1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Näyttis + poweri

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by VoiMahoto, Jun 29, 2012.

1. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Kestää ainakin takuuajan, näyttiksen uusii vaikka 2-3 vuoden päästä. Ihan hyvän powerin ostit, vaikka ei ole muistaakseni seasonicin valmistamaa corsairia vaan CTW:n (meniköhän oikein).

2. DjZorlag

DjZorlag Regular member

Trophy Points:
    26
    CWT:n tekemä eli ei ole se paras mahdollinen. Toivottavasti on edes vähän parempi kuin cx-sarjan virtikset.

Last edited: Jul 1, 2012
  3. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    Ei tuomita koko merkkiä. CWT (Great Wall) tekee todella paljon massatavaraa mutta myös laatuvehkeitä Corsair on se jonka tarra on powerin kyljessä.

4. DjZorlag

DjZorlag Regular member

Trophy Points:
    26
    No tekee laadukkaampiakin vehkeitäkin juu, mutta tuo GS -sarja on tietääkseni aika lähellä sitä CWT:n tuotantoa kuin CX V2 -sarja. Ja CX V2 on ikävä kyllä aika heikko esitys. Nuo loput CWT:n tekemät corsairit voivat ollakin melko hyviä. (esim. TX 750 ja 850)

Last edited: Jul 2, 2012
  5. 4nttiveli

4nttiveli Guest

Kasasin tänään koneen, ja uudessa näyttiksessäni (HD 6850) on kaksi PCI-E paikkaa ja minun powerissa (antec current gamer 400w) on vain yksi kaapeli.. Onko mitään tehtävissä vai pitääkö hankkia semmoinen poweri, jossa on 2 PCI-E kaapelia?

6. Rpalo

Rpalo Member

Trophy Points:
    18
    Laitapa veli oma keskustelu asiastasi, kun ei liity tähän mitenkään.

7. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Yleensä uuden näyttiksen mukana pitäisi tulla molex to pci-e lisävirta-adapteri http://www.jimms.fi/tuote/SSI-45 Eli semmoinen sun pitäisi laittaa siihen kortin ja powerin väliin.

8. VoiMahoto

VoiMahoto Member

Trophy Points:
    16
    Ihan tyytyväinen ainakin toistaiseksi näihin HD 6950 ja Corsairiin. lämmöt pomppaa about
    74 asteeseen rasituksessa (noilla lämmoillä varmaankaan kannata paljon haaveillakkaan modata 6970). sais olla parempi tuuletteinen koppa jos kellottaa.

Corsairin asennuksessa pieni ihmetyksen aihe oli se kun emossa 4 pinninen prossu virta liitin ja powerissa 8 pinninen ,kunnes tajusin että sen 8 pinnisen saa kahdeksi 4 pinniseksi ,kun sen vaan avaa :)

Eikä toi 6950 mitään kovaa ääntäkään pidä vaikka ne lämmöt siellä 74 astetta huiteleekin.

Täytyy kyllä se myöntää se, että toi paketti koneen uatx koppa on vähän pienen oloinen
    tommoselle isolle kortille ja, kun siinä corsairissa riittää sitä piuhaa ni vois olla se ilman vaihto parempikin modulaarisella powerilla. (vähemmän piuhaa piilotettavaksi).

Ja sitten.. toi kyseinen pixmanian 6950 on se 2 bios malli. eli siellä kytkin mitä vaihtamalla pitäis saada ne kaikki shaderit käyttöön (bios 2) tahi sen 2 biosin voi flashata 6970 biosilla. 1 bios on only read modessa.

Ja tos mun mallin 6950 kortissa tuli mukana 2* 4pin->6pin pci-e lisävirta liitintä.
    eli tosta corsairista sais crossfire setin niillä lisävirta pätkillä, mutta vaan 600wattia täytyy sit kattoo millä päivittää tulevaisuudessa. Mahdollisuuksia monia :D

Last edited: Jul 6, 2012
  9. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    Erittäin hieno homma, että kirjoitit palautetta.
    Jos sinun emossasi on vain puolikas EPS liittimestä (4-pin) niin se ei jaksa toimia CF-tuplalla. Powerilla pärjää.

10. VoiMahoto

VoiMahoto Member

Trophy Points:
    16
    Niin, en mä tätä pakettikoneen emoa pystykkään päivittää CF:reen koska tässä vain 1 pci-e slotti.

