1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

näytönohjain vaihdettu hd4890 -- hd5770 ei toimi

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Espi10, Jul 26, 2010.

  1. jartar

    jartar Senior member

    Joined:
    Apr 6, 2004
    Messages:
    8,485
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    143
    Juurikin näin kannattaa tehdä kun neuvottelut jimmssin kanssa ei onnistu. Valehtelevat, antavat päättömiä neuvoja ja huijaavat sinua kortin kanssa. Voi Jimms minkä teit...
     
  2. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Joined:
    Jan 5, 2007
    Messages:
    2,038
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Laita tämä viestiketju Jimmylle luettavaksi ja kerro, että hyvää mainosta on jo tullut. Uskaltaakohan sieltä enää konetta ostaa, kun takuu toimii yhtä luotettavasti kuin Pixmaniassa.
     
  3. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Joined:
    Apr 3, 2006
    Messages:
    1,312
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Koitappa hakea ajurit valmistajan sivustolta ja testata niillä. Itselläni tuli bsod:tä Atin kortilla, mutta kun vaihdoin ajurit valmistajan sivustolta oleviin ongelma ratkesi.

    Korttini oli XFX:n 4870.

    Jarsaman kaverin konetta odoteltiin tuossa pari vuotta sitten melkein 9 viikkoa kun eivät viitsineet vastata sposteihin / puhelimeen. Mulla ei ole tuohon firmaan mitään luottoa enään. Täs pitäs tällä viikolla kans tilata tuolta kone veljenpojalle... Saas nähdä miten tälläkertaa homman hoitavat.
     
    Last edited: Jul 28, 2010
  4. Tuksu82

    Tuksu82 Active member

    Joined:
    Feb 20, 2006
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    68
    Tässä tuli jimssistä mieleen, että kaveri oli sieltä läppärin tilannut joka käynnistettäessä ei sitten avautunutkaan edes windowsiin asti. No takuu huoltoon soitettuaan oli sieltä joku huoltomies vastannut, että koneella voi olla "kakkaa" ja sen takia ei toiminut. Kaverini sattui olemaan 4:nnen vuoden tietotekniikan opiskelija yliopistossa ja kysyi ystävällisesti henkilöltä, että mitähän tämmöistä "kakkaa" koneessa voi olla ja halusi purkaa kaupan, koska kone ei toiminut edes ensimmäisellä käyttökerralla ja henkilöstö oli haluton ottamaan konetta huoltoon.

    Vastaus takuupalautukseen lähetyksestä oli että konetta ei voi palauttaa, koska se on jo otettu käyttöön. Kuitenkaan tuota ilmeisesti rautapohjaista vikaa ei voinut havaita päältäpäin eikä asiaa olisi voinut huomata ilman että konetta olisi käynnistetty. En tiedä miten asia on nyttemmin edennyt, mutta kyllä henkilö omansa sieltä pois saa tavalla tai toisella.

    Tälläisillä "kakka"-keinoilla yritetään tietotekniikasta tietämättömiä asiakkaita huijata ja vierittää vastuu toimimattomasta koneesta käyttäjän osaamattomuuden harteille. Huoltomies ei edes vaivautunut kysymään onko koneeseen asennettu ylipäätään mitään tietoturvaohjelmia ja oletus oli että kone on täynnä viruksia asiakkaan omasta syystä.

    Tämmöistä on nykyään Jimmsin asiakaspalvelu, joka tuntuu laskevan kuin lehmän häntä. Saa nähdä kuinka kauan tuonne puljuun uskaltaa enää konepakettiehdotuksia ohjailla, kun näyttää menevän aika pahasti kuluttajan silmään kusemiseksi koko homma.
     
  5. VTS

    VTS Regular member

    Joined:
    Nov 4, 2008
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    niin.. Ei ne asiat räyhäämällä onnistu. Opettele diplomaattinen käytös / puhe. Sillä pääset huomattavasti pidemmälle ja helpommin. En minäkään kovin iloisesti palvelisi ihmistä joka tulee räyhäämään, Tuskin sinäkään ?
     
