

No mussutuksista sen verran että sinähän tuossa noita failblog mussutuksia tarjoilet. Jääkööt omaan arvoonsa. Kertonee itsestäsi todennäköisemmin enemmän kuin minusta.

Tuo hintavertailu osoittaa mielenkiintoisia asioita komponenttien hinnoittelusta. Esimerkkinä alimman ja ylimmän hinnan välinen ero. Maksettavaksi jäävä hinta kuitenkin määräytyy sen mukaan mistä osat hankkitaan. Jos haluaa hankkia valmiiksi kasatun ja haluaa saada saman takuun kuin pakettikoneelle niin osat on ostettava samasta paikasta.

11. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Tässä taitaa olla parhaiten vertailukelpoinen esitys, ellei ole liian hyvä emo?

Ero giganttiin 879 - 765 = 114 ja jos haluaa edelleen käyttää saman rahan niin 114 jää rahaa vaihtaa parempia osia.

12. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    Afterwin sinulla on hirveä pakkomielle saada noista kasatuista koneista juuri samanlaisia kuin paketeista. Jos kasataan kone, niin bluray-asemat sun muut lisäsydeemit otetaan _vain_ jos niitä tarvitaan. Komponenteista kasatun koneen kauneus on nimenomaan siinä, että maksetaan siitä, mitä tarvitaan, ei mistään ylimääräisestä. Turha vaahdota, että puuttuu blurayt jne. kun kukaan ei ole vielä sanonut erikseen että niitä tarvitaan. Toisaalta turha kasata nyt kenenkään mitään koneita, kun ei ole budjettia tai käyttötarkoituksia tarkemmin ilmoitettu. Sinulta unohtuu nyt täysin, että tässä on kuitnkin kysymys siitä, että etsitään kaverille kone, ei siitä, että saat väitellä jo toisessa threadissa paketiikoneiden ylhäisyydestä. Nyt kun threadin aloittaja on jo luopunut ketjusta, niin keskustelun voi hyvin siirtää sinne ensimmäiseen threadiin.

13. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Niin että kasataan mitä sattuu ja vertaillaan ja todetaan että taas tuli niin sairaan halpa itse kasattu paketti, josta kuitenkin puuttuu puolet.

Mitään et voi vertailla jos ei ole vaihtoehtoa. Täällä riittää näitä pakettikoneiden teilaajia kokoajan. Niillä ainoa vaihtoehto on osien valinta itse. Kaikille niillekin se on aivan välttämättä saatava jotka eivät osaa niitä komponentteja valita eivätkä osaa sitä konetta kasata. Eivätkä ole edes kiinnostuneita kummastakaan. He haluavat vain hankkia tietokoneen ja käyttää sitä.

Tänne vaan sinäkin kuitenkin jatkoit tätä keskustelua vaikka yrität kieltää minua. Ilmoita moderaattorille jos närästää noin pahasti.

Kerroppa mikä tässä on vikana?

14. Tonoppeli

Tonoppeli Member

Trophy Points:
    16
    Tuskin sentään mistään pakkomielteestä on kyse, eiköhän tarkoitus kuitenkin ollut tehdä vertailu itse kasatun ja valmis paketin välillä, lähestulkoon vastaavilla osilla ja katsoa miten kannattavaa valmis paketin ostaminen on..

Ei tässä kukaan ole käsittääkseni tyrkyttänyt vastaavanlaista itse kasattua pakettia kenellekkään (en ole sen tarkemmin jaksanu lukea)..

Noh ainakin sen voi todeta että tämä thread on aika valmispaketti..Miten ihmees tämmösestä voi saada sotaa aikaseks, aikuiset ihmiset (oletan)..

15. MugE

MugE Regular member

Trophy Points:
    26
    Nerd rage, nerd rage, nerd rage... jeeee. Näähän menee vähintään joka toinen topic hiljalleen parin jampan verbaali tangoksi! Joka on mielestäni ihan hienoa =) Tarpeellisesta tosin en tiedä, mutta noh viihdyttävää ainakin. Tosin aina vaan vähän tuntuvat jutut lipsua siitä mitä jutun aloittaja kysyy jne...

No mutta jatkakaa toki, tämähän on erittäin antoisaa seurattavaa varmasti monelle!

Ja pakollinen oma mielipide, nuo predator koneet ovat vain ns siistejä. Tuollaiset koneet varmasti erottuu aina joukosta, mutta en olisi varma että niinkään hyvässä mielessä... Päältä nätti sisältä paska saattaa kuvata pakettia aika hyvin kun vaan tietää mitä ko tuotteen hintalapussa on lukenut =D

16. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    Väärin, kasataan pelikone paremmista pelaamiseen tarkoitetuista osista ja jätetään turha rihkama pois jollei sitä tarvita.

Ensinnäkin tuo on kloonikone, ei pakettikone, eikös? Olen itse _tässä_ ketjussa sanonut, että monilla kloonikoneilla pärjää hyvin. Jos kuitenkin kysyt, niin en ottaisi prosessoriksi e8500:sta. Joko jokin Phenom 2, tai joku e7500. Prossucooleri ei taida myöskään olla mikään erityisen huippu, HDTs-1283 mielummin. Kiintolevy menee, mutta itse ottaisin Caviar blackin. En tajua HD4850:tä gigan muistilla. Kun tuossa kortissa ei ole samaa potkua kuin HD4870:ssä, niin miksi tuostakin täytyy tehdä gigan malleja? eikö tuossa tule muut "puutteet" pullonkaulaksi niin, ettei gigan näyttömuistista saada täyttä hintaa vastaavaa hyötyä? Muutenkin gigan näyttis vain jos ollaan aikeissa pelata suuremmilla resoluutioilla. Poweri tuossa on todennäköisesti suht heikko ja koteloksi ottaisin itse (henk. koht. kysymys) jotain muuta.

Mutta eihän se ole järkevää, että afterwin tekee tämän "vertailun" itse. Tottakai toimintatapa on se, että me kasaamme sen korvaavan koneen, niin tulee puolueeton tulos. Jos pistetään Suomen lätkäpelaaja vetämään Suomi-Ruotsi-maaottelussa Ruotsin rankkari, niin meneekö maaliin? (juu, ei ollut huippuesimerkki :p)

17. aapelih

aapelih Regular member

Trophy Points:
    26
    Mitä tässä kinastelemaan kun nyt on päädytty tulokseen (johon kyllä mielestäni päästiin jo 5 ekan viestin aikana, eli pakettikone ei ole pelaajalle alle 1000€ hintaluokassa mitenkään viisas valinta, eikä välttämättä ylikään 1000€ _paketti_koneet (EI kloonikoneet) ole viisaita hinta-laatusuhteeltaan. Kun ollaan vertailtu, niin olisi kiintoisaa nähdä paljonko maksaa VASTAAVAT osat kun esim gigantin tässä pelikoneessa erikseen ostettuna, eli paljonko gigantti vetää väliä vai onko se osina kalliimpi? Taas pakettikoneet ovat härvelinörtin unelmia, eli niissä on yleensä kaikki herkut, (joista OMASTA mielestäni suurin osa on turhia)mutta ei kovinkaan paljon tehoja samanhintaiseen omakasattuun pakettiin verrattuna. Eli yhteenvetona voidaan sanoa jos on ylimääräistä rahaa nurkissa niin siitä vaan osatamaan kallis pakettikone, mutta jos on hiemankaan taitoa niin saman koneen voi ostaa osina halvemmalla ja kasata itse. Itse olen esittänyt mielipiteitäni ja jotkut nimeltämainitsemattomat henkilöt ottavat kaikkien hiemankaan provosoiviin juttuihin heti hirveät lämmöt, jolloin keskustelu muuttuu kinasteluksi. Jos vaan yritettäisiin kertoa vaan tosiasioita, jotka voidaan jotenkin todistaa (lähinnä petskun kannalta!!!) tai sitten sanoa että seuraava on mielipide eikä väite.
    Ollaan kavereita jookos niinkuin ananas ja kookos??? :D

18. k0p3

k0p3 Regular member

Trophy Points:
    26
    Multitronicista kokosin vastaavan ja hintaa tuli ~1010€. Näyttöä toi ei vissiin sisällä?

19. aapelih

aapelih Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu eli ei tossa näyttöä siis ollu, eli kyllä aika kivat poonukset kiskotaan varsinkin noista "tehokoneista" eli yli 400€ kasauksesta ja asennuksesta :s on siinä hintaa.

20. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Lähinnähän noita "tehopakettikoneita" myydään katteettomilla lupauksilla ja valheilla.

Tuota dellin tehokonettakin myydään virtaviivaisuudella ja uusimmalla teknologialla mitä löytyy.

Q9400 ja 9800GT tosin on kaukana uusimmasta teknologiasta joten aika paska maku jää mainoksesta suuhun.

Sinällään kun afterwin tykkää tehdä näitä vertailuita pakettikoneen ja itsekootun väliltä niin tehdäänpä se nyt sitten kerralla oikein.

Kun nyt haetaan pelikonetta ja kun tulevaisuuttakin mietitään ja kellottaamaan ei pystytä niin pakettikoneen pitää täyttää ainakin seuraavat kriteerit.

-Prosessori vähintään amd:n phenom 2 X4 tai intel q9550 tasoinen.
    -Näyttis vähintään nVidia 9800GTX+ tai atin hd4850 tasoinen.

Tuon tasoista konetta voidaan jo pitää täysiverisenä pelikoneena.

Sitten kun aletaan etsiä pakettikonetta joka täyttää nuo kriteerit niin päästään jo ihan kivoihin hintoihin.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page