1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Nokia 5300

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by Heroister, Dec 31, 2006.

1. matti24

matti24 Member

Trophy Points:
    11
    mistä saisi boouncen ilmasena siis ettei tuu sitä peli maksuu nokia 5300 on luuri ja s40

2. jwx143

jwx143 Regular member

Trophy Points:
    26
    nokian sivuilta saa enkku puolelta kun ettii softaa nokian 3650 puhelimeen niin sieltä saa ilmaseks ladata....

3. matti24

matti24 Member

Trophy Points:
    11
    ai siis meen nokia sivuille ja laitan hakuun jotain...?en oikeen älynny

4. leijaa

leijaa Member

Trophy Points:
    11
    Siis niinku. Sun pitää ottaa se sun kännykkäs tohon vasempaan käteen ja se johto mikä luultavasti oli sul sen pakkauksen mukana oikeaan. Sit sä tunget sen johdon USB-pään sinne sun koneen taakse ja toisen pään siihen sun puhelimeen joka sulla on siinä vasemmassa kädessä. Siihen puhelimeen pitäs tulla semmoinen teksti että valitse tila ja sä otat siitä sen viimeisen (Tiedon tallennus) jos haluut hoitaa homman iisisti. Kone luultavasti ilmottaa että huomattu uusi siirrettävä levyasema tai jtn. jos se sattuu olemaan semmoinen Windows XP. Joo, nyt sä oottelet sen verran et se kysyy (jos kysyy) että mitä tehdään (tarkastele tiedostoja, polta cdlle ja nii). Otat siitä sen "tarkastele tiedostoja" jolloin se avaa sen pikkuisen kansion joka muussa tapauksessa löytyy sieltä Oma Tietokone-kansiosta. Sen jälkee avaat sieltä jostain muualta sen kansion missä sulla on ne musiikit ja vedät ne sinne "Nokia 5300" kansioon. Kannataa muuten tehä niille musille oma kansio niin löytyy paremmin. :) Sitten ois vielä se Pc-suite tyyli mutta se on minusta huonompi tapa. :)

5. etta

etta Member

Trophy Points:
    11
    Rikoin oman 5300-puhelimeni muistikortin ja olen hankkimassa uutta. kuinkahan paljon mahtuu puhelimessa jo valmiiksi olevalle, 252 tai jotain kokoiselle muistikortille musiikkia? Ja jos ostaisin tilalle suuremman, 512 mitälie kokoisen, mahtuuko sille kuinka paljon?

6. leijaa

leijaa Member

Trophy Points:
    11
    itsellä 1 gigan kortti jolle mahtuu reilut 200 mp3-kappaletta.. :D elikkä 500 megan mahtuis n. 100 biisiä ja 250 megan 40-50. :)
    kyllä suosittelen ostaa sellaisen 1 gigan kortin koska sellaisen saa netistä ostettuna n.15 eurolla ja 500 megan n.10 eurolla.. :D

7. spas12

spas12 Guest

Musiikki-lista ei toimi mullakaan!
    Adapteri ei mua ainakaan haittaa, vituttaa vaan, kun kaverilla haluttais kuunnella musiikkia, eikä jaksais hakee kotoo adapteria.

Ihan *el*etin nopea käyttää ja hyvä käyttää!

Tosi hieno puhelin myös, vaikkei ehkä nokia 5700xpressmusic:ille (yms yms)pärjääkkään.

Mun mielestä äänenlaatu on just mahtava. Portaprot kicks ass!

Koittakaa vähän säätää taajuskorjainta, niin johan lähtee kuuluun! Pop, normaali, yms asetukset, niil ei tee YHTÄÄN mitään!

Akkukesto surkea? Mulla kestää 1pvä-2pvä, eikä ole edes pahassa käytössä, ehkä kaiutin syö paljon akkua kun sillä kuuntelen.

Joku sano ettei pelit toimi? Mä oon tilannu sims 2, worms 06, nfs carbon,, yms yms! (worms 07 tulossa.. ;P)

Ite ostin puhelimen tammikuussa noin 15pvä.

