Olet vain osittain oikeassa. Kohta kohdalta 1. Näin on! 2. Tässä et hyväksy käyttäjän omia tarpeita. Ihmiset maksavat kaikesta muustakin oman varallisuutensa mukaan. Miksi ei tietokoneesta? 3. Näin on! 4. Tätä valintaa ei tehdä tietoisesti vaan tietämättömyydestä. Korkeintaan haluttomuudesta nähdä vaivaa. Kiintolevyn paremmuus on kyllä lähinnä naurettava väite. Ei pakettikoneille tehdä erikseen huonompia osia. Ne kilpailutetaan ja halvempi hinta perustuu erilaisiin ehtoihin määristä yms. 5. Lähinnä samaa kuin edellinen. Tietämättömyyttä, ei pahemmin kiinnosta, rahaa löytyy yms. 6. Kyllä, haluaa käyttää windowsia ja haluaa käyttää sitä laillisesti. 7. "...ei tarvitse päivitysvaraa..." Kyllä. Huonommat päivitysmahdollisuudet. Kyllä, sillä varauksella että tarkoitus ei edes ole hankkia päivitysvaraa vaan ollaan ostamassa konetta jota ei edes ajatella päivitettävän. Ja takuissa ei ole mitään erityistä epäselvyyttä. Varsinkin kun sitä konetta ei todennäköisesti edes päivitetä. Enemmän on tiedossa takuuepäselvyyksiä kun kasaa koneen itse ja ostaa osat useammasta eri paikasta. ... ja vielä "Jos ehdot eivät täyty, kone ei joko riitä, tai on ylihinnoiteltu käyttäjän tarpeisiin." Väärässä olet tässäkin koska et hyväksy käyttäjän omia tarpeita ja kiinnostusta tai mitä lie hän haluaakaan. Tarjoat jälleen sinulle itsellesi sopivaa vaihtoehtoa. jatkoa Ja ettette vain käsitä väärin niin kun minulta kysytään millainen kone on hyvä olen erittäin paljon samoilla linjoilla kuin tekin kun se kerran sopii sen henkilön tarpeisiin. Neuvoakin kyselisin luultavasti täällä. Mutta joillekin se pakettikonekin voi olla täysin sopiva. Ette te pärjää suurille yrityksille mitenkään. Ne mainostavat ja käyttävät siihen rahaa. Sillä vaikutetaan ihmisten mielipiteisiin. Siksi enemmistö on sitä mieltä että käyttöjärjestelmä on windows ja muita ei ole. Synonyymi sanalle tekstinkäsittelyohjelma on word, jne... Teidän juttunne ovat propellihattujen höpinää sen rinnalla. edit Siis minunkin höpinät.
Myönnän että heitin tuon kolminkertaisen hinnan ihan hatusta mutta voi se pitää paikkansakin. Luulen että pakettikoneissa nämä osat ovat todella halpoja. En olisi suuresti hämmästynyt jos tuon 52 € Corsairin hinnalla saisi kolme pakettikoneen virtalähdettä. Aikamoinen hintaero on esimerkiksi prosessorien vakiotuulettimissa verrattuna erilliskomponentteihin. Kyllä sen aseman saa alle satasella, tuskin niitä muuten paljon pakettikoneisiin laitettaisiinkaan. Mutta kuinka joku voi väittää Blu-rayta turhakkeeksi. Oletko HD-leffoja katsonut? Pelejä ei taideta vielä vähään aikaan Blu-rayllä julkaista mutta kyllä se videoiden katselussa on aikka mullistava parannus DVD:hen verrattuna. Huomasin muuten vasta äsken että tuossa pkaksp:n esimerkkikoneessa on 23" näyttö mukana. Eikö se ala olla jo niin halpa paketti että kannattaa ostaa ja vaihtaa virtalähde, emo, hiiri ja muut "huonot" osat ja silti jää rahaa ostaa muutama Blu-ray -leffa.
Olet oikeassakin, mutta nytkään et ole ymmärtänyt asian ydintä. Ne jotka pyytävät sinua kasaamaan koneen ovat sentään jonkin verran kiinnostuneita, siksi he tekevät niin. Kun kerran tuntevat tai ovat jotain kaverilta tai tutavalta kuulleet sinusta. Ehkä saat jotakin palkaksikin.
