1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Näytönohjainta kyseiseen pakettiin?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Zyssii, Aug 10, 2010.

1. Tuksu82

Tuksu82 Active member

Trophy Points:
    68
    Ja taas threadi lapasista, good job.

2. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Entäs sitten? Se tukee myös DX10. Jopa DX9. Varmaan siks et saatas enemmän ostajii.

Pelin voi tehä DX11 only ja sit se ei toimi DX10.

Ei se noin helppoo oo. Sillon ku T&L tuli, nii moni peli kieltäyty toimimasta jos ei ollu T&L näyttiksessä.

Se on tietty hyvä et osataan ennustella.

Last edited: Aug 11, 2010
  3. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Hahhahaa, kyllä COD1 toimii mun vanhassa läppärissä vaikka Hardware Transform & Lightning puuttuu. Tosin kirjottelitkin että moni peli, mutta kuten sanoit ei kaikki. Vaikka se oli pelin vaatimuksena ja ehtona pelin toimimiselle.

4. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Ei tarvitse osata ennustaa kun tiedetään että firmat juoksee rahan perässä. Erittäin huonoa bisnestä tehdä peliä joka toimii vain DX11 korteilla. Sitä DX11 only peliä saadaan siis odotella kauan aikaa...

Last edited: Aug 11, 2010
  5. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    No sit pelintekijä kusettaa. Mut monta peliä oon nähny jotka ei tosiaankaan toimi ilman sitä.

Toi on totta. Silti en ihmettelis vaikka joku tekis tässä Quake 2:t. 3D korttii ei vaadita, ilman sitä peli on hitonmoista mössöö.

Sama homma et DX11 korttii ei vaadita, ilman sitä peli on kaamean näkönen.

Ongelma tulee siitäki et DX11 tukee directcomputingii, DX10 ei. Cuda tai Opencl jos ei lyö läpi, toi voi olla kova jutska.

6. Sclek

Sclek Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei peli kyllä kaameannäköinen ole ilman DX11:stä. Samaa paketti ilman pölyä.

7. a4tech

a4tech Member

Trophy Points:
    16
    On se aika turhaa kuitenkin täällä puolustella vanhaa rautaa, kun on uuttakin tarjolla. Vähänkuin Amd phenom ii 955be vai Amd phenom II 1055t? Musta ihan samasta asiasta on kyse..

8. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    onhan se täysin sama vertaus. uutta kehii.

9. Zyssii

Zyssii Member

Trophy Points:
    11
    Okei. osia ei oo vielä tilattu mutta nytte löyty taas uus ehdokas näyttikseks, Zotac GTX 465, testien mukaan hieman parempi kuin 460 mutta lämmöt ja virran kulutus aivan eri luokkaa. Zotac ei vaikuta kovin mahtavalta valinnalta mutta itse kun en niinkään oo näitä tutkinut niin te saatte sanoa mielipiteenne. (zotac myös halvempi kuin gigabyte, muttei valmiiksi kellotettu)

10. Kajtu

Kajtu Regular member

Trophy Points:
    48
    Mihin perustat väitteesi? ainahan on näitä ATI puolen näyttiksiä haukuttu tehoissa, mutta ovat ne aina olleet hiljaisempia ja viileämpiä kuin NVIDIAn tuotteet. ja kaverin HIS 5770 on kyllä omaan herkkään korvaan todella hyvä, jopa ehkä parempi kuin tämä jossa mulla on akasan "hiljainen" jäähy :D

11. Kajtu

Kajtu Regular member

Trophy Points:
    48
    Ja mihin perustat väitteesi... Kaverini pelailee esim. dragon age originsia athlon x3 440 prossulla ja 5770 käytössä, 1980x1080 resoilla, ja ei minkäänlaista fps droppia kyllä huomaa dx9->dx10, ehkä se putoaa sieltä 90fps->85fps mutta kuka sitä paljaalla silmällä enää näkee?

5770 on kyllä siinä välimaastossa että vielä kaikki pelit (paitsi tietenkin crysis) pyörii tällä kortilla täysillä grafiikoilla, KUNHAN ei ole muuta pullonkaulaa. ja jos x6 phenomi on rinnalla... ei mitään ongelmaa kyllä tule moneen vuoteen. ja jos tulee tarvetta päivittää, Toinen mokoma vaan crossfireen niin äkkiä taas tehot paranee huomattavasti.

Niin, ja tässä dirt 2 dx11 testiä http://www.youtube.com/watch?v=E9YHgo4sFQg
    Fps pelatessa päälle 80, maximum settingseillä ja dx11 päällä. en haukkuisi "tehottomaksi" "huonoksi" "sirkkeliksi"

Ja näillä nvidioilla on kyllä pakko sanoa hiljainen idle ääni, tustin ääntä ollenkaan, josta on pakko antaa aplodit! Mutta ne tuppaa huutamaan kuin helvetti kun jotain 3D grafiikkaa käyttää..

Last edited: Aug 28, 2010
  12. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Ehkä vähän väärä sanavalinta, kehnolla tarkotin nimenomaan keskivertokortteja. Kyllähän siinä tehoa piisaa mutta ajattelinkin juuri paskamaisimpia pelejä täysillä asetuksilla. Löytää testejä joissa DX11 vähentää aika paljonkin freimejä kun ollaan matalemmilla FPS:illä, esimerkiksi 30>15 jonka jo näkee. Eri asiahan on pelit jotka hyvillä keskivertokorteilla (HD5770, HD5830, GTX260, GTX275..) pyörivät likempänä sataa.