Joskus meinaan jtn päivittää ni se on koppa ,emo ja prossu. ;)

11. Rpalo

Rpalo Member

Trophy Points:
    18
    Kuulostaa tutulta. Minäkin aikanaan ostin pakettikoneen(2007), johon vaihdoin näyttiksen ja powerin ensimmäisenä. Myöhemmin vaihdoin prossun ja kotelon(Antec 300), jolla pelkästään näyttiksen lämmöt putosi käytettävälle tasolle. Myöhemmin laitoin passiivisen Artic coolerin siihen.

Minä yllätyin siitä, miten paljon kotelo vaikuttaa näyttiksen lämpöihin. Asteita en muista, mutta näyttis simahteli rasituksessa, ja kone reboottas. Kotelon vaihdon jälkeen ei ongelmia juurikaan tullut, ja Artic coolerin asennettua ongelmat hävisivät tyystin. Kortti on kyll hyvin toiminu senkin jälkeen (HD4850).

Sorry vaan vähän offtopic, mutt tää sun tilanne kuulostaa niin omalta :)

Onkos sulla siis mikroATX-kotelo, johon Sapphiren 6950:n asentelit? Siinä tapauksessa mulla ei liene huolta Antec 300:n kanssa, jos samaa korttia meinaan hankkia.

12. VoiMahoto

VoiMahoto Member

Trophy Points:
    16
    Tässä tämä mun koppa
    Mid-size ATX

Height: 40 cm (15.75 inches)
    Width: 17.78 cm (7 inches)
    Length: 43.18 cm (17 inches)

Tässä sun koppa
    300 antec

Mitat: 45.8 (K) x 20.5 (L) x 46.5 (S) cm

Mun kopassa se kohta mihin laitetaan näytönohjain jatkuu melkeen etulevyyn asti,sun kopassa on joku kelkka edessä koko matkalta ylhäältä alas. kannattaa varmistaa se kortin pituus!!

Se on varmaan vähän tehokkaampi tuuletus tossa mun 2 tuuletin mallisessa 6950 ,kun esim: xfx mallissa , mikä on sit varmaan lyhyempi ,mutta 1 bios malli (ei kannata yrittää kellottaa jos se ainut bios menee sekaisin ni pitäis olla 2 pci-e paikkainen emo millä sais palautettuu se bios sitten toisella pci-e kortilla .. LOL

Onhan toi Antecin koppa ihan erillainen ,mulla esim: poweri ylhäällä. Mä en sit tiedä ,että toimiiko tässä toi i5 650 2ydin prossu sen verran tulppana ,ettei se anna kaikkia tehoja/lämpojä tosta näyttiksestä. Lämmöt on työpöydällä 47C ja rasituksessa 74-76C

Last edited: Jul 8, 2012
  13. VoiMahoto

VoiMahoto Member

Trophy Points:
    16
    DjZorlag: Jos modaat sen 6970:ksi niin se on jo sinun prossulle (Intel i5 650, 3,2GHZ kaksi ydintä) melko kova pala. Prossun pullonkaula on melko todennäköinen.

Iskit naulan kantaan ;) tuoltahan tuo nimittäin nyt sit näyttää!!
    3dmark vantage:
    Score
    P14244 3DMarks with AMD Radeon HD 6950(1x) and Intel Core i5 Processor i5-650

Score
    P14244 3DMarks

Graphics Score
    17929

CPU Score
    8811

Version: 1.1.0.0

Toi gpu tulos on normi overclock tulos mhz820 (referenssi mallissa 800mhz), ei auennu ytimet!!

Last edited: Jul 12, 2012
  14. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Ehkä karkkimarkeissa toi prossu jarruttaa pisteitä mutta peleissä se efekti on huomattavasti pienempi. Jos jarruttaa edes ollenkaan :)

Last edited: Jul 12, 2012
  15. VoiMahoto

VoiMahoto Member

Trophy Points:
    16
    Niinkuin mä jossain toisessa ketjussa sanoinkin, niin kyllähän tuollakin pelailee esim: witcher 2 menee high specseillä ihan mukavasti (mutta ei ultralla) lämpöjen ollessa gpu-z:lla tsekattuna maksimissaan 79astetta < ja noilla lämmöillä ei kellitellä,
    mut mulla on toises ketjus suunnitelmis kasata CF setti näist romuista malliin 2x6950 2500k prossulla ni palaillaan sit taas uudestaan astioille.. :D

Share This Page