1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

näyttö epäselvä Warcraft -pelin jälkeen

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by skaaresv, Jul 17, 2006.

1. skaaresv

skaaresv Member

Trophy Points:
    16
    Apua, eikö kukaan pysty auttamaan?

2. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    On kylleä sen verran hämärä ongelma, että itse en keksi mitään tähän hätään. :(

3. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    No ainoa, mikä tulee mieleen, on asentaa Windows uudestaan, jolloin nuo rekisteriasetukset muuttuvat alkuperäisiksi...tai sitten ladata vaikkapa Jouni Vuorion rekisterieditori koneelle, mutta sen käyttö vaatii jonkin verran asiantuntemusta...vaikea pulma...

Yksi mahdollisuus tietty on se, että näyttis on jotenkin vaurioitunut osittain niin,että 3D ei näy oikein...?

Last edited: Jul 22, 2006
  4. Irratium

Irratium Regular member

Trophy Points:
    46
    Näköjään et vielä ole saanut vaiheittaisia ohjeita näytönohjaimen ajureiden uudelleenasentamiseen, joten voisin siinä auttaa. Lataa juuri tuo "CATALYST 6.6 WINDOWS XP-DRIVER" koneellesi. Tässä ainakin linkki atin omille sivuille josta nuo ajurit löytyvät :
    http://support.ati.com/ics/support/KBAnswer.asp?questionID=640

Rullaa tuota sivua vähän alaspäin, ja valitse siitä listasta toiseksi ylimmäinen lataus (Download 2 of 2, Catalyst Control Center Package).

Windows saattaa vaatia tuota Windows installer-ohjelman päivitystä, jos se kysyy sitä, käytä uudestaan tuota antamaani linkkiä ja valitse tällä kertaa listan ensimmäinen tiedosto ja lataa se.

Ennen ajureiden uusimista kannattaa vanhat poistaa alta. Käynnistä -> Ohjauspaneeli -> Lisää tai poista sovellus. Etsi listasta tiedostoa "Ati Software uninstall utility", ja poista se. Jos sellaista ei löydy, poista yksitellen "Ati display driver" sekä "Ati control panel". (Itse en koskaan poistanut muuta kuin tuon Ati display driverin, mutta kannattaa koittaa poistaa kunnolla kaikki, että on varmasti puhdas alusta uusille ajureille)

Ajureiden asennuksen pitäisi sujua ongelmitta, käynnistä nyt lataamasi Catalyst-paketti. Valitse Catalyst-pika-asennus / express / vastaava, ja anna ohjelman asentaa tiedostot valitsemaansa kansioon.

Lyhyesti sanottuna ja nopeimman kautta tehtynä :
    1.Poista "Lisää tai poista sovellus"-valikon kautta "Ati display driver".
    2. Lataa linkistä Catalyst Control Center ja aja se, myös tarvittaessa Windows installer.

Toivottavasti ohjeista saa jotain selkoa, itsestä ainakin tuntuu että ne ovat sekavat :/ tässä vielä linkki Atin sivuille, ajurien asennus/poisto-opas kuvien kera: http://support.ati.com/ics/support/KBAnswer.asp?questionID=20561
    (tuossa poistetaan kaikki mahdollinen, myös rekisterimerkinnät yms), kokeile sitä jos pelkkä Catalystin uudelleenasennus ei auta.

Mahdollisuuksien mukaan kokeile myös eri näyttöä koneeseesi, saa tietää onko näytössä jotain vikaa.

Last edited: Jul 23, 2006
  5. skaaresv

skaaresv Member

Trophy Points:
    16
    No niin. Olen siinä vaiheessa, että asensin windowsin uudelleen. Niin jännää mulla ei ole ollutkaan pitkään aikaan. Meinas loppua usko kesken. No jännittävyys sikseen. Siitä ei ollut apua. Sama ongelma jatkuu edelleen. Ja toisaalta olis kauhean hankalaa ollut seilata kahden käyttöärjestelmän välillä. Pelata toisessa ja sitten sammuttaa taas tietokone ja mennä toiseen tekemään jotain muuta. Tai oliskos se toiminut jotenkin muuten. En tiedä.

No seuraavaksi ajattelin käydä lainaamassa veljeltäni toisen näytön ja kokeilla sitä. Jos ei siitäkään mainittavaa apua ole, niin yritän ladata ne uudet ajurit.

Mut vierotusoireita alkaa olla, kun ei pääse pelaamaan simsiä.

6. Irratium

Irratium Regular member

Trophy Points:
    46
    Juu, jos ei sitten näytön vaihtaminen eikä uusien ajureiden vaihto auta, taitaa ainoaksi vaihtoehdoksi jäädä tuon windows-ongelman poistumisen takia sitten näytönohjaimen vahingoittuminen. Ilmoita ihmeessä sitten miten käy näytön / ajureiden vaihdon jälkeen.

7. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    Joo, ilmoittele ihmeessä,että mikä on tilanne!!Tämä menee jo jännäksi...;)

8. skaaresv

skaaresv Member

Trophy Points:
    16
    Kokeilin uutta näyttistä. Sama ongelma jatkuu. Nyt siis ajureiden kimppuun.