Perustella en paremmin pysty mutta jos satut myös saman testin löytämään niin ymmärrät. Kaiken kukkuraksi mun mielestä DX11 on rumempi kun DX10, mitä nyt pientä vertailua olen päässyt tekemään. Sillä nyt ei ole mitään merkitystä mitä mieltä mä olen. Aihekin menee vanhaksi koska GTX260 ei ole kaupoissa joten ne suositeltavat kortit on nyt HD4850 ja HD5770, vaikkei kuukausi sitten kumpaakaan voinut edes leikillään suositella (paitsi jos 35e oli liian iso nosto budjettiin).

13. Kajtu

Kajtu Regular member

Trophy Points:
    48
    4850stä en suosittelis, saman tien 5770, on sen verran enemmän tenkua siinä laitteessa.

14. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Ei sillä 5770 kortilla ole pakko pelata täysillä asetuksilla.
    Montaakohan peliä olet itse pelannut DX11 ja DX10 tiloissa?
    Erikoista että DX11 on mielestäsi rumempi sillä se pystyy kaikkeen samaan mihin DX10 mutta tekemään tietyt asiat paljon hienommin (tessalointi!!!).

Jos jotain ymmärtää aiheesta niin tietää että DX11 mahdollistaa paremman grafiikan. Pelinkehittäjästä kuitenkin aina kiinni miltä peli näyttää milläkin tuella.

Onhan se tietty mukava kuvitella että omasta koneesta löytyvä DX10 kortti pystyy parhaaseen mahdolliseen grafiikkaan. Totuus ei omasta vääristyneestä maailmankuvasta huolimatta muuksi muutu.

15. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Oonko jossain väittänyt että kuvittelen oman korttini olevan maailman paras, olenko? Se on mun mielipide, mitä nyt pari minuuttia olen DX11 saanut kokeilla eikä se mun mielestä sen kummallisempi ollut kuin kymppikään. Ei nyt ehkä aivan rumempikaan, mutta oma silmä ei tykännyt kun on tottunut täyteen kymppiin.

Teknisesti uudempi on toki parempi, en oo muuta väittänytkään. Se mahdollistaa tän hetken parhaan grafiikan, sekin on oikein. Oma silmä ei siitä vain tykkää kun on tottunut täyteen kymppiin.

Onhan se kiva kuvitella että mun puolisokeiden silmien aivoille välittämä kuva DX11-pelaamisesta on jotenkin vääristynyt maailmankuva. Se ei ole mun mielestä yhtään sen kummempi ruudulla ja .

Tietysti jos sattuu pitämään DX11 hienompana (luultavasti mäkin pitäisin jos tottuisin) niin sen puolesta on kiva puhua. Se on vaikee kuvailla mutta se näyttää jotenkin puhtaammin kirkkaalta, johon en tosiaan ole tykästynyt. Onhan se ihan kiva, muttei mun mielestä parempi kuin kymppi.

Ja tä menee taas mielipidekamppailuks. En oo DX11 tilassa paljoa joo pelannut, ja siinä on syy siihen minkä takia se on mun mielestä niin onneton. Sama juttu jos on putkinäyttöön rakastunut ja pitäisi parin minuutin LCD-kokeilun jälkeen tykätä lituista niin tokkopa moni tykkää. Olkoon kuva parempilaatusta ja kirkkaampaa, se vaan ei silmää miellytä.

Painotetaan nyt vielä, että olen varsin tietoinen DX11 tuomista teknisistä erinomaisuuksista. Ja painotetaan sekin, että tämä on vain mun oma mielipide, kymppiin kun olen turtunut. En vaan DX11-fani ole, ehkä sitten jos siihenkin voisi tutustua paremmin ja tottuisi erilaisiin värisävyihin yms. Hidas hämäläinen kun on niin DX9-DX10 muutoskin peleissä oli aivan kammottava aluksi. Sitten kun oppi kirkkauteen ja kiiltävyyteen niin se oli jo kiitettävä.

16. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Yllättävän kattavan kokonaiskuvan olet saanut yhdestä parin minuutin tuokiosta mitä olet saanut DX11 maailmasta kokea. Tämäkin kokemus todennäköisesti vain yhdestä pelistä. Kyllähän tuolla kokemuksella voi kirjoittaa vaikka kirjan DX10 eduista ;)

Laitetaanpa uudestaan tekstistäni lainaus mikä kiteyttää asian aika hyvin

17. Zyssii

Zyssii Member

Trophy Points:
    11
    tämäpä jännää, pistin kysymyksen tosta Zotac 465:sta mutta nytte jatketaan vaan vanhaa keskustelua?

18. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Tuo testi kertoo kaiken oleellisen tästä asiasta
    http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/nvidia-geforce-gtx-460-256-bit-1-gt,2

GTX460 lähes joka testissä nopeampi vaikka testi tehty GTX460 vakiotaajuudella. Ei siis tehdaskellotuksilla. Sen lisäksi se kuluttaa huomattavasti vähemmän tehoa, lämpenee vähemmän ja kellottuu taivaisiin.

GTX465 on turha kortti eikä sitä kannata ostaa.

19. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Niin totta. GTX460 tai GTX470 tohon 200-300e luokkaan.

Share This Page