1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Näyttiksen osto

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Lapanen92, Oct 20, 2011.

1. Vuohi

Vuohi Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä HD 6850 on hienoisesti parempi kuin GTX 460, tosin kumpikaan ei ole huono hankinta jos sopivaan hintaan saa.

2. Kuupola

Kuupola Regular member

Trophy Points:
    26
    Huutonetissä on nyt myynnissä GTX295, 1 huuto, 120€.

3. DjZorlag

DjZorlag Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu onhan noita... viimeisen viikon aikana sulkeutunut 5 kappaletta noita. Hinnat 110-120€

4. Lapanen92

Lapanen92 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia :D Lisää vain tulemaan jos sattuu vastaan. Olen itsekkin katsellut, mutta ei ole tullut vielä muita vastaan kun yksi gtx 460 ja se radeon 6850.

5. Kuupola

Kuupola Regular member

Trophy Points:
    26
    Hakusanalla "GTX 295" niin luultavasti löytyy, onko poweri millanen?

6. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Näyttäs olevan 400W jolloinka toi GTX 295 ei minun tietojen perusteella tule kuuloonkaan, sillä testikokoonpanot vievät loadissa sen reilu 400W.. Eli jos tuon kortin aikoo hankkia niin silloin virtalähde menee kanssa vaihtoon ja kustannukset vaan nousevat (ellei joku sitten myy tuota korttia ~60€)

Last edited: Oct 25, 2011
  7. Lapanen92

Lapanen92 Member

Trophy Points:
    11
    Virtalähdettä en ole uusimassa.

8. Mushinico

Mushinico Active member

Trophy Points:
    66
    Virtalähteen joudut hommaamaan mahdollisesti kun myöhemmin ostat tehokkaamman näytönohjaimen. Mutta jos nyt haet edullisesti tehokkaampaa ja TOIMIVAA (jos vanha näyttis temppuilee) niin riittänee mainiosti esim tuo HD5850/GTX460. Itse en kuitenkaan tuota GTX460 hommaisi, sillä se on kuityenkin turhan lämmin ja virtasyöppö kortti.

Tässä hieman osviittaa: http://www.hardwarecanucks.com/foru...radeon-hd-5850-1gb-directcu-top-review-6.html

http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5850/27.html

Täällä esim 135e http://murobbs.plaza.fi/komponentit/820297-sapphire-hd5850.html

9. Lapanen92

Lapanen92 Member

Trophy Points:
    11
    Noniin elikkäs olen tullut siihen tulokseen, että JOS saan pari juttua myytyä, niin ostan kokonaan uuden koneen. Hintakatto on se 550e(MAKSIMI) ilman koteloa,cd asemaa, käyttistä jne. koska nämä löytyvät omasta takaa. Mitään supertehokasta pelikonetta en todellakaan tarvitse (ei tuolla 550eurolla kyllä vielä sellaista saakkaan :D) mutta eiköhän tuolla rahalla saa sellaisen koneen kasaan jolla pyörii esim bf3,wow ja bc2 suhteellisen helposti.

Näyttiksen voisin toki ostaa edelleenkin käytettynä jos tulee hyvä vastaan, mutta mieluiten uutena.

Konetta on tarkoitus ylikellottaa, joten osat myös sen mukaan.

Veikkaisin että tuolla 550eurolla saa jo hyvän pelikoneen kasattua kun valkkaa osat tarkkaan. HUOM! haluan vielä muistuttaa, että tietokone ei tule raskaimpaan mahdolliseen pelikäyttöön eli esimerkiksi tuo gtx 460/radeon 6850 tulee riittämään minulle mainiosti.

Laitan tänne vielä myöhemmin osat, joita olen itse ajatellut. Siihen sitten saa antaa vinkkejä mitä kannattaisi vaihtaa tilalle jne. Osia vain tulemaan!

EDIT: Näyttiksen voin mahdollisesti saada joulupukilta:)D) joten prossuun ja muihin tsydeemeihin voi panostaa enemmän!

Last edited: Oct 26, 2011
  10. Mushinico

Mushinico Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: Oct 27, 2011
  11. Lapanen92

Lapanen92 Member

Trophy Points:
    11
    Noni eli en viittiny tehä uutta aihetta ni selitän ongelman tähän.

Ostin sitte sen uuden näyttiksen vaan väliaikaseks (radeon 6770) ku halvalla sain.
    Näyttiksen vaihdon yhteydessä huomasin, että pci-e väylän viereinen konkka oli pullahtanut eli ne kaatuilemiset aika varmasti johtui siitä, vaikka ei oo kyllä kertaakaan kaatunu radeonilla.

Tarkotus olis vaihtaa konkka kuitenkin mut ongelmana on ettei oo varakonetta ja en nää konkan arvoja ilman että ottasin sen irti...enkä myöskään tiedä mistä löytys uusia konkkia ja milloin :D

Apua tosiaan kaivataan koska olen aika riippuvainen tietokoneesta :) konkan vaihdosta tuskin tulee ongelmaa muuten paitsi en tiedä kumpi on + ja -

Share This Page