9. vatelma

vatelma Guest

no oletkos koittanut asentaa simsin uudelleen?

10. skaaresv

skaaresv Member

Trophy Points:
    16
    Aiemmista teksteistä olen jo kertonut, että olen asentanut simsin uudelleen ja poistanut ne poikani pelit.

11. skaaresv

skaaresv Member

Trophy Points:
    16
    En ole vielä ehtinyt niitä ajureita lataamaan. Nyt olen koneella ollut netissä, kirjoittanut Wordillä ja käyttänyt Neroa jayht´äkkiä näyttö meni samanlaiseksi kuin simsin pelaamisen jälkeen. Eli ilmeisesti koko ongelma ei johdukaan niistä pojan peleistä.

Sammutin koneen ja käynnistin uudelleen, näyttö oli jälleen hyvä.

Last edited: Jul 27, 2006
  12. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    Jaa-olisikohan siinä jokin muu laitevika kuten jokin vika emolevyssä, vaikkapa? Se tosin kuuluu toiselle keskustelualueelle jo sitten...

13. Irratium

Irratium Regular member

Trophy Points:
    46
    Mitenkäs muuten, käykö näyttis kuinka kuumana? Nuo virheet yms kuvassa voisivat johtua ylikuumenemisesta (?). Niinjuu, ja onko näyttiksessäsi aktiivi- vai passiivijäähdytys? (aktiivi = siili + tuuletin, passiivi = pelkkä siili)

14. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    Radeon 9600 ei ainakaan minulla käynyt kuumana, kun se aikoinaan oli koneessa kiinni...eihän siinä tosin ole mitään anturia, millä tuota mitata, mutta ei vaikuttanut siltä...

15. skaaresv

skaaresv Member

Trophy Points:
    16
    Kaivoin esiin laskun, missä käy ilmi, mitä olen ostanut, kun hankin koneen. Siellä lukee lisätuuletin, mut onkohan se näytön. En siis tiedä, mikä tuuletus mulla on siinä.

16. skaaresv

skaaresv Member

Trophy Points:
    16
    No nyt on ajurit asennettu, kiitos hyvien ohjeiden. Ongelma ei kuitenkaan poistunut. Näyttö oli hyvä, kunnes laitoin simsin päälle.

http://support.ati.com/ics/support/KBAnswer.asp?questionID=20561 -linkistä en päässyt mihinkään, joten en voinut yrittää sitä rekisterimerkintöjen poistamista ym.

Onkos kellään nyt hyviä vinkkejä tai kiikutanko koneen korjaamoon.

17. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    "Kaivoin esiin laskun, missä käy ilmi, mitä olen ostanut, kun hankin koneen. Siellä lukee lisätuuletin, mut onkohan se näytön. En siis tiedä, mikä tuuletus mulla on siinä."

Kotelon tuuletin, varmaankin...?

"Onkos kellään nyt hyviä vinkkejä tai kiikutanko koneen korjaamoon."

Ei ole ainakaan minulla. Vaikuttaisi,että virtalähde tai emolevy voisi ehkä olla rikki jollakin tavalla...? Ovat sen verran taitoa vaativia hommia sitten jo,että kannattaa kiikuttaa kone korjaamoon...

Last edited: Jul 30, 2006
  18. Irratium

Irratium Regular member

Trophy Points:
    46
    Jaahas, tuo linkki oli vanhentunut tai jotain, mutta eipä se mitään. Melkeen tässä vaiheessa kun on vaihtoehtoja käyty läpi jos jonkinlaisia, yhtyisin Forwardin mielipiteeseen - korjaamo voi olla helpoin ja varmin vaihtoehto.

19. kaaresvir

kaaresvir Guest

Heippa pitkästä aikaa. Olen vihdoin saanut koneen kiikutettua korjaamolle. Siellä se viipyikin kaksi viikkoa. No, laittoivat XP:n uudelleen sinne, koska se oli jotenkin vioittunut.Mutta kun toin pelin kotiin, niin sama vika jatkui. Eivät keksineet muuta, kuin että vaihdetaan uusi näytönohjain. Ja kuinka ollakaan näyttö on toiminut siitä asti moitteettomasti ja Sims2 pystyy pelaamaan. Eli toivottavasti huoleni ovat nyt vähäksi aikaa koneen osalta ohi.

Tämä tais tulla nyt eri nimimerkillä, kas kun en enää muistanut salasanaani ja konekaan ei niitä XP:n uudelleen asennuksen jälkeen muistanut.

Kiitos kaikille vaivannäöstä, jotka yrititte auttaa ongelmani kanssa.

Last edited by a moderator: Sep 15, 2006
  20. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    Eipä se mitään ja toivottavasti kone nyt toimii!!:)

Tämä kohta ihmetyttää: "Kokeilin uutta näyttistä. Sama ongelma jatkuu. Nyt siis ajureiden kimppuun." eli kokeilit jo aiemmin uutta näyttistä?Miten se näyttiksen vaihto nyt auttoi?

No, pääasia,että nyt toimii.

Last edited: Sep 18, 2006

Share This Page