1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Miksi nyt ostettu taulutelevisio voi päätyä kierrätykseen parin vuoden sisään?

Discussion in 'Televisiot' started by dRD, Apr 7, 2006.

1. onsekumma

onsekumma Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulle tuli eilen viesti et telkku on lähtenyt matkaan ja tänään se oli perillä. Eli kyllä se sullekin paulig pitäis olla tullu lähipostiin huomenna ennen neljää. Kannattaa seurata postin lähetysseurannan kautta missä loota liikkuu.

2. paulig

paulig Member

Trophy Points:
    16
    Seuraan kyllä ja eiköhän ehdi huomiseksi? Ilmoittelen sitten, kun olen saanut telkun tulille onsekumma, millanen kuvanlaatu on. Minulla on kyllä digipoxi, jää nähtäväksi sitten miten sopivat yhteen.

3. jartsa77

jartsa77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Vai tarkoitatko "Panasonic Tx-32ps12, 100hz laajakuva-tv+jalusta"
    http://www.netanttila.com/webapp/wc...entId=10012&categoryId=10159&productId=180242

Last edited: Apr 20, 2006
  4. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Juuri tuota tarkoitin. Ilmeisesti mulle oli tullut joku ajatusvirhe.

5. sam49

sam49 Regular member

Trophy Points:
    26
    Onsekumma - "... vahvistinta yhteisantenniin ..." Jos UHF-kanavat näkyvät, näkyvät digitaalikanavatkin. Kannattaa lainata digiboxi ja kokeilla. Pahimmillaan kuva näkyy tai ei näy säästä riippuen. Antennijohto seinärasiasta televisioon kannattaa pitää mahdollisimman lyhyenä. Metrikin tekee eron kuvan näkymisessä, jos ollaan signaalin voimakkuuden alarajalla.

Jos televisio tahdistuu tietokonenäytön juovataajuuksille, eli 31 kHz ja siitä ylöspäin, liittäminen onnistuu VGA - SCART-RGB kaapelilla. Jos televisio toimii vain television noin 16 kHz juovataajuudella, täytyy se liittää S-videoliittimen kautta. Kuvan laatu jää tällöin vaatimattomaksi. Useimmat näyttökortit pitävät S-videoliitintä toisen näytön liitäntänä. Saman kuvan saa molemmille näytöille "clone display" asetuksella.

6. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  7. onsekumma

onsekumma Regular member

Trophy Points:
    26
    sam49: olen kokeillut boksia kämpillä, ei toimi.

NUIJJA: Tosiaan, tuolta voisi harkita piuhan tilaamista. Onko luotettava taho tuo verkkokauppa?

EDIT: Ai niin muuten. Semmonen kävi ilmi ViewSocinin kanssa, että tämä One for all Kameleon 6 yleiskaukosäädin ei tunne kyseistä merkkiä. Ei löytyny nettisivuiltakaan koodeja. Lähetin noottia kapulan tekijälle. Aika ihmeellistä tuo kyllä on, eihän ViewSonic nyt niin uusi tv:n tekijä ole. Eikös se nyt ainakin puoli vuotta ole ollut markkinoilla?

8. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Suhtkoht iso sähkötavike liike/maahantuoja, eiköhän ole luottokelpoinen.
    Joku tilas sieltä adapteria, muutaman euron ostos. Kehui saaneensa parissa päivässä.

9. onsekumma

onsekumma Regular member

Trophy Points:
    26
    Postikulut näyttää olevan 9,5 euroa. Tiiä sit kannattaako n. parin kympin ostosta mennä tilaamaan ku postikulut tekee kolmanneksen hinnasta...

EDIT: Tuli semmonen mahdollisuus mieleen, että jos säätäis digi-lähetykset kannettavan kautta telkkariin. Eikös ole olemassa digivastaanottimia, mitkä liitetään koneeseen usb-porttiin? Ja sitten kun vetää piuhat koneelta telkkariin niin enkös mä sillon voi kattoa digilähetyksiä tv:n kautta? Sillon kannattais varmaan hommata koneen ja tv:n väliin se dvi-hdmi -piuha, eikö niin?

10. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Näköjään, tuo josta mainitsin kertoi saaneensa kirjekuoressa +postimerkin hinnalla.
    Eipä kannata tilata jos halvemmalla jostain saa. Tossa linkkiä sähkötarvike liikeisiin, jos sattuu lähiseudulle. Täällä päin aika edullisia yleensä. Jostain Robinhood.ista saatta nyös saada edullisesti.
    http://www.perel.fi/jalleenmyyjat.htm

Last edited: Apr 21, 2006
  11. noobster

noobster Guest

pertco on ainakin dvdplaza:n puolella saanut kehuja

12. onsekumma

onsekumma Regular member

Trophy Points:
    26
    siis Partco vai?

13. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Partco. Täälläkin jossain kehuskelleet, edullinen ja tekee myös jotain fiksauksia mitä ei saa muualta.

14. jahlberg

jahlberg Regular member

Trophy Points:
    26
  15. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Noilla tietokoneiden digibokseilla tahtoo olla lähes poikkeuksetta ongelmia tekstien kanssa. Ja eiväthän nekään ilman antennia toimi että signaalinhan ne jollakin tavalla ottavat.
    Yksi mahdollisuushan on katsoa digiboksia sisäantennilla.
    Niin teen myös itse. Katson kaapelitaloudessa T-mallin boksia :)

16. onsekumma

onsekumma Regular member

Trophy Points:
    26
    Millaista systeemiä käytät? Eli minkälainen antenni ja boksi? Miksi käytät T-mallia, jos kaapelikin on?

17. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Alunperin mulla oli tässä kaapelikämpässä Finluxin 420T boksi johon oli kytketty sellainen yksinkertainen sisä harava-antenni. Siihen päädyin silloin aikanaan näiden älykortti juttujen takia jotka hävisivät kuitenkin ennempää ennenkuin kerkesin sellaista hommaamaan.
    Pääpiirteittäin näkyi hyvin mutta joskus joutui antennia kääntelemään kun sää vaikutti näkyvyyteen.
    Ja tuossa vuodenvaihteessa vaihdoin boksini Topfieldin 5100 PVR MP:n T-malliin. Mietin että ostanko kaapeli mallin vai terrestiaalin.
    Ja terrestiaalin päädyin koska sen saa näkymään kaapelitaloudessa mutta kaapelimallia ei saa näkymään terrestiaali taloudessa.
    Samalla hommasin itselleni tehokkaamman one for all litteän digitaalisen sisäantennin ja kuvankaan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia sen jälkeen...
    Eli tulevaisuutta ajatellen otin T-mallin. Mulla ei kuitenkaan ole tarkoituksena asua tässä vuokralla enää kovinkaan kauaa.

18. paulig

paulig Member

Trophy Points:
    16
    Olee, telkku ViewSonic, N3260w 32"nen kotona. Monta tuntia viritin ja tein kytkentöjä. Digiboxsi, Humax, CX-1201C, Conax. Oli pientä hankaluutta saada DvD pelaamaan. Piti tehä uudet kytkennät, kulki ennen VHS,än kautta.

Olen kyllä vielä tyytyväinen kuvanlaatuun(on kaapeli). Tarviin kyllä toisen Digiboxin, kun otin toisesta. On pientä hienosäätöä tiedossa onsekumma, mutta onhan minulla aikaa.

19. onsekumma

onsekumma Regular member

Trophy Points:
    26
    Millasilla arvoilla oot saanu parhaan kuvan? Eli kontrasti, kirkkaus, värikylläisyys, terävyys? Mikshän mä en pysty säätää värisävyä ollenkaan?

20. paulig

paulig Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on kyllä tällähetkellä automaatti-asetukset. Kapula on niin outo käyttää, että meni uusiksi. Pitää perehyä perusteellisesti, että onnistuu. Tv1000nni näkyy terävästi, mutta normaali kanavissa on säätämistä, kunhan osaan. En pääse minäkään kaikkiin, pitää niitä nuolinäppäimiä joskus painaa kahdesti?

Share This Page