1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

näytönohjain vaihdettu hd4890 -- hd5770 ei toimi

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Espi10, Jul 26, 2010.

  1. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Joined:
    Jan 5, 2007
    Messages:
    2,038
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    On ihme, jolleivat jotenkin reagoi,
     
  2. Espi10

    Espi10 Member

    Joined:
    Jun 7, 2007
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    S-posti jimmssiltä:

    "Moi,



    Pahoittelen että kaikki tähän tapaukseen liittyvät henkilöt ovat nyt lomalla eivätkä pysty kertomaan tapahtumien kulkua. Pyydän että lähetätte koneenne meille huoltoon että pystymme ensisijaisesti korjaamaan sen. Uskon että huollossamme on arvioitu että uutta DX11 tekniikka edustava Ati Radeon 5770 ohjain paikkaisi tuon nopeuseron jos korttia verrataan tuohon vanhaan DX10 Atin 4890 malliin.

    Koska tuo ratkaisu ei ole selvästikkään tyydyttänyt teitä, ehdotan että huollossamme koneeseen asennetaan Atin 5850 1GB näytönohjain, joka hintansa ja tehonsa vuoksi toimisi samalla hyvityksenä teille.

    Ystävällisesti / Best regards,


    Ville Piiroinen

    Ostopäällikkö / Purchasing Manager"

    Aina kannattaa valittaa ja olla tiukka ;D



    Edit:

    Viesti toiselta henkilöltä jimmssiltä. Lähetetty ennen myöntyvää s-postia:


    "Terve



    On ehkä parasta, että aloitamme asian purkamisen vaihde vaiheelta. Näin tämä tilanne on helpompi käydä läpi ja kaikki kohdat tulevat huomioon.



    Lähettämänne RMA on lähetetty viestinne mukaisesti 17.06.2010 ja olette saaneet käsittely numeron 6428. Koneenne on saapunut meille tänne Turkuun 23.6.2010. Pidentynyt huoltoaika on johtunut osien huonosta saatavuudesta. Huoltohenkilömme on tietojeni mukaan myös ilmoittanut tästä teille puhelimitse. Koneessanne ollut emolevy oli vielä mahdollista saada tilaamalla, mutta huono saatavuus kuitenkin pitkitti tuotteen toimitusaikaa. RMA lomakkeesta poiketen viallisiksi tuotteiksi on meillä todettu emolevy ja näytönohjain. Lomakkeessa viaksi oli ilmoitettu prosessori ja emolevy.



    Valitettavasti teille ei ole joko ilmoitettu, tai selvennetty minkä arvoiseksi entinen näytönohjaimenne luetaan. Kyseessä on siis Club 3D Ati Radeon HD4890, 1GB-E, GDDR3 ohjain, joka kulkee järjestelmässämme tuotekoodilla : CGAX-48924DD. Tuotteen takuuaika on 2 vuotta ja tästä oli kulunut jo yksi vuosi, kun ohjain on palautunut meille. Entisen ohjaimen hinta ei ole siis nykyarvossaan 200 €, vaan tuotteen hinta on seuraava: Tämän hetkinen markkina arvo * jäljellä oleva takuuaika (0,5). Tuon HD 4890 nykyinen arvo on siis lähempänä 100€.



    Tilalle asennettu Sapphire HD5770 lite, 1Gb Gddr5 (11163-02-20r) on ominaisuuksiltaan vastaava, kuin tuo HD 4890. Korttien GPU:n kellotaajuudet ovat 850 Mhz ja 5770 kortin muistit ovat vielä 700 Mhz nopeammat. Muistin määrä molemmissa on tuo sama 1GB. HD 5770 on tämän lisäksi vielä DirectX 11 tuki. Tämän tuen avulla mm. pelit saavat näytönohjaimesta enemmän tehoja irti.



    Jälkimarkkinointipäällikkömme on tehnyt vaihto päätöksen edellä mainittujen asioiden pohjalta. Valitettavasti hän on estynyt vastaamaan lähettämäänne viestiin, koska hän palaa kesälomalta vasta 9.8.2010.