Näyttö on 'MAHTAVA' resoluutio 240x320 ja 2,0'' Kyl kelpaa.

Helppokäyttöinen ehkä myös sen takia, ettei ole sotkettu paskalla symbianilla. Ne on aikas hitaita.

Vinkki kaiuttimelle
    Jos haluutte kaiuttimen niin ettei särje, niin tee taajuskorjaimeen uusi asetus, ja säädä kaikki säädöt alas! silloin kuuluu todella hyvin.

Soitin on todellakin helppokäyttöinen ja hyvä.

Muuten, jos jotain alussa ärsyttää, että punasen luurin näppäimen ylhäällä oleva valintanäppäin painaa välillä punaista luuria, niin minusta ei ole kännykän vika, menee pois käytössä. Itsellä alussa oli kait sama vika, nyt ei mitään!

Hinta 200-240€ KANNATTAVA! Kyllä vetää vertoja vaikka nokia 6233 puhelimelle!

8. spas12

spas12 Guest

BULLSHIT! mää ostin 2GT kortin kuules 23€ (postikulut laskettuna) 1GT kortti on 12€ (Postikuluilla!)

9. leijaa

leijaa Member

Trophy Points:
    11
    Mun n.15 euroo vetäsin hatusta, itellä oli jotai tätä mut en jaksanu vertailla mistää... :p mutta nää hinnat riippu pikkusen muistikortin merkistä, mul oli kingston eli melkee laatutavaraa. :D

10. spas12

spas12 Guest

Mulla Sandiskin. Tuli adapteri mukana. Made in china = ilmiselvää laatutavaraa ;P xD

Last edited by a moderator: Jul 12, 2007
  11. matrix82

matrix82 Regular member

Trophy Points:
    26
    Sisko osti nokian 6300 puhelimen, kun kokeilin sitä vaikutti hienolta ja toimii muutenkin ihan hyvin.
    Äänet ja musiikki tulee todella laadukkaasti puhelimesta.

http://www.puhelinkioski.fi/product_details.php?p=675

Itselläni on 6270, eikä sen äänenlaatu vedä ainakaan vertoja kyseisen puhelimen äänen laadulle.

12. Heroister

Heroister Member

Trophy Points:
    11

Mistä tilasit pelit ja paljon maksoi?

Itse ostin luurinetistä sandiskin ultraII 2gt hintaan 35,90€ sisältäen postikulut. Ei pitäisi minkäänkokoinen musiikkitiedosto jökkiä tolla kortilla, taitaa olla nopein microsd kortti mitä on.:p
    Tosin hitaampikin kortti olis varmaan riittänyt hyvin mutta tuli toi nyt ostettua:p

13. spas12

spas12 Guest

Taitaa olla aika nopee toi sun korttis..
    Meeppä: Wap.jamba.fi.. Sieltä 4-6€ kappale, jos hinnasta et välitä.
    Kyl niitä muutenkin saa. Mun serkku teki niin et se laitto emulaattorin Ncaqeen ja sitte laitto siihen yhen 'giana sisters' (vastaa täysin marioa) pelin.. en tiiä pyöriskö tässäki kännykässä. Ois aika nättii ku sais commodore 64 pelit tähän.

14. leijaa

leijaa Member

Trophy Points:
    11
    Eikö se näin että ei toimi muutku java sovellukset kun ei oo symbiania?

15. Apuavirus

Apuavirus Regular member

Trophy Points:
    26
    Minä olen saanut musiikkilistat toimimaan... Siinä meni sitten sellaiset 5 tuntia kehitellä... :)

Eli jos siirrät musiikkia pc suitella saat sen helposti (kai, en ole pc suitea testannut) kun siirrät musiikkia kännykkään, saat samalla siirrettyä soittolistan.. Mutta minusta pc suite on ihan turha..

