1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Näytönohjain pelikäyttöön

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Crrc, Nov 17, 2006.

1. Crrc

Crrc Guest

Ja luultavasti tämän takia en ole niin pitkään aikaan ostamassa emoa josta löytyy pci-e liitäntä kuin jostain saa kelpo hintaan agp liitäntäisen näyttiksen.

2. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    PCI-E -näytönohjaimet ovat tehokkaampia ja halvempia.

E: Eli PCI-E -väylään on tehokkaampia kortteja ja samanlaiset kortit ovat yleensä halvempia PCI-E -väylään.

Last edited: Nov 23, 2006
  3. tyson

tyson Regular member

Trophy Points:
    26
    Crrc, sama täällä. itse en ole kylläkään tämän vuoden puolella päivittelemässä konetta, mutta jos ensi vuona hankkisi pientä lisäpuhtia. Tuohon näytönohjainten hinta - teho kysymykseen en sano juuta, enkä jaata, sillä en ole aikeissa ostaa huippunäyttistä, jonka edessä prosessorini olisi täysi pullonkaula :)

4. Crrc

Crrc Guest

Ja tämä varmaan pätee sitten ku hinta erot ovat 100 euron luokkaa jotta saadaan se kunnon ero , koska rahaahan siihen emoonkin menee.
    Itse en ole ostamassa mitään huippu näyttistä yksinkertasesti sen takia kun huonommallakin pärjää.
    Edit: hmm mitäköhän onnistuin tossa rikkomaan?

Last edited by a moderator: Nov 23, 2006
  5. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Jos sinulla on vaikka socket 754 tai 939 emo AGP väylällä niin siihen hyvä pci-e väyläinen emo maksaa alle 50€. Joten vaikka vaihdat emolevyn vain uutta väylää varten niin se ja samantasoinen näyttis tulee lähes poikkeuksetta halvemmaksi kuin ostaa pelkkä AGP-näyttis (jos siis puhutaan pelikelpoisista näytönohjaimista).

6. Jarska92

Jarska92 Regular member

Trophy Points:
    46
    totta on että jos vertaa samaa korttia AGP väylälle ja PCI-E väylälle niin se on halvempi PCI-E väylälle, AGP väylään löytyy vielä ihan hyviä näyttiksiä mutta tulevaisuudessa ei enään tule niin paljon kortteja AGP väylään vaan suurin osa tulee PCI-E väylälle niinkuin nyttenkin, itse pysyn tässä AGP ajassa vieläkin vaikka suositellaan vaihtaa PCI-E näytönohjaimeen mutta ehkä ensi vuonna, esimerkiksi Radeon X1950 PRO AGP on ihan hyvä pelinäytönohjain vielä tämänpäivän peleissä, eli pelit toimii ihan pelattavasti kuitenkin.

7. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    No ei varmasti kukaan kuka näkee koneesi suosittele vaihtamaan pci-e näytönohjaimeen.
    Vaan vaihtamaan kaikki osat.

8. Jarska92

Jarska92 Regular member

Trophy Points:
    46
    tiedän sen itsekkin :D oon jo alkanut säästään rahaa uuteen prossuun ja muisteihin. sitten päivitän kohta näytönohjaimenkin sit ku jaksaa säästää. siis päivitän kokonaan Core 2 Duo prossuun ja DDR2 muisteihin. ja laitan nyt alkuun jonkun lankun siihen sitten joka noita tukee, tiedän itsekkin että tämän hetkiselle kokoonpanolle on maksimissaan tuo 6600GT joka mulla nyt on, että ei ole järkeä pistää parempaa koska muut osat on niin huonot.

Share This Page