    Ovatko viestissänne ilmoittamat viat tulleet esille tällä uudella vaihdetulla kortilla, vai olivatko viat vanhasta kortista? Mikäli viat ilmenevät uudella HD 5770 kortilla, niin vaihdamme se luonnollisesti. Asiakaspalvelumme on suositellut Windowsin uudelleen asentamista, koska koneessanne on vaihtunut emolevy ja näytönohjain. Windows olisi ollut hyvä asentaa jo pelkän emolevyn vaihtumisen myötä. Valitettavasti huoltohenkilömme ei voinut tehdä tätä, koska kone on ostettu meiltä ilman käyttöjärjestelmää ja sen asentamista.



    Jos en ole ymmärtänyt väärin, niin teillä oli myös mielessä jokin tietty näytönohjain, jonka olisitte halunneet asennettavaksi koneeseenne. Mikäli asia on näin, niin voit laittaa minulle tähän osoitteeseen haluamanne näytönohjaimen ja katson mitä voin asian hyväksi tehdä.

    Ystävällisesti / Best regards,

    Juha Pennanen

    Yritysmyynti / Business Sales"

    Toinen heppu yritti vielä päästä ilman korvausten maksua
     
    Last edited: Jul 29, 2010
  3. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Joined:
    Jan 5, 2007
    Messages:
    2,038
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Juuri noin asia kuuluu hoitaa, Ville selkeästi ymmärtää bisneksestä jotain,
     
    Last edited: Jul 29, 2010
  4. Ransester

    Ransester Active member

    Joined:
    Jul 20, 2007
    Messages:
    2,360
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    68
    No niin kannatti valittaa. HD5850 on jo selvästi tehokkaampi kuin HD4890. :)
     
  5. Espi10

    Espi10 Member

    Joined:
    Jun 7, 2007
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kiitos vielä kaikille asiaa kommentoineille!
     
  6. VTS

    VTS Regular member

    Joined:
    Nov 4, 2008
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Hienoa että sait asian selvitettyä. Vieläkö jatkat heidän kanssaan yhteistyötä ? :D
     
  7. jartar

    jartar Senior member

    Joined:
    Apr 6, 2004
    Messages:
    8,485
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    143
    Eli loppukäteen asia hoidettiin jimmssilla hyvin :)
     
  8. MaRc0oLi0

    MaRc0oLi0 Regular member

    Joined:
    Sep 5, 2009
    Messages:
    443
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Viimeksi vein kaatuilevan geforce gts 250:n sinne (jimm's helsinki) niin jonoa huoltoon oli viikkoa (kuulemma lyhet verrattuna konepakettien 6-7 viikkoon) Uutta korttia eivät suostuneet antamaan, koska kortti kesti furmark rasitusta kaatumatta vaikka vuorokauden ja vika ilmaantui vain pelatessa ja videoissa(äänet jäi looppaamaan, kuva pysähtyi) ja testipenkissä ei ollut minkäänlaista dvd-asemaa eikä asennettua media soitinta, joten muuten ei voinut testata ja vikaa ei osoitettu joten korvaus jäi saamatta!

    Tämä oli viime syksynä, myöskin samoihin aikoihin kinastelin pitkään että suostuivat vaihtamaan vikaantuneen LC-Powerin, (1kk vanha) ja pitkän kinastelun jälkeen tarjosivat 80% hinnasta! No pienehkön shown jälkeen sain täyden hyvityksen vaihdossa nykyiseen corsuun.

    Myös kaverin muistikammat hävittivät kokonaan, vasta kolmen viikon jälkeen löytyi kun kävimme paikan päällä vaatimassa uusia. (Tämäkin vasta kun muutkin asiakkaat rupesivat ihmettelemään tapausta niin saivat motivaatiota etsimiseen...

    Mut nää on vaan mun kokemuksia, mut musta niillä on kasvanu myynti niin paljon et ei riitä työntekijöitä testaamaan rma juttuja (jos ei ole tilanne sit tänä vuonna parantunu) Mut ennen ainakin helsingin huoltosta vastasi ainoastaan yksi henkilö...
     
  9. Ozss

    Ozss Regular member

    Joined:
    May 3, 2007
    Messages:
    391
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Hyvin ja hyvin.:) Tässä otettiin todellakin työvoitto. Kun asian selittää "kymmenen kertaan" niin meneehän se tyhmemmälläkin jakeluun. Mieluummin ostaa jostain muualta kuin Jimmssistä. Moni olisi varmaan tässäkin tapauksessa antanut asian olla ja tyytynyt kohtaloonsa jo aikaa sitten. :)
     

Share This Page