Edelleenkään ihmiset eivät halua ostaa huonoja osia. Ne vain eivät tiedä että pakettikone sisältää sellaisia. Kun puolustat niin paljon pakettikoneita niin kerro kuinka monen ihmisen luulet haluavan huonot osat koneeseen kun hyvät osat ovat vain hieman kalliimmat?!? Älä puhu paskaa. Pakettikoneiden emoja ei pysty ostamaan mistään. Ne ovat huonompia kuin mitä kaupasta pystyy ostamaan. Halpa hinta myös yleisesti ostaen perustuu vanhentuneisiin osiin jotka myydään pilkkahintaan pois koska muuten kukaan ei niitä ostaisi. Äläpä muuta puheenaihetta. Väitit että Corsairissa maksaa merkki. Missä se näkyy? Laadukas 350 wattinen chieftec maksaa 33€. Kolme kertaa halvempi maksaisi siis 11€. Mistä voi ostaa 11€ virtalähteen? Niin ja paljonko maksaa prosessorin vakiotuuletin? Melkoinen tietäjä olet jos tiedät kun ei niitä erikseen ole myytävänä... Laita linkki mistä voin ostaa alle 100 eurolla blu-ray aseman! Ja hoh-hoijaa. Kuka viitsii katsoa hd-leffoja tietokoneelta? Aika vähissä saa rahat olla jos moiseen alentuu ellei kuvaa ole vetänyt telkkarille tai tykille. Omassa tietokoneessa kovien kuvanlaatu vaatimusten/rajallisen budjetin takia vuosi sitten ostettu 20" näyttö. Jos tältä ruudulta alan katsomaan hd-leffoja niin hullujen huoneelle minut saa viedä ensimmäinen henkilö kenelle jään kiinni. Olkkarissa 42" ruutu joka on kyllä ihan minimi koko leffojen katseluun. Sitten kun teräväpiirtosoitin tulee niin sen kaveriksi otan todennäköisesti tykin 92" screenillä. Nettikonetta halunneiden toiveena on ollut hyvistä osista kasattu edullinen tietokone jota ei tarvitse vaihtaa uuteen vuoden päästä. Sama toive sopii varmasti kaikille ketkä ostavat pakettikoneen. Niillä se vain ei toteudu... Ja suurin syy miksi minua kysytään avuksi on se että liikkeet eivät voisi huijata heitä. He kun eivät tiedä tietokoneista mitään...
Uudessa gigantin postimainoksessa oli kyllä hinta/laatusuhde kohillaan. Kyseessä oli Dell:in huippupelikone 2x9800gt,q9400 ja 6 gt ddr2 muistia. Siis kyseessä oli pelkkä keskusyksikkö ilman näyttöä vista home premium käyttiksellä ja arvatkaapa hinta? 1499 euroa, ei paha!!!! Hahahaaa!!!
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/78887 Sitä en sano että tuosta kannattaisi tuotakaan hintaa maksaa....ja noissa pakettikoneissa on luultavasti vielä paskemmat asemat =) Ja jos blurayta meinaa tietokoneen kautta alkaa katsomaan, niin ei silloin kyllä säätämistä saa pelätä. Vaatii aika paljon powerstripin yms rukkaamista että saa nykimätöntä kuvaa aikaiseksi joka johtuu näytönohjainten signaalitasojen heittelyistä...