1. Siirrät nyt ne musiikit kännyys ihan miten haluut.. (kaapeli, bluetooth), minä siirsin ne siististi kansioina kaapelilla... tein kansiot koneella ja ne kansiot siirsin "musiikit" kansioon..

2. Avaa "Soitin" (Valikko, Media)

3. Paina "Valinnat"

4. Avaa "Musiikkikirjasto"

5. Avaa "Kaikki kappaleet"

6. Sieltä selaat haluamasi kappaleet ja painat kaikkien kohdalla jotka haluat "Valinnat" ja "Lisää suosikkeihin" (myöhemmin tulee ohjeet kuinka poistaa väärä kappale soittolistalta)

7. Kun olet lisännyt kaikki soittolistalle haluamasi kappaleet suosikkeihin, paina "takaisin"

8. Paina kappalelistan kohdalla "oikeaa nuolta" tai "valitse" näppäintä. Suosikit aukeavat..

9. Valitse ihan mikä tahansa kappale ja paina "toista".

10. Taas paina "valinnat", mutta seuraavaksi avaa "kappalelista"

11. Kun olet kappalelistassa paina "valinnat" ja "tallenna kappalel."

12. Kirjoita minkä nimen haluat kappalelistalle ja paina "OK"

13. Nyt sinulla on kappalelista, jonka löydät "musiikkikirjasto" -> "kappalelistat" -> "omat kappalelistat"

14. Yksi ongelma kappalelistassa on että itse ei saa päättää biisien järjestystä, joten ne tulevat nimen aakkosjärjestyksessä.. Mutta kun soitin on auki painakaa "valinnat" ja selatkaa sieltä "soittojärjestys" ja sieltä laittakaa "satunnainen" päälle niin on paljon kivempaa..

15. Jos haluatte uusia kappalelistoja, menkää taas sinne suosikit kansioon (Musiikkikirjasto -> Kappalelistat -> Suosikit) ja tyhjentäkää se painamalla "Valinnat" ja valinnoista "Tyhjennä lista"

Sitten voitte jatkaa listojen lisäämistä ohjeitten avulla!!

ps. Minulla on kingstonin 2gt muistikortti, se on aivan p*ska...
    Mutta suht halpa oli.. Kannattaa ostaa Nokian tai sandiskin muistikortti jos kaipaa nopeutta katsoa videopätkiä ja Nokian jos haluaa että muistikortin salaus toimii...

Kingstonissa salasanat eivät vaikuttaneet mitään (korttiin pääsi ilman salasanaa vaikka sen oli juuri laittanut, uudelleenkäynnistyksenkin jälkeen)............!!!

EDIT: Eilen ostin puhelimen ja nyt olen perehtynyt siihen täysin.. :))

Last edited: Jul 19, 2007
  16. trommer

trommer Member

Trophy Points:
    11
    Mitenköhän tota mukana tulleiden kuulokkeiden naruja saa vedettyä pidemmäksi,kun minulla on toinen kuulokkeen naru todella lyhyt ja toisen todella pitkä.Oon koittanu repiäkkin sitä,mutta ei auta.Apuja?

17. Apuavirus

Apuavirus Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuskimpa niitä saa... Ne on tehty tolleen että saa kiinnitettyy mikin kauluksen lähelle sillä ihme kiinnittimellä. Turha sun on repii rikot vaan ne jos yrität. Osta Portaprot niin homma pelittää :)

ps. onpa vähän luettu soittolistaonkelman ratkaisua... :/

18. spas12

spas12 Guest

Yritätkö väittää etten osais tehdä musiikkilistoja? 'EI TOIMI' Tarkottaa ettei toimi! Kun teen musiikki-listan, niin se toistaa niitä musiikkeja, mutta kopioi ne monin kerroin! Sitä ajoin takaa 'ei toimiä sanalla.
    Laitan ehkä takuuseen, tai sitten koitan vielä rämplätä.

19. aj92

aj92 Member

Trophy Points:
    11
    tuleeko 5300 puhelimