1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Merkkikone pelikoneeksi?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Testi1, Mar 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    HUOM! Nämä eivät ole vastaavat osat. Nämä ovat moninkertaisesti paremmat. Tässä on lähdetty liikkeelle siitä, että budjettina olisi tuo 1500 euroa:

Näyttis: http://www.multitronic.fi/?prod=N295GTX-M2D1792 (513e)
    Prosessori: http://www.multitronic.fi/?prod=HDZ940XCGIBOX (226e)
    Emolevy: http://www.multitronic.fi/?prod=M3N78+PRO (81e)
    Virtalähde: http://www.multitronic.fi/?prod=CMPSU-620HXEU (135e)
    Muistit (2kpl): http://www.multitronic.fi/?prod=KVR800D2N5/2G (36e)
    Kovalevy: http://www.multitronic.fi/?prod=WD1001FALS (115e)
    Kotelo: http://www.multitronic.fi/?prod=RC-932-KKN1-GP (160e)
    Käyttis: http://www.multitronic.fi/?prod=66I-01984 (113e)
    Hiiri (esim.): http://www.multitronic.fi/?prod=910-000133 (16e)
    Näppis (esim.): http://www.multitronic.fi/?prod=967653-0106 (17e)
    Asema (esim.): http://www.multitronic.fi/?prod=SH-S223F/BEBE (21e)
    Ja 50e hintainen kasaus (laskettu lopulliseeen hintaan mukaan)

Yhteensä hintaa tulisi 1483 euroa ja jos joku tulee ruinaamaan niin on aivan mielettömästi varaa puristaa budjetissa, että saadaan jotain muuta vielä mukaan.

edit: lisäystä tuli

edit2: osavalinnoista nopeasti ainakin sen verran, että HX 520 olisi varmasti riittänyt myös (?), mutta laitoin nyt tuon, että säästytään erimielisyyksiltä. Kellotusmuistit ja jämerä jäähy olisivat olleet kiva lisä ja jos haluaa soveltaa, niin näppiksen, aseman ja hiiren voi tiputtaa pois, ottaa sitten tilalle ainakin sen jäähyn. Otin tuon näyttiksen, sillä se on kamalan tehokas ja sen avulla saadaan tuo budjetti nätisti täyteen. Oikea _minun_ valintani olisi kuitenkin HD4850X2 n. 320 euron hinnalla. Ko. kortti on hämmästyttävän (ellei hämmentävän) samantasoinen HD4870X2:n kanssa ja näinpä tuo GTX 295 ei myöskään tuo minusta tuon hintaeron arvoista teholisää.

Last edited: Mar 14, 2009
  2. aapelih

aapelih Regular member

Trophy Points:
    26
    Noniin, tässä alkaa olla sitä oikeaa meininkiä elikkä ensin todetaan että osina on 400€ halvempi, ja sitten katsotaan mitä oikeasti saadaan tuolla hinnalla, asiaa! :D Tätä minäkin itse olen kaivannut että vertaillaan näitä 1500€ "huippu pelikoneita" gigantista 1500€ hintaisiin omakasattuihin.

3. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Kyllä. Ensin vaan piti harrastaa tarpeetonta suun soittoa ja leimata pakettikoneista kyselevät tyhmiksi yms turhaa. Olisihan tähän todella päästy jo niillä viidellä ensimmäisellä postauksella.

Jospa tuo 'tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu' asenne vähän alkaisi jopa kadota.

Keskustelu on vuorovaikutusta jossa solvaamalla, nimittelemällä yms sen kaltaisilla kommenteilla ei saa omaa näkemystä kuin näkyville. Sillä ei ole muuta vaikutusta kuin asian perille menemistä estävä vaikutus.

4. aapelih

aapelih Regular member

Trophy Points:
    26
    Pakko kyllä myöntää että meni itse kullakin hieman offtopikkiin. Sori nyt täältäkin jos joku on verisesti loukkaantunut :D

5. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Töissä pelkästään isommalla palkalla ja tittelillä potkitaan päähän ja kävellään yli paljon rankemmin. Niitä jälkiä mitä sillä saadaan aikaan minä sitten korjailen.

6. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    No et sinäkään nyt aivan puhdas ole, tapasi on vain enemmän piilojuttuilutyyppinen, siis sellaista: "kun eräiden on niin vaikea ymmärtää, että..." Ei tehdä nyt kärpäsestä härkästä, eikä meidän (no oikeastaan en kyllä ota vastuuta kuin itsestäni) pientä piikittelyä tarvitse kärjistellä tai pullistella miksikään muuksi.

Kuka leimaa, kuka ei. Harvempi täälläkään on tuohon syyllistynyt, eikä täällä afterdawnillakaan oikeastaan mitään "olet tyhmä jos ostat pakettikoneen"-, tai "vaan täydelliset idiootit ostavat pakettikoneita"-juttuja näy, vai? Tuo syytösten jakeleminen on toinen juttu, jota sinäkin paljon teet. Ei sekään ole mikään kypsän keskustelun eteenpäinajaja. Vai tuntuuko nyt siltä, että tekisi mieli jutella järkeviä kun minä jaoin näitä syytöksiä harteillesi?

7. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Yottabyte, edellä mainitsemaani asennetta täällä ei sitten mielestäsi esiinny, ei nyt eikä aikaisemminkaan ole esiintynyt. Jokainen lukija täällä kyllä osaa tehdä omat johtopäätökset näistä keskusteluista ja niiden sävyistä. Omat kommenttisi ovat kovasti vaihtelevia. Asiallisia ja vähemmän asiallisia. Ei asiallisiin ei kovin helposti voi vastata syyllistymättä jossakin määrin myös asiattomaankin keskusteluun. Tässä se meidän oma hiekkalaatikko taas putkahtaa esiin... Tämä ei kylläkään oikein kuulu tämän ketjun aiheeseen, se sopii tähän toiseen ketjuun http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/750649

8. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    Älä nyt vääristä. Sanoin, että harvemmin täällä haukutaan pakettikoneiden ostajia tyhmiksi, miten siitä voikin saada väännettyä tuollaista. Käsittämätöntä.

On kone A ja kone B, joista kone A on tehokkaampi kuin kone B, tämä ei ole mielipidekysymys, joten ihan turha sitä hiekkalaatikkoakaan on tähän sotkea. En vain käsitä mikä siinä on sinulle niin kamalan paha, että väitän kasatun koneen olevan tehokkaampi kuin pakettikoneen, ei se hiekkalaatikko nyt vaan sovi tähän. En minä ole sen kannalla, että täällä pitää haukkua suoraan henkilökohtaisesti ensimmäistä joka tuo esille pakettikoneen, mutta en myöskään pyydä niiden puolesta anteeksi jotka tekevät niin, tehkööt he tämän itse. Olen ilmeisesti saanut tässä nyt jonkinlaisen tosipahiksen roolin? kun juttelen tänne aktiivisesti. Minun juttuni kuitenkin ovat nimenomaan hyvin pitkälti "osa A on parempi kuin osa B, sillä...", "pakettikoneiden virtalähteet ovat huonoja" jne. enemmän ihan tietoa, vähemmän mielipiteitä.

9. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Ilmiantaisin itseni moderaattorille mutta kun se ei ole mahdollista. Tee sinä se puolestani.

10. aapelih

aapelih Regular member

Trophy Points:
    26
    Pakko kyllä olla samaa mieltä yotan kanssa että en ole väittänyt mitään ilman perusteluja, ainoa joka näin on tehnyt on petsku131. Ja kun sinä et näköjään pysty käsittämään sitä että joku toinenkin saattaa olla oikeassa ja sitten tartut ihan ihme asioihin??
    Tätä tarkoitan, eli kun kysyjä tahtoo pelikonetta niin minun mielestä omassa pelikoneessani ainakin satsaisin enemmän näyttikseen ja prossuun kun kovoon ja br-asemaan? Mutta voithan sinä niillä pelailla... Ja kyse oli Gigantin kone pelikäyttöön vs samanhintainen omakasattu kone pelikäyttöön. Ja tämän jälkeen tutkittiin paljon maksaa osina gigantin kone ja sitten itse rupesit ehdottelemaan gigantin koneen osien tasoiseksi sli-emoa ja nopeampaa muistia? Tässäkin vedit jotain omia settejä!
    Mutta jos vaan hyväksyisit sen että pelikäyttöön ei kannata ostaa pakettikonetta, etkä alkaisi takertumaan muitten virheisiin ja viemään keskustelua pois aiheesta niin kaikilla olisi kivempaa! aamen.

11. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Eikä tietenkään halua tuonkokoista kiintolevyä, eikä missään tapauksessa ainakaan bluray asemaa. Niin että vertailla saa mutta vertailtavat kokoonpanot eivät saa olla samanlaisia ja edelleenkin muistutukseksi (onko jo kolmas kerta) että se paketti oli sinun ehdotukseesi pohjautuva.

Vertailussa siis bluray aseman voi korvata dvd asemalla vaikka niillä on selvä hintaero? Näinkö annetaan asioista vähemmän perillä oleville paikkansapitävää tietoa? Täällä koneiden itsekasaajat ovat enemmistönä mutta tosimaailmassa myydään pakettikoneita enemmän.

12. aahola

aahola Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin, koska pelikoneessa Bluray-asemasta ei ole mitään hyötyä. Näin ollen siinä säästetyt rahat voi käyttää tehokkaampiin muihin komponentteihin.

13. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Ei sitten tullut mieleen että oli aikomus käyttää bluray asemaa? Juuri sen vuoksi oli esillä sellainen pakettikone jossa se on mukana.

14. aahola

aahola Regular member

Trophy Points:
    26
    Yhdessäkään postauksessa ei ole sanottu, että pitäisi olla Bluray-asema, ainoastaan, että pelikoneeksi tulisi. Ja ainakaan tällä hetkellä pelejä ei julkaista Bluray-levyillä, joten herra on hyvä ja tekee siitä omat johtopäätöksensä.

15. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Eikö? http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/755337#4579266 Tästä aloitettiin ja jossain vaiheessa tuli mukaan muitakin. Vaan lukemalla nämä löytyvät.

16. aahola

aahola Regular member

Trophy Points:
    26
    No jos laittaisit vielä quotea siitä kohdasta, missä joku (muu kuin sinä) sanoo, että Bluray-asema on pakollinen ;D Koska mitä jarkeä on laittaa asemaan 50-100e ylimääräistä, jos saman voi sijoittaa esim. näytönohjaimeen, joka nykypäivän pelikoneessa on melkein se tärkein osa.

*Edit: Typo

17. aapelih

aapelih Regular member

Trophy Points:
    26
    Tätä JUURI tarkoitin. Afterwin etkö vaan voi myöntää että oho olinpa väärässä, vaan pitää alkaa vänkäämään: no kyllä ehkä no mutta jaa jooo ei välttämättä. !!! Myönnä että pelikoneessa kannattaa satsata mielummin näyttikseen ja prossuun kun br-asemaan ja kovoon!

18. mursu4

mursu4 Guest

Joo otan minäkin tähän threadiin kantaa. Ensinnäkin tämän paketti- vs kloonikone taistelun voisi nakata stickyksi:D.

ASIAAN: Jos joku haluaa välttämättä b-ray aseman, niin sitten (todennäköisesti) tulee katumapäälle, että PRKL!, mihin rahansa laittoi. Ja olen täsmälleen samaa mieltä siitä, että PELIKONEESEEN ei kannata teraa tilaa ja blu-ray:ta laittaa, ellei sitten ole täysporvari:D:D Niistä kasaantuva 100e voidaan käyttää jo lähes tuplasti tehokkaaampaan prosessoriin tai -,,- näyttikseen. Sitäpaitsi jos warettaa pelinsä, niin sillä asemallahan ei ole yhtään merkitystä, vaikka jostain kumman syystä pelit tulisisvatkin PC:lle(kin) Blu-Rayna.

19. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Osallistu vain keskusteluun lukematta niin hyvin se luonnistuu. En minä blurayta mitenkään keksinyt ottaa mukaan se oli tuon aapelih:n valitsemassa esimerkkikoneessa. Eikä hänkään maininnut mitään siitä että se pitää jättää pois. Tosin vertailu on sitten mahdotonta.

Mitä järkeä? Siinpä hyvä kysymys. Voisin esittää muutaman muunkin vastaavanlaisen kysymyksen mutta täällä alkaa syntyä niin laajamittainen allergia jos on kyse järkevyydestä ettei taida maksaa vaivaa. Edellä olen jo sanonut tarvittavan. Toiset ymmärtävät toiset eivät.

20. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Satsaa haluamaasi pelikoneeseen miten vain. Vertailusta et näytä ymmärtävän mitään. Sinä valitsit vertailtavan etkä osannut valita sille vertailukelpoista vaihtoehtoa.

Sinä et kertonut että jätit gigantin paketin sisältämän blurayn pois. Et kertonut sitäkään että otit kokoonpanoosi pienemmän kiintolevyn.

Sitten kun minä teen niin että käytin sinun pakettiasi pohjana jota muokkasin alkaa valitusryöppy. Minä kerroin että otin mukaan blurayn sekä samankokoisen kiintolevyn koska ne olivat antamassasi gigantin esimerkki paketissa. Kerroin myös että näin se on vertailukelpoinen. En lähtenyt moittimaan enkä kommentoimaan valitsemiasi komponetteja. Esitin muokatun version esittämästäsi paketista.

Mikä vielä on vaikeus? Se ettei voi mollata epäasiallisella tavalla pakettikoneita? Jälleen pitäisi toistaa monta edellä sanomaani asiaa mutta näyttää hyödyttömältä.

Olen syyllistynyt epäasiallisiin kommentteihin puuttumiseen ja vääränlaiseen vertailuun puuttumiseen ja saanut sen seurauksena mukavasti lokaa päälleni. Ilmiannoin jo itseni edellä. En ole vastuussa sinulle mistään. Ylläpito arvioi keskustelun asiallisuutta ja reagoi tarvittaessa. Lähetä sinne tietoa kun pidät kommenttejani asiattomina ja/tai virheellisinä.

Last edited: Mar 15, 2009
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page