Olet toivoton jartar. Apilas pystyi pahempaan mutta hänestä ei ole enää kuulunut mitään... ehkä hän lukee kuitenkin näitä ja nauraa... En edes viitsi sinua lainata. Emolevy asiassa olet oikeassa. Pakettikoneissa on sellaisia malleja joita ei muuten myydä. Jos kuitenkin olet lukenut tätä keskustelua niin viittasin tuolla aikaisemmin Yottabyte:n kommenttiin niin selkeästi että ainoastaan tahallaan väärin ymmärtämällä tai jättämättä lukematta tai sitten ei vain ole kykyä ymmärtää kirjoitettua tekstiä, voi asian käsittää väärin. Siinä numerolla 4. merkityssä kohdassa oli puhetta kiintolevyistä ei emolevyistä. Ja lue ainakin se tekstini kokonaan niin saat vastaukset noihin mistä haluat edelleen jankuttaa. Edelleenkään et pysty ymmärtämään asian ydintä. Poukkoilet mitättömiin sivuseikkoihin ja hyväksyt vain sellaiset vaihtoehdot jotka ovat samoja kuin itse valitsemasi. Et suostu hyväksymään sitä että muut eivät halua tehdä samoja valintoja kuin sinä. Tämä ketju alkoi juuri siitä halveksunnasta ja asentellisuudesta jota täällä osoitetaan pakettikoneita kohtaan. Voit toki esittää vaihtoehtona itse kasattua konetta, mutta jos se ei kysyjää kiinnosta niin turha sitä on väkisin tuputtaa jos kerran kysyjä ei ole kiinnostunut. Autetaan sitten sellaisen valinnassa jos se on hänen valintansa ja jos ei sinua kiinnosta auttaa niin sitten et auta. Lukemalla ja ymmärtämällä mitä olen tähän ketjuun kirjoittanut käsittäisit sinäkin että en minä mitenkään erityisesti puolusta pakettikoneita. Ymmärrän sen olevan joillekkin sopiva ja jopa ainoa järkevä tai mahdollinen valinta. Itse en välttämättä sellaista tule ostamaan omaan käyttöön. edit pieniä korjauksia
Miten ne ovat huonoja? Jos pitää paketin ennallaan niin ei yhtään ongelmaa tule niistä, "ei voi kellottaa" no harmin paikka just siihen mutsin pankkikoneeseen tarvii saada 4.4GHz kellot että Nordean sivut avautuu. Ja poweri, mitä huonoa siinä on? Mutsilla on 350w kiinaihmemerkki mutta ihan hyvin pyörittänyt kaikkea siitä koneesta, ei yskimistä, ei kaatuilua, ei yhtään mitään. Ne on samaa kamaa kun muutkin, ne on vaan lapsityövoimalla tehty niin on saatu halvemmalla, ne tekee ne niin hyvin kun osaa koska jää kaik "edut" saamatta jos joku menee rikki. Edit :Afterwin, apilaksella on tainnut olla bännit jo joulukuusta asti.
Pyydän anteeksi offtopiccia. apilas Suspended permanently Kenenkään ei tarvitse kommentoida tätä asiaa. Kunhan selvitin asian ettei jää epäselväksi.
Edelleenkin, kuka haluaa koneen missä on huono virtalähde ja emolevy? Minun valinnat ovat varmasti erilaisia kuin suurimmalla osalla. Panostan juuri niihin asioihin mihin haluan. Koska rakennan/suunnittelen koneen itse niin tämä on mahdollista. Enkä minä vastustaisi pakettikoneita jos niissä ei olisi säästetty väärissä paikoissa. Jos koneissa olisi laatu osat niin helpommasta takuusta ja valmiista kokoonpanosta mille ei mitään tarvitse tehdä voisi maksaa jopa vähän ekstraakin. Minulla oli vanhaa tietoa asemien hinnoista. Pahoittelen erehdystä. Erittäin rajalliset ominaisuudet. Huonot päivitysmahdollisuudet. Laadultaan heikkoa kun tarkoitettu kestämään vain tietyt osat. Eikä siitä kellottamis mahdollisuudesta ole ikinä haittaa. Koneeni oli pitkän aikaa lähes pelkkänä nettikoneena. Avovaimoni kun rupesi käyttämään photoshopin CS3 ohjelmaa ammattimaisesti niin e4300@1,8Ghz vain köhi ja kuvien vääntäminen todella hidasta. Biosista kelloja prossulle ja nyt sama prossu 2,4Ghz taajuudella pyörittää todella sulavasti samaa ohjelmaa. Muutamalla säädöllä siis säästin kasan rahaa ja vaivaa kun ei tarvinnut prosessoria vaihtaa. Samalla tavalla sille sinun mutsisi koneelle saataisiin lisää elinaikaa kun vain lisättäisiin kelloja kun koneesta alkaa tehot loppua kesken. Ympäristö ja lompakko kiittää tälläisestä valinnasta Pelkkään onneen ei kannata luottaa sillä onnetar voi joskus kääntää selän. Siinä vaiheessa kun "pingpongi" heittää savut pihalle tuhoten kaikki osat niin itku ei ole kaukana. Ilmeisesti Ladan ja Porchenkin ero on vastaava. Toinen tehdään vain lapsityövoimalla. Vai mites se nyt oli?!?
Muista nyt että huonous on suhteellista ja jos osat toimivat niin monelle ne ovat silloin parhaat mahdolliset kunhan ne ovat toimivista halvimmat. Sinun logiikallasi pitää ostaa aina kaikkein kalleimmat osat. Nehän ovat muuten huonompia. Et pysty komponenttien laatua arvioidessasi asettamaan yleismitallista rajaa, jonka toisella puolella ovat hyvät ja toisella puolella huonot komponentit. Jos tälläisen rajan asetat niin se päde varmasti joka tapauksessa. Väittäisin että OEM-osien halpa hinta perustuu sekä suuriin sarjoihin ja niiden kilpailuttamiseen että erilliskomponentteja heikompaan laatuun/ominaisuuksiin. Luulen että Fujitsu-Siemens voi ostaa. En tiedä mistä ja edelleenkin väitteeni perustuu vain valistuneeseen arvaukseen. Myös väitteeni Corsairin hinnassa olevaan nimilisään perustuu vain yleiseen käsitykseen merkkituotteiden hinnanmuodostuksesta. Kykyni ja mahdollisuuteni virtalähteiden teknisen paremmuuden vertailuun ovat valitettavan rajalliset. Jos pystyt vakuuttuvasti kertomaan minulle miksei Corsairin hinnassa olisi merkkilisää niin en pysty väittämään vastaan. Sen taitaa tietää vain prosessorin valmistaja. Mutta jos minä voin tilata coolerin yhdeksällä eurolla niin luulen ettei Intel montaa kolikkoa cooleristaan maksa. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14608 Tässä valitettavasti paljastuu asenteesi koko keskusteluun. Tietokoneessa pitää olla juuri sellaiset komponentit mitkä sopivat sinulle. Tähän voisi sanoa että tottakai kaikki kytkevät koneensa johonkin suurempaan näyttöön jos näytönohjain tätä tukee. Muutenhan olet maksanut ylihintaa näytönohjaimesi turhista ominaisuuksista. Sitä paitsi PC on monipuolisin laite mediantoistoon.
Huonon ja laadukkaan osan hintaero ei ole suuri. Missään vaiheessa en ole neuvonut ostamaan kalliita osia. Se pointti on vaan siinä että koneisiin laitetaan paskoja osia kun sillä saadaan kerättyä suuremmat voitot. 20€ säästö 100 000 myydyssä koneessa tekee jo 2 000 0000 voiton. Täällä pyydetään tekemään vastaavia itse kasattuja koneita samalla budjetilla ja nyt sitten puhutaan suurten valmistajien hinnoista. Ei se corsairin virtalähde mitään 52€ maksa fujitsulle. Kuten varmasti tiedät niin Corsair tehdään laatu osista ja tuon 400 wattisen mallin virranantokyky 12 volttiin on 30A. Voit etsiä yhtä tehokasta poweria samasta hintaluokasta Olen koko ajan puhunut itse kasattujen koneiden puolesta koska niihin jokainen voi valita sellaiset osat mitä tarvitsee... Mikä tässä on jäänyt epäselväksi? Sinä vain ylistit blu-ray aseman hyödyllisyyttä johon minä vain totesin oman mielipiteeni sen tarpeellisuudesta. Enkä minä ole kytkenyt pc:tä telkkariin tai stereoihin enkä kytke. Älä tuputa tapojasi.
Ei ei ei, pakettikoneiden luonto on se, että "erikoistarkoitukseen" menevissä kalliimmissa koneissa on hinnassa enemmän ilmaa ja huijauksen makua kuin peruspaketeissa. Tätä tarkoitin kohdalla kaksi ja jos kohta kaksi ei toteudu, niin ei toteudu tämä: Kiintolevymarkkinoilla on minusta tällä hetkellä kaksi luotettavaa ja kohtuullisesti hinnoittelevaa valmistajaa: Western Digital ja Samsung. Pakettikoneissa näkyy paljon seagatea ym. epävarmoja merkkejä. Näiden kiintolevyt eivät ole käytännössä erillisenä halvempia, mutta ilmeisesti oem-syistä paketteihin kuitenkin näitä paljon laitetaan. Laatu on takuulla huonompaa. Juu, oli kärjistetysti sanottu. Tuota olisin voinut hyvin hieman pehmentää. Niin siis minusta pakettikonetta ei kannata myöskään ostaa, jollei tiedosta (ja hyväksy) kohdan neljä ja viisi asioita. Paketin oikea hinta on 1400 euroa, eli ei ole todellakaan halpa Varmaankin pahimmat halveksujat ovat lopettaneet ketjun seurannan aikoja sitten, tai eivät osallistuneet. Meitä ei välttämättä kannata tähän hommaan sotkea, mikäli halveksunta tarkoittaa lähinnä perusteettomia pakettikoneiden haukkumisia jne.
Mä oon myös aina ajatellut, että teräväpiirtoelokuvien katsominen 20" ruudulta on ihan yhtä tyhjän kanssa. Oon lukenut jostakin, että tämä "blu-ray" pääsee oikeuksiinsa vasta isoilla näytöillä. Jos näin on niin kannattaako nyt 100 eurolla mitään asemia ostella. Ja vaikka siinä nyt jokin minimaalinen parannus olisikin näin pienellä ruudulla niin silti. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Ugh. Jatkakaa.
Kommenttia pariin viimeiseen. jartar Virtalähteen ja eiköhän emolevynkin voi tilata ja valmistuttaa omilla spekseillä. Ylipäätään osia jotka eivät vaadi kovin vaativaa valmistustekniikkaa voidaan teettää komponenttivalmistajilla edullisemmin. Ei noissa kuitenkaan liiallisuuksiin voi mennä. Oma työnsä siinäkin on jos joka osa tehdään oma. Tästä omasta tuotannosta isot merkkivalmistajat ovat juuri luopuneet. Homman idea on siinä että ostetaan komponenttivalmistajilta sopivia osia joista kasautetaan kone ja laitetaan omat merkit päälle. Sinulta on edelleen jäänyt käsittämättä se että kaikkia ei asia kertakaikkiaan kiinnosta. On mukavaa ja helppoa ostaa kone samalla kun ostaa saunakaljat. Yottabyte Oikea hinta on se jolla sen saa ostettua joten on turha puhua mitään 1400:ta eurosta. Ja mukana olet sinäkin edelleen moittimassa pakettikoneita. Yritä vain pehmentää asennettasi siihen suuntaan että jos koneen hankkija ei ole kiinnostunut koneen kasaamisesta vaan tyytyy paketti koneeseen niin se nyt on hänen valintansa. Kun parempaa vaihtoehtoa on ehdotettu ei sitä kuitenkaan ole mitään syytä sen enempää tuputtaa. Jollet halua olla avuksi siinä tapauksessa niin sitten et ole. Kiintolevyjen laadustakin voidaan väitellä maailman tappiin asti. Mielipiteet asiasta ovat mutua. Olen ostanut hyvälaatuisena pidettyjä kiintolevyjä samaa mallia viisi alle vuoden sisällä ja niistä kolme hajosi. Tietokoneiden komponentit maksavat valmistajalla noin kymmenesosan siitä mitä niistä täällä Suomessa maksetaan. Teitä ei kuseteta tietokoneen hankinnassa mutta monessa muussa takuuvarmasti. Kaikille tietokone ei ole se elämän tärkein ja ainoa asia. Niihin voi suhtautua vähemmän vakavastikin. Toisia kiinnostaa enemmän toisia vähemmän. Take it easy boys!
Seagaten Barracuda 7200:sissa on suht suuressa osassa vialliset ja bugiset firmwaret, joiden vuoksi koko kovalevy sitten leikkaa kiinni. Tämä ei ole mielipide, tämä on fakta. Toisaalta hyvin harvoin -jos koskaan- olen täällä kuullut samsungin kiintolevyn hajonneen. En ole tosin erityisesti sellaista etsinyt Tästä olemme yhä eri mieltä. Moitin toki, mutta asenteeni eivät ole "pakettikone on p*ska, koska asia vain on niin". Minulla on ihan syitä miksi ajattelen pakettikoneiden olevan suurelta osin huonompia. Se on toki ostajan valinta, mihin laittaa rahansa, eikä se ole minulle se suurin ongelma. Lähinnä sen tapaiset asiat, kuin että täältäkin toisinaan löytyy niitä paketikoneen ostaneita, jotka linkittävät pelikone-ketjuun 1000 euron "pelikoneen". Tietysti voisi jättää tästä pois ja omaan arvoonsa myös ihmiset, jotka eivät mistään tajua, ovat ostaneet toisen pakettikoneensa ja julistavat niiden olevan tehokkaampia.
Menee kyllä lievästi offtopiciksi, mutta onhan se hyvä välillä vähän valistaa mitä tulisi välttää: http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t561789 http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t550355 http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t547502 Tuossa nyt muutama Samsungin tapaus, näkyy täälläkin välillä vastaavaa, vähän aikaa sitten esim. nimimerkki Karhi totesi omasta koneesta hajonneen kaksi Samsungin kovoa puolen vuoden aikana. Kaverin koneesta oli Samsungin kovo jo heti uutena paskana, SMART-erroria läväytteli ruudulle sen minkä jaksoi, vähänkin raskaampi levynkäyttö hyydytti kovon täydellisesti karmean naksunnan säestämänä yms, ja se ei ollut edes Spinpoint-mallistoa. Eli tällä hetkellä sekä Samsung että Myös Seagate ovat vältettävien kovojen listalla, käyttäkää Western Digitalin kovoja, taitavat olla tällä hetkellä luotettavimpia ja kestävimpiä kovoja. Se siitä offtopicista tällä kertaa.
Tulipa vaan mieleeni: Jos vaikka Väinö suosii pakettikonetta sen takia, ettei tarvitse huolehtia sen kasauksesta/käyttiksen&ajurien asennuksesta. Itse asiassa en keksi mitään muuta syytä pakettikoneen valintaan. No hitto vie, kuka sanoo, että sitä osista valittua koneen kasaamista ja sen käyttiksen&ajurien asentamista ei voi laittaa liikkeen hommaksi? sillonhan se on (teoriassa) aivan sama onko pakettikone vai osista valittu: ainoa ero on se että pakettikoneen mukana tulee turhia pilipali ohjelmia valmiiksi asennettuna, itse kasatun koneen päivitys tulevaisuudessa on helpompaa (koska tietää tarkkaan sen osat) ja ne muutkin eroavaisuudet jotka tässä ketjussa on mainittu. Ainut kysymysmerkki onkin se että kannattaako vielä ohjelmien asennuksia laittaa liikkeen hommaksi, ne tuppaa ottamaan siitä lisää rahaa kasauksen lisäksi.. Kasasin yhdelle kaverille koneen ja asensin ohjelmat, antoi siitä 25€ (en olisi kyllä tarvinnut mitään, mutta ei se haittaa). Pääsi halvalla. Kun sain sigussa olevan kannettavan niin siinäpä ei ollutkaan käyttistä valmiiksi asennettuna, oli ohjeet että pistä se recoverylevy sisään ja asenna tjtn.
Jos tunnustat että suuret valmistajat saavat osia halvemmalla, niin etkö pysty kuvittelemaan, että ne myös myyvät niitä halvemmalla. Ja kyse ei ole siitä, kuinka monta ampeeria virtalähteestä saa, vaan se että niitä on aina käytettävissä tarpeeksi. Tällä periaatteella kasataan sekä pakettikone että itse koottu. Tietysti voi jättää päivitysvaraa mutta kuten todettua niin kaikki eivät siitä halua maksaa lisähintaa. En myöskään ole tuputtanut tapojani sillä enhän ole edes maininnut olenko kytkenyt tietokonettani toiseen näyttöön. Kerroin vain että tietokone on monipuolisin laite mediantoistoon. Jos olet tästä eri mieltä niin jatkan mielelläni keskustelua uudessa ketjussa. Kommenttini tietokoneen kytkemisestä toiseen suurempaan näyttöön, ettei näytönohjaimen ominaisuuksia jäisi käyttämättä (ollen siten ylihintainen), oli sarkastinen kommentti sinun väitteeseesi, että pakettikoneissa on aina liikaa tai liian vähän ominaisuuksia. Tämä merkitys ei ilmeisesti tullut esille luettaessa mutta kerrotaan se nyt selvemmin. En myöskään ole ottanut enkä aio ottaa kantaa "oikeaan" tietokoneen käyttöön. Jos sinä haluat antaa mielipiteesi siitä, niin älä sotke sitä tähän keskusteluun. Se ei ole ero pakettikoneiden tai erilliskomponenteista kasattujen välillä. Ainoat hajonneet kovalevyt (2 kpl), joihin olen törmännyt, olivat pakettikoneessa olleet Samsung Spinpointit. Tämän olen jo aiemmin tässä ketjussa kertonut. En oikein ymmärrä mitä tarkoitat pkaksp:n esimerkkikoneen liian halvalla hinnalla. Sitä että pakettikone on tarjouksessa halpa? Eikö se silloin voi olla kannattava ostos? Tämä on ollut se väitteeni koko ajan. En missään nimessä voisi sanoa että pakettikone on aina parempi vaihtoehto ja etteikö todella ylihintaisia koneita olisi myynnissä. Olet väärässä. Ei pelejäkään pelata VGA-resoluutiolla 20" tai pienemmissä näytöissä. 20" tuumaisissa näytöissä taitaa yleisin resoluutio olla 1680x1050, joka on paljon DVD-resoluutiota suurempi. Sitä paitsi aina voi koneen kytkeä toiseen näyttöön jos katselu siitä on mukavampaa.