Tuntuu että verkon toiminta on vähän vaihdellut, että tuskin tuo päivitys vaikutti mitenkään sen kummemin. Nyt on HP:n tuki sivustolla ongelmia, koska samalla tuotekoodilla tulee nuo molemmat aiemmat tiedot ja näyttää samaa konetta, outoa? No kai ne siellä hp:lla pystyy myös mokailemaan. Pystynkö poistamaan ajuria ilman järjestelmän palautusta? Aikanaan xp:llä pärjäsin näiden kanssa, mutta jäänyt viimevuosina pc:eiden kanssa säätäminen vähemmälle. ps. 1pertti arvostan todella paljon apuasi jos vain jaksat ja pystyt auttamaan.
Nyt en taaskaan ymmärtänyt, mitä tuo "molemmat aiemmat tiedot" tarkoittaa. Nuo kaksi viimeistä linkkiähän osoittavat samaan koneeseen (HP ENVY h8-1511eo), joka on aivan eri sarjaa kuin kahden ensimmäisen linkin koneet, jotka olivat h8-1400-sarjaa. Kuitenkin, HP käyttää cookie'ja tallentamaan asiakkaan koneen mallitiedot, ja se voi häiritä, jos on ensin valinnut väärän mallin. Tästä ongelmasta selviää poistamalla cookiet selaimen Temporary Internet Files -kansiosta. Tämän voi tehdä käsin tai esimerkiksi CCleaner -nimisellä kätevällä ohjelmalla, jolla voi poistaa muitakin tilapäisiä tietoja. Enpä nyt tiedä muuta tapaa, kun alkuperäisen ajurin versiokaan ei ole tiedossa. Tuo Windowsin järjestelmän palautus on aika "pehmeä" toimenpide. Se ei vaikuta mitään omiin tiedostoihin yms., ainoastaan valitun palautuspisteen jälkeen asennettuihin ohjelmiin, ajureihin ja päivityksiin. Lisäksi järjestelmän palautus voidaan peruuttaa, jos se ei johtanut toivottuun tulokseen. Tuo "toivottu tulos" on tällä kertaa hieman hämärä käsite. Ensin ymmärsin, että koneesi wlan-toiminta huononi selvästi. Sitten kerrot, ettei se ehkä muuttunutkaan. Minun käsitykseni mukaan sen ei olisi pitänyt muuttua mitenkään, koska päivityksen kohteena oli käsittääkseni LAN-ajuri. Tässä on kuitenkin sekoiltu oikeaa konemallia ja verkkolaitetta haettaessa niin paljon, etten enää osaa olla varma mistään.
Tarkoitin kahta viimeistä viestiäni. Elikkäs koneen tarkka malli on tiedossa (HP ENVY h8-1511eo Desktop PC) ja kaksi viimeistä linkkiä oli ihan oikeisiin osoitteisiin. Tuo Aiempi linkkini vei suoraan ajuri osioon josta puuttuu wlan-kortille ajuri, joka selvästi hämmensi meitä molempia, kun taas viimeinen laittamani linkki vie koneen/tuotteen tiedot sivulle jossa kuitenkin mainitaa kyseinen wlan-kortti. Varsinkin striimatessa pätkiminen vaihtelee. Välillä voi mennä jopa minuutti kaksi ennen kuin striimi katkeaa. Ajurin asentamisen jälkeen striimi pätki raivostuttavan paljon herkemmin, mikä tuskin johtui uudesta ajurista, mutta sai niin luulemaan.
Lainasin wlan-tikun ja netti toimii mainiosti, ainoastaan antaa vähän heikomman yhteyden. Eli ongelmana on wlan-kortin ajurit tai sen viallisuus. Mitenköhän tuon saisi selville, ennen kuin alan kiikuttamaan konetta takuuhuoltoon?
Vietin hyvän tovin etsien HP:n sivuilta tuon Ralink 5390:n päivityslinkkiä löytämättä Windows 8-versiota. Kaiken lisäksi Ralink on fuusioitunut MediaTek-nimisen firman kanssa ja niiden yhteiselle lataussivulle ei näytä pääsevän rekisteröitymättä. WiFi-korttisi ajurin lataussivu löytyy tuolta toisesta laiteryhmästä, jossa on sarja RT539X. http://www.mediatek.com/_en/07_downloads/01_windows.php Koska takuu on voimassa, voit tietysti olla yhteydessä myyjään kysyen mahdollisia päivitysohjeita ennen laitteen toimittamista takuuhuoltoon. Muuten, palstan sääntöjen mukaan silloin, kun oma viesti on viimeisenä, tulee käyttää muokkaustoimintoa eikä kirjoittaa kokonaan uutta viestiä.
Kiitokset vastauksista. Takuuhuoltoon koneen kiikuttaminen ei juuri houkuta ellei ihan pakko ole, joten taidan vaan sijoittaa parikymppiä uuten korttiin. Ja HP:n pointsit tippui jälleen...