1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Miten printata DVD:n tuleva tarra...???

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by petelms, Feb 18, 2005.

1. Tiamant

Tiamant Member

Trophy Points:
    11
    Sitä,että saisi nuo labelit oikeille kohilleen noihin tarroille.

2. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Obscurallahan oli vinnkejä tuohon just vähän tässä ylempänä.

Neron ohjelmalla ja viivottimella/työntömitalla sekä testipapereilla voit saada parin testikappaleen avulla mitat oikeiksi. Käytät vaan sitä oman paperin määritysjuttua kuten ylempänä neuvoin.

3. XpMix

XpMix Member

Trophy Points:
    11
    Kantsis kokeilla ohjelmaa "Coverxp".Olen ite käyttänyt sitä hyvällä menestyksellä!

4. Tiamant

Tiamant Member

Trophy Points:
    11
    Tietäisikö joku missä kaupassa myytäisiin noita tarrapapereita?

5. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Taitaa löytyä kaikista kaupoista, joissa myydään tulostamiseen liittyvää tavaraa ja/tai tulostimia. Elikkä tietotekniikka-alan liikkeet ja joistakin kirjakaupoista.

6. Obscura

Obscura Member

Trophy Points:
    11
    Tässä siis Petelle aiemmin toimittamani ohje, jos siitä nyt on jotain apua. Käytän Bilteman tarroja, koska joskus satuin niitä ostamaan. Niille ei näyttänyt olevan suoraa tukea grafiikkaohjelmissa, joten tein sen itse.

1. Käytin Corel Drawia, mutta saman voi varmaan tehdä photoshopilla tai millä tahansa vähän paremmalla piirto-ohjelmalla.
    2. Tein sivun joka näyttää suunnilleen bilteman tarra-arkilta, siinä oli siis vain molempia tarroja varten kaksi ympyrää suunnilleen oikeissa paikoissa (siis ulkoreuna ja keskiöreikä).
    3. Tulostin sen tavalliselle paperille. Mittasin ympyröiden keskipisteiden paikat paperilla ja vertasin sitä bilteman tarraan. Olisin tietysti voinut tuhlata yhden tarra-arkin, mutta saita kun olen, en tehnyt niin.
    4. Siirsin Corelissa olevia ympyröitä sen pari milliä mitä kuvioni oli mennyt sivuun. Siirsin ympyrät Corelissa tasolle (layer) joka näkyy ruudulla mutta ei tulostu. Lukitsin tason ja tallensin sivun pohjaksi tarroille.
    5. Kun haluan tehdä tarran, otan esiin tämän sivun, teen etiketin siihen niin että kuva menee pari milliä leikkausrajojen ulkopuolelle. Itse asiassa se menee usein enemmänkin, mutta päällimmäisenä on vielä valkoinen maski, jossa on tarraa vähän suurempi reikä - tämä säästää mustetta ja vähentää virheilmoituksia tulostettaessa.

Ehkä tästä on apua jollekin?

Kirjaston DVD:issäs näyttä olevan heidän itse liimaamansa kalvo, jonka alla on pari paperitarraa. Ei ne näytä soittimia pahemmin häiritsevän - tosin kirjaston levyjen elinkaari ei liene kovin pitkä.

Toisaalta voisi tietysti vain kirjoittaa tussilla levyyn ja keskittyä kotelon designiin, mutta joskus on mukava varsinkin muille annettaviin levyihin tehdä fiksumpi kuvio.

7. petelms

petelms Guest

Siinä on kerrassaan hianot ohjeet:)

Share This Page