  6. VTS

    VTS Regular member

    Joined:
    Nov 4, 2008
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Uskaltaa, opetelkaa vaan kaikki rakkaat ihmiset käyttäytymään niin asiat sujuu paremmin. Itse olen jimm's pc storesta ostanut ison läjän tavaraa, joissain ollut takuu juttuja. Onnistunut hyvin, soittanut ja kertonut asiasta ja he ovat pyytäneet käymään ja vaihtamaan komponentin. Helppoa.
     
  7. VTS

    VTS Regular member

    Joined:
    Nov 4, 2008
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kerro tietokonekauppa joka hoitaa ns takuita mielellään ? Osissa ei ole katetta niinkuin vaikka autojen varaosissa. Takuutyöt maksaa yrityksille ja siksi ehkä koittavat välttää moisien hoitamista. Tosin se ei oikeuta kieltäytymään takuusta tai virhevastuusta. Ikäviä asioita molempien osapuolten kannalta.
     
  8. Tuksu82

    Tuksu82 Active member

    Joined:
    Feb 20, 2006
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    68
    No jos liike lähtee oletuksesta että asiakas on idiootti ja sitä voidaan kusettaa, ei se vaikuta kovin diplomaattiselta, vai? Sitäpaitsi jos viestiäni tarkoitat, kyseinen henkilö ei todellakaan räyhännyt puhelimessa, vaan keskusteli asialliseen sävyyn ongelmasta. Tuo kommentti "koneellanne varmaan on kakkaa" ei vaan vaikuta kovin asialliselta tai asiantuntevalta?
     
    Last edited: Jul 28, 2010
  9. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Joined:
    Jan 5, 2007
    Messages:
    2,038
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Minä en olisi väittänyt HD5770:aa tehokkaammaksi kuin HD4890. Tuskin sinäkään?

    Enkä oli ehdottanut kortin korjaukseksi Windowsin uudelleen asennusta. Tuskin sinäkään?
     
  10. jartar

    jartar Senior member

    Joined:
    Apr 6, 2004
    Messages:
    8,485
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    143
    Kysyjä ei ole räyhännyt ja Jimmsin tyypit ovat kusseet urakalla silmään. Jos itseäni kohdeltaisiin näin huonosti jossain lähellä olevassa liikessä niin menisin pistämään sinne sellaisen metakan pystyyn että muistavat seuraavalla kerralla palvella oikein.

    Jimms mokannut tosi pahasti eikä vastuuta oteta teoista. Ei näin!
    Nähtävästi joskus ovat asiat toimineet mutta ei nyt. Liikkeen pitäisi pitää korkea taso huollossa jottei tälläistä tapahdu.

    Mikäs tässä nyt on onnistunut helposti? Kone tulee neljän viikon huollon jälkeen rikkinäisenä takaisin. Valehdellaan että vika johtuu siitä että samanlaisen emon vaihdon yhteydessä windows pitää asentaa uudestaan. Valehdellaan että 5770 on nopeampi kuin 4890. Valehdellaan että 5830 korttia ei voida asentaa kokoonpanoon muistien takia.
    Vaihdetaan ilman neuvottelua eri kortti koneeseen joka on hitaampi kuin alkuperäinen...
     
  11. VTS

    VTS Regular member

    Joined:
    Nov 4, 2008
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No ei sekään ole kovin suotava asenne myyjältä. Yleisesti tarkoitin että asiallinen käytös vie pidemmälle kuin räyhääminen, etkä sanonut että tuttavasi räyhäsi tms. Enkä moisesta puhunut tässä yhteydessä.
     
  12. VTS

    VTS Regular member

    Joined:
    Nov 4, 2008
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En väittäisi, en edes tiedä onko näin ? Outoa kyllä jos asia niin on ja jimm's toisin sanoo :)! Mutta ei moinen tapaus minun kantaani siihen liikkeeseen horjuta. Kaikki tietysti asio siellä missä tykkää.
     
  13. jartar

    jartar Senior member

    Joined:
    Apr 6, 2004
    Messages:
    8,485
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    143
    Tottakai aina kuuluu aloittaa sovittelevasti ja rauhallisesti. Pyrkiä saamaan yhteisymmärryksessä asiaa eteenpäin. Siinä vaiheessa kun firma rupeaa valehtelemaan ja kusettamaan niin ei asiakkaan tarvitse olla kohteliaasti ottavana osapuolena.
    Kovat keinot suoriltaan käyttöön niin ei käytetä hyväksi.
     
  14. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Joined:
    Jan 5, 2007
    Messages:
    2,038
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Jos on tietokoneliikkeessä töissä, varmasti tietää perusnäytönohjaimien tehokkouusjärjestyksen Jimmy vaan yritti kusettaa asiakasta.
     
    Last edited: Jul 28, 2010
  15. VTS

    VTS Regular member

    Joined:
    Nov 4, 2008
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    niin. No omalla kohdallani olen huomannut sen että ei ns kovat keinot vie asioita aina eteenpäin. Itse mielummin käyttäydyn asiallisesti vaikka koittaisivat kusettaa. Jos koittavat niin siihen "pitää" osata vastata niin että tajuavat ja myöntävät toimineensa väärin. Psykologiaa, toinen pitää nujertaa henkisesti, se ei onnistu jos ei tiedä mistä puhuu :)
     
  16. VTS

    VTS Regular member

    Joined:
    Nov 4, 2008
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jos näin on, jimssin tulisi myöntää virhe ja korvata asia. Anteeksi, minä taisin mennä vähän vääräille raiteille tämän tapauksen suhteen.
     
  17. kiatoche

    kiatoche Regular member

    Joined:
    Jan 11, 2010
    Messages:
    275
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Pakko kyllä tähänväliin sanoo että kyseinen liike on mua nyt 3 koneen verta palvellu täysin moitteettomasti.

    Ja kun hajosi yhdestä näyttis menin liikkeeseen ja sain heti uuden toisesta kovalevy sama laulu.
     
  18. Tuksu82

    Tuksu82 Active member

    Joined:
    Feb 20, 2006
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    68
    Eipä täälläkään aiemmin juuri kukaan ole liikkeestä valittanut, mutta maailma muuttuu... ei se paljon paina kuinka hyvin joskus hommat on hoidettu, vaan sillä miten ne tällähetkellä hoidetaan. Jos nykyään kustaan silmään, niin se on ihan sama miten hyvin homma pelasi vuosi sitten.
     
  19. kiatoche

    kiatoche Regular member

    Joined:
    Jan 11, 2010
    Messages:
    275
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Noo viimesin ongelma kovalevyn kanssa noin 2 vko sitten
     
  20. Espi10

    Espi10 Member

    Joined:
    Jun 7, 2007
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kone on ostettu yritykselle joten kuluttajasuojat/neuvojat eivät paljoa auta (?) mutta jos ei muuta niin lakiteitse.
    Lähetin heille ystävällisen mutta tiukan sähköpostin jossa selitin koko ongelman uudelleen ja linkitin testituloksia joissa verrattiin 5770 ja 4890 ja korostin myös ohjainten hintaeroa. Viesti lähti lähes jokaiseen jimmssin sivuillaan ilmoitttamaan s-posti osoitteeseen aina toimitusjohtajasta alkaen. Viestissä vaadin myös korvausta aiheutuneesta vaivasta ja asennuksien aiheuttamista työtunneista ja siitä ettei kone ole voinut olla täysipainoisessa käytössä yli 6 viikkoon. Heitin pallon heille ja annan heidän miettiä kuinka toimia seuraavaksi.
     
    Last edited: Jul 28, 2010

Share This Page