onko linuxin asennus vaikeeta,siis tuleeko alku valikoita joista pitää valita jotain?isken tänään 80gigaselle levylle jonkin version.yhä edelleen olen eniten lukenut infoo dream linuxista,joten mitä mieltä tästä.
Dream linuxista ei mitään tietoa mutta esim ubuntun / kubuntun / susen / fedoran installointi on ihan vastaavaa kuin windowsin siis jos windowsin oot installoinut niin onnistuu varmasti. Ubuntun installointi live cdltä on vielä helpompaa se on kuin asentaisi ffdshown kysyy suurinpiirtein yhtämonta kysymystä ja sinun pitää tehdä valintoja. Eikun lykkyä tykö ja tiedoksi jos joskus joku saa pelit toimimaan yhtähyvin linuxissa kuin windowsissa ja hardware supportti tulee paremmaksi niin windowsista voidaan sanoa jatkossa että VANHA juttu
kohta sen näkee miten tekevän käy.testaan ekana tätä dream linuxia ainakin viikon,sen jälkeen mahdollisesti vaihdan johonkin muuhun jota olette suositelleet.siis vain jos ilmenee jokin syy vaihtaa.eiku opettelemaan!
Samaa mieltä. Tosi helppo asentaa ja helppo käyttää. BigDaddy versio pyörii koneella. Tämä taitaa olla mandrakeen perustuva distro.
Niin tai kone savuamaan viikonlopuks gentoon asennuksessa.(kannattaa asentaa lisätuulettimet ennen kuin alkaa)
Olen testannut näitä Suse 10.2, Ubuntu 6.10, Zenwalk 4.2, Vector 5.8, Mandriva 2007 distroja ja kaikki toimi hyvin. Itse päädyin Ubuntu 6.10 koska se on todella nopea (käynnistys 55s ja sammuminen 18s) ja kaikki sai toimimaan nopeasti. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolet, mutta Distrowatch listasta kannattaa katsoa mitä distrot sisältää.