IYAAAARGHHH!!! Se tilttas samaan kohtaan NOOOOOY! Se ei mee siihen alkuvalikkoon vaan tilttaa siihen lkuvideoon EDIT: Voisko olla, ettei mulla oo OpenGL:ää tai SDL:ää?
Niin siis teitkö ton asennus oppaan loppuun asti? Mitä toi aikaisemmin antamani glxinfo komento antaa? Paljon antaa glxgears?
glxinfo oli tällänen: name of display: :0.0 __driCreateNewScreen_20050727 - succeeded display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe, GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.4 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap GLX version: 1.2 GLX extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig OpenGL vendor string: VIA Technology OpenGL renderer string: Mesa DRI UniChrome (K8M800) 20050526 OpenGL version string: 1.2 Mesa 6.4.1 OpenGL extensions: GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_vertex_array, GL_APPLE_packed_pixels, GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x22 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x23 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x24 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x25 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x26 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x27 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x28 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x29 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2a 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 16 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2b 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 16 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2c 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2d 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow ja toi gears avas jonkun videon :/
glxgears pitäisi avata sellaisen 3 ratasta pyörimässä, ja jos jonkun sekunnin, niin se alkaa päätteeseen ilmoittamaan lukemia tyyliin: regel@potkustartti:~$ glxgears 30685 frames in 5.0 seconds = 6136.933 FPS 43444 frames in 5.0 seconds = 8688.645 FPS 43450 frames in 5.0 seconds = 8689.893 FPS 43508 frames in 5.0 seconds = 8701.513 FPS 43515 frames in 5.0 seconds = 8702.840 FPS 41796 frames in 5.0 seconds = 8359.200 FPS 43417 frames in 5.0 seconds = 8683.341 FPS 43511 frames in 5.0 seconds = 8702.137 FPS 43519 frames in 5.0 seconds = 8703.767 FPS 43517 frames in 5.0 seconds = 8703.334 FPS 43519 frames in 5.0 seconds = 8703.729 FPS regel@potkustartti:~$ E: Ja näinköhän integroitu näyttis pyörittää 3D pelejä? System Requirements - Windows, Mac, or Linux OS. NT not recommended. - Pentium III 600 Mhz processor or equivalent. - 128 MB RAM. - 32 MB OpenGL compliant 3D video card. - DirectX 8.1 or higher. - 271 MB free hard disk space. - 500 MB free hard disk space for swap files. - 56.6k modem or better Internet connection. Broadband recommended for games with more than 8 players. Lähde: http://internetgames.about.com/od/actiongames/a/wolfensteinet.htm
Meinaisikohan tuo kumminkin sitä, että raudan pitää olla DX8.1 yhteensopiva. Itse en joutunut kuin ajurit asentamaan ja pelin asentamaan, ja sitten kaikki toimi. Yleensä ottaenhan 3D pelejä ei integroidulla pelailla. Ja sanohan, mitä se glxgears sanoo kun suoritat päätteessä.
Cedegalla / winellä voit emuloida directx:ää, et oikein muuten. ET käyttää OpenGl-rajapintaa ja toimii natiivina linux-käännöksenä luonnollisesti ilman directx:ää.
Ihan vaan kun tuossa tarkemmin kattelin noita juttuja mitä oot kovalevystäs laittanut niin tuli mieleen ihan vaan yks kysymys käytätkö ubuntun x64 versiota? näköjään on kone ainaskin x64 opteron lankku, viallisilla piireillä.
Joo arvelin vaan jos käytät että siinä olis ollut ongelma mutta eipä tossa näytä olevan mitään, ei kyllä enää mitään havaintoa miksi sulla ei toimi toi peli ,jos oot kaikki edelliset ohjeet tehnyt. ainut tietty että voisit kokeilla uudestaan asentaa enemy territoryn , käyttäen vaikka super userin oikkia ihan vaan varmuuden vuoksi. eli siis imutat vaikka peliplaneetalta tms jostain mistä saa uusimman version. asennat sen ja pelin päivitykset.
En vieläkään ole huomannut niitä glxgears-tuloksiasi. Saatta myös olla, että integroitu näyttis on liian ****a pyörittämään pelejä.
Nyt tuli: 2692 frames in 5.0 seconds = 538.371 FPS 2676 frames in 5.0 seconds = 535.131 FPS 2682 frames in 5.0 seconds = 536.398 FPS 12492 frames in 5.0 seconds = 2498.363 FPS 19392 frames in 5.0 seconds = 3878.352 FPS 12527 frames in 5.1 seconds = 2456.686 FPS 15055 frames in 5.1 seconds = 2950.549 FPS 21974 frames in 5.0 seconds = 4394.785 FPS 14517 frames in 5.3 seconds = 2723.248 FPS 21267 frames in 5.0 seconds = 4246.786 FPS 23433 frames in 5.0 seconds = 4686.541 FPS 22124 frames in 5.0 seconds = 4424.709 FPS 24201 frames in 5.0 seconds = 4840.119 FPS 22544 frames in 5.1 seconds = 4380.966 FPS
Miten se voi heitellä noin paljon..tai siis nousee hitaasti. Mulla eka tulos on "alhainen" ja sitten se nousee "normaalille" tasolle. No Glxgears ei olekaan benchmark joten ei kannata perustaa liikaa tolle nopeustestinä. Kyllä tolla lopullisella FPS:llä pitäis ET pyöriä..ainakin luulisin.