1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikä näistä 3 koneesta pelikäyttöön ?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Dinjo, Jan 29, 2009.

1. Shagrath_

Shagrath_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Pakko on jo itsekin sanoa. Itsellä on tällä hetkellä pakettikone. :) Jota tosin on muutettu. Alkuperäistä on kuitenkin vielä emo ja prossu. Tämä tosin oli hintaluokkaa 1000€. Näyttiksen vaihdolla, kellotuksella ja prossun kellotuksella on esim. Oblivionia hakattu. Ja vielä suht hyvän näköistä Oblivionia.

En väitä että pakettikone olisi parempi kuin itse kasattu. Esim tuo paketti by Euphemos on reippaasti parempi kuin nuo paketit. Joillain saattaa pakettikoneen ostoon olla muukin syy kuin raha.(itsellä osamaksu) Aikaisemminkin mainittu takuu tai ihan mikä tahansa muu.

Tuskin täällä kaikki kiroaa pakettikoneita alimpaan h*******n, mutta jos pelikonetta haluaa niin kyllä se kannattaa kasata itse. Mutta tuossa 400€ pintaan ero on minimaalinen. Helppous on se mikä monelle puhuu.

2. aqq

aqq Regular member

Trophy Points:
    46
    Näissä ns:pakettikoneissa jotka on kasattu valmiiksi tietokone komponentteja myyvässä liikkeessä on yleensä ilmoitettu huippu prossu E8400,näytönohjain HD4850,kiintolevy 1TB ja hienokotelo mainoksessa kaikkine valoineen mitä siinä ei oikeasti ole.
    Loput koneesta sitten onkin halvinta paskaa mitä löytyy hyllystä.Esim:50e emo,pilipali virtalähde joka juuri jaksaa ylläpitää komponentteja,ensinmäisiä DVD-asemia mitä on valmistettu,halvimmat muistit 3X1GB,vista 32-bit,tuulimylly kotelotuulettimet ynm.
    Hinta 1495.99e tarjouksessa.

Todellisuudessa sitten tuolla rahalla itse katselemalla komponentit:
    P5Q-pro emolevy
    E8500 prossu
    Noctua prossucuuleri
    4GB A-data muistia
    HD4870 1GB-OC näytönohjain
    WD CaviarBlack 1TB kiintolevy
    Enermax 82+ 525W virtalähde
    Samsung nopea DVD-asema
    Coolermaster HAF932 kotelo
    Vista 64-bit käyttis
    Kasaus käyttöjärjestelmän kanssa.

Saattaa saada halvemmallakin kun jaksaa etsiä.

3. Rookye

Rookye Guest

Ei mulle ainakaan jäänyt tuosta Arnadan pakettikoneesta mitään epäselvää, mutta harmikseni joudun kyllä allekirjoittamaan että yleisimmin pakettikoneista puuttuvat hyvin oleelliset tiedot kuten emolevy ja virtalähde.

Euphemoksen paketti on parempi, mutta myös kalliimpi. Ei liene vaikea kilpailla pakettikonetta vastaan jos itsellään kalliimmat komponentit. Taas jälleen joudun painottamaan, että rahallahan saa.

Euphemoksen paketti ei myöskään sisällä kasaus palvelua minkä pakettikoneet jo ennestään sisältävät. Tämä tuo siis lisää sen ~50€.

Mikäli on varaa tuohon Euphemoksen pakettiin ja voi vaikka itse kasata koneensa tai vaikka maksaa, että liike kasauttaa koneensa niin silloin voi sulkea vaihtoehdoista pois nuo yllä mainitut pakettikoneet.

Enpä muuten ole vielä kuullut kenenkään valittaneen Antlerin 400W virtalähteestä, eli millä perustein tämä on pommi, Selittäisikö joku? Olikohan taas jotain vaan omassa hampaankolossa itse kirjoittajalla.

4. Shagrath_

Shagrath_ Regular member

Trophy Points:
    26
    En minäkään ole mikään pakettikoneen puolustaja mutta mistä tuo on revitty. Tuskin missään pakettikoneessa on halvinta, vanhinta ja huonointa osaa kiinni. Mistä tuo 1500€? Toki kasaus on huomattavsti parempi ja edullisempi vaihtoehto, mutta en menisi sanomaan että kaikki pakettikoneet ovat täysin susia.

Tuo taas menee käsittääkseni laittomuuden puolelle. Jos puhut pelkästä kotelosta niin silti pitäisi olla teksti: kuva ei välttämättä vastaa myytävää tuotetta?

5. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Trophy Points:
    46
    Kannattaa pitää mielessä, että itse kasaamalla säästää sen 50€. Ei, en oleta, että kaikki osaavat kasata noin vain, mutta kaikki kyllä osaavat kasata, kun katsoo ohjeita. Netissä on pilvin pimein todella kattavia runsain kuvin varustettuja ohjeita.

Minun ehdotukseni on tämä.
    Päälle vielä se DVD-asema niin on hyvä setti.

6. Sanzu

Sanzu Regular member

Trophy Points:
    26
    Et nyt ottanut huomioon että mahdollisesti firma on itse tämän aiheuttanut? En ole mediassa nähnyt kyseisen puljun mainoksia missään, silti joka toisessa ketjussa on viesti. Jokin menee tässä vaiheessa vikaan. Sitten taas on ollut useampi account, jolla postit ovat olleet pelkkää mainostusta. Mikäli jokin toinen firma alkaa tekemään samaa, niin yhtälailla heitä boikotoin. Sinullakin alkaa jokaisessa postissa pikkuhiljaa olemaan arnada sana, joten sinuakin on hieman vaikea ottaa todesta.

Kuitenkin suurin osa ihmisistä täällä tietää tietokoneista enemmän kuin keskiverto suomalainen, niin turha täällä on pakettikoneesta edes puhua. Kellottaminen ja jäähdytys tuppaavat olemaan tärkeitä koneessa, joten turha hankkia konetta, missä ei ole kumpaakaan näistä. Pakettikoneiden virtalähteet ja emolevyt tuppaavat olemaan aivan metsälaatua, muisteista puhumattakaan.

Pitäähän pakettikoneita kasaavan firman saada rahaa sisään firmaan? Vaikka osa hinnasta saadaan tiputettua isoja tilauksia tekemällä suoraan tehtaalta tai välikäden kautta, mutta kasaaminen vie aikaa ja työvoimasta pitää maksaa. Markkinointikaan ei ole halpaa, joten siihenkin pitää saada rahat. Rahat saadaan koneita myymällä, mutta koska rahaa pitää saada enemmän kuin sitä menee, niin koneet ovat myös sen hintaisia. Pitempää runoutta en ala postailemaan.

Itse saan erittäin suurta palkkaa tästä touhusta, nimittän suunnatonta mielihyvää, kun pääsee oikomaan virheitä näsäviisaiden ihmisten postauksissa. Mielelläni istun työpäivät ja osan koulun tunneistakin lukien näitä sivustoja. Saatampa vahingossa antaa apua jollekkin joka sitä tarvitsee. Tästä sivuston käyttö alkoi, kysyin neuvoa ja sitä sain.

7. Rookye

Rookye Guest

En tiedä tämän foorumin historiasta. En ole täällä ollut yhtä kauan kuin sinä ja vasta itsekkin rekisteröidyin. Seurannut olen tosin tovin. En tiedä mitä tämä mainostaminen on ollut, enkä tiedä missä päin asut. Itse löysin kyseisen firman bussissa, matkalla kouluun (länsiväylässä oli mainos - "tehokoneita edullisesti") Koska tietokoneen osto alkoi olla ajankohtaisempaa niin tämä kyllä houkutteli.

On toki muitakin mainostus keinoja kuin bussin kylkeen tarrat ja saitsingille. En tiedä oletko huomannut, mutta täällä porukka ei muusta puhukkaan kuin Jimssistä ja Multitronicista. Käy ihmeessä vilkaisemassa threadeja ja hämmästy. Ymmärrän toki, että onhan kyseessä hyvät tietokoneliikkeet ja hinnatkin edullisimmasta päästä mutta jos pakettikoneita ja muita liikkeitä poljetaan alas ja ainoa oikea vaihtoehto ovat nämä kaksi, niin minua ainakin rupea tässä vaiheessa ihmetyttämään että kuka täällä oikeasti mainostaa? Jimmsillä on 13miljoonan liikevaihto sivujensa mukaan, mutta en ole elämäni aikana kertaakaan nähnyt heidän mainoksiaan. Vasta tänne foorumille tullessani. Nyt olen huomannut, että myös oliko kyseessä Mikrobitti tai jokin muu lehti jossa oli myös tästä maininta. Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää, mutta minusta on naurettavaa jos asia oikeasti on niin että Jimssi maksaa aina välistä kun afterdawnista tulee heille maksava asiakas. En halua uskoa tähän, mutta olosuhteet pakottavat.

Oma koneeni ainakin pyörii ihan hyvin vakiokelloilla ja kyllä on joki pahasti pielessä jos luullaan että se on ainoa oikea ratkaisu. Tämä vain johtaa takuiden raukeamiseen. Jäähdytyskin tapahtuu vakiona silloin jos ei kellota, eli tämäkään ei ole ongelma. Sekoitatko kenties pakettikoneen ja markettikoneen keskenään? Kyllä näitä kloonikoneita löytyy mielestäni ihan hyviä. On vaikea väittää, että Arnadan pakettikoneet olisivat pahasti pielessä kun minusta ne eivät ole ja haluaisin kuulla muiltakin syitä mitkä seikat tähän johtaisivat. Myös Jimssin pakettikoneet ovat voittaneet lehdistöiltäkin palkintoja/kunnia mainintoja ym. (EN tiedä olisiko tämänkin takana pienet pikavipit) Mutta hirveää yleistämistä tuo on että "pakettikoneet ovat kuraa!".

Kaunis runo ja osittain totta. Näinhän tämä varmaan onkin. MUTTA Ihan yhtälailla sitä ilmaa on komponenteissakin kun lähtee vertaamaan esim saksan hintoihin!

Itse kasaaminen kuitenkin on tottakai aina halvempi ratkaisu! Tässä kuitenkin unohdetaan syyt miksi pakettikoneet ostetaan.

1) Korjaustakuu
    Vian sattuessa on helpompi pistää paketti postiin ja antaa liikkeen korjata ongelma kuin itse mennä penkomaan mikä kortti se nyt tällä kertaa räsähti ja sitten yhtenään lähetellä niitä "olikohan tässä vikaa". Jos takuu ei mene komponenteilla läpi niin tarkastusmaksut ja muut korjauskulut vielä rapsathvat päälle.

2) Kaikki eivät osaa tietokonetta kasata ja tämä kuilu on joillekkin liiaan iso. Ei ohjelmointiakaan ole mahdotonta opetella, mutta kaikilla ei vain riitä kiinnostus. Myöskin itse kasaamisella on aina omat riskinsä ja tässäkin saattaa palaa rahaa

3) Kaikilla ei riitä edes aika ja mielenkiinto sekä tietotaito etsiä niitä oikeita komponentteja

Toki voin kasata samanlaisen listan miksi kasata itse oma koneensa, mutta katson sen mukaan mitä ihmiset täällä tarvitsevat. Mielestäni 400€ tietokonetta ei tarvitse itse alkaa kasaamaan kun ei siinä vielä tuossa budjetissa hirveästi edes säästä!

Sittenhän meillä on jotain yhteistä. Eihän meidän toistemme silmille tarvitse hyppiä, kun sama tavoite ja yhteinen päämäärä?

Muutaman postin olen vetänyt tässä vasta rekisteröidyttyäni. Mikäli olen todennut jonkin paketin hyväksi esimerkiksi Arnadalla niin olen saattanut siinä samalla sitä ehdottaa muillekkin apua kaivanneille täällä. Ajasta riippuen esimerkiksi tuo Arnadan pakettilaskuri on tosi nopea ja kätevä tapa kasata tietokone, mutta jos on aikaa niin olen mm. etsinyt eri mahdollisuuksia Multitronicilta ja Nettorista.

En ole täällä Arnadan mainetta pilaamassa tai sitä mainostamassa. Kasaan paketit ja katson mistä sen saa halvemmalla ja sitä mukaa menen. Olen vasta uusi täällä joten ei pidä vielä tuomita. Tietotaitoa koulutukseni ja harrastuksieni puolesta kuitenkin löytyy.

Vaikutat Sanzu ihan fiksulta jätkältä, kiitos kun otit kantaa! Juuri tälläisiä rakentavia keskusteluita täällä haetaan. Pelkäsin jo täällä menneen asiat pahasti pieleen niin että yksi kun jotain ehdottaa niin muut seuraavat sokeasti perässä.

8. EeroKakko

EeroKakko Active member

Trophy Points:
    66
    "Mikä näistä 3 koneesta pelikäyttöön ?"
    Mikä se kolmas on? Jospa se olisi parempi. :)

9. Whasssup

Whasssup Regular member

Trophy Points:
    26
    Katos, enhän mä tarttekaan ircquotesia löytääkseni hauskaa matskua :). Kiitoksia Rookye tästä. Olisiko kenelläkän vastaväitettä niin voisin jo valmiiksi ottaa popparit esiin?

10. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Trophy Points:
    46
    Eiköhän tuo Jimmsin suosio perustu ihan sen luotettavuuteen..

Huomaa, että Jimmsinkin koneet ovat pakettikoneita, ei markettikoneita. Tottakai ne menestyvät testeissä, koska niihin on valittu hyvät osat. Pakettikoneiden huonous ei perustukaan komponenttien valintaan (mitä nyt voisi emolevyjä/powereita valita paremmin..), vaan siihen, että niissä on hinnassa ilmaa.

1) Tässä yksi syy, miksi Afterdawn on olemassa. Tänne kun kirjoittaa, että mikä vika on, saa melko nopeasti vastauksen, mihin ongelma viittaa.

2) Tässä on vähän eri asia kuin ohjelmoinnissa siinä mielessä, että itse säästää. Vaikeusaste on hieman eri ohjelmoinnin ja tietokoneen kasauksen välillä. Tuossa vasta mainitsin, että ohjeita on pilvin pimein hyvillä kuvilla.

3) Johan nuo oikeat komponentit on etsitty tredin aloittajan puolesta?

Eikö se kannata antaa mielummin kasattavaksi silloin, kun budjetti on suuri? Silloinhan kasaamisen osuus koko budjetista on muutama hassu prosentti, kun tässä tapauksessa se on huomattavasti suurempi. Säästämällä sen 50€ ja sijoittamalla senkin komponentteihin, nopeus nousee jo huomattavasti, koska budjetti on niin pieni. Kalliimmissa osissa ei ole enää niin paljoa eroja kuin halvemmissa. ELi siis haen sitä takaa, että halvassa koneessa pieni lisäsijoitus tuo jo paljon enemmän pelitehoa kuin monen tonnin koneessa.

Ruokin vähän liekkiä että oleppa hyvä :). Enempää en jaksa kirjoittaa..

Last edited: Jan 31, 2009
  11. EeroKakko

EeroKakko Active member

Trophy Points:
    66
    Sitä varten on afterdawn.com. ;)

12. Seraser

Seraser Member

Trophy Points:
    16
  13. Tonzi

Tonzi Member

Trophy Points:
    16
    Mutta kuinka luotettava paikka on?

Kyllä noi jotku pakettikoneet on hyviä, jos budjetti on joku 400€ eikä tiedä paljoa koneista. Markettikoneet on aivan eri luokkaa, kun esim netissä nää pakettikoneet. Niissä on mahdottomasti ylimääräistä.
    Kyllä jos mä pelikoneen hommaisin, niin kyllä mä osissa ostaisin ja vaikka kasaus päälle. Saa kuitenkin itse valita osat tarpeen mukaan ja jos hieman kellottaa aikoisi, niin pakettikoneesta ei siihen taitaisi olla niin hyvin.

14. k0p3

k0p3 Regular member

Trophy Points:
    26
    Arnada Business PC. Sanalla sanottuna hirveä. :)

15. Gocom

Gocom Active member

Trophy Points:
    66
    Tiettyhän niissä on voittoa, eli ilmaa, mukana; tietty kulut tulee kattaa ja saada lisääkin päälle. Teet kuitenkin tuossa vertaamisessa pienen virheen; et voi suoranaisesti verrata Saksaa ja Suomea. Suomessa kun sattuu olemaan eri verot, kulut ja kysyntä. Saksassa kuitenkin on vähemmän kuluja ja samalla enemmän kysyntää.

Aika suuri osa Jimmsin myynneistä tulee verkkokaupan kautta. Täten sitä mainostetaan enemmänkin internetin kautta, eikä muussa mediassa. Kuitenkin lehti/tv-mainokset konversoivat todella huonosti jos ne ohjaavat nettisivulle. Mutta nuo muutkin suuret liikkeet kyllä mainostavat, pääasiassa epäsuorasti. Mm. sponssitavara, sivustojen tukeminen, arvostelut, hintavertailut ja ihan perinteiset mainokset.

Varmaan Sanzu viittaa sivustojen spämmimainoksiin näilläkin foorumeilla. Aika yleistä tosin, pimeän sosiaalisen markkinoinnin piikkiin menevää.

16. Rookye

Rookye Guest

Ei sillä, osat eivät ole sen kalliimpia pakettikoneiden välillä kuin itsekasattuina. Eli lähes sama hinta, kasasit osat itse vai ostatko pakettikoneen missä vielä kasaus.

Tämä seikka tosin koskee vain alle 450€ budjetin koneita. Tai ainakin yleisimmin.

17. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Trophy Points:
    46
    No tässä vertaan tuota itse kasaamaani konetta tuohon Arnadan settiin, joissa koneet saman hintaisia. Toisessa ei vain tule kasausta päälle.

18. Rookye

Rookye Guest

Pakettisi onkin lähes samanhintainen kun vielä lisää 2gt keskusmuistia, ainoa vain että se ei sisällä kasausta. Mutta sen sijaan paketissasi hieman parempi emolevy, näytönohjain sekä tehokkaampi virtalähde.

Hinnat tosin vaihtelevat rajusti eri liikettäin ja tästä syystä tapaus on vissiin yksilöllinen. Täytyy myös muistaa, että jos eri paikoista rupee tilailemaan osia niin postitoimikulut ovat äkkiä yli rajojen.

Hyvän paketin rakensit, ei siinä mitään. Jos pitäisi valita niin tottakai minä sen menisin ottamaan jos kasaus ei koidu ongelmaksi.

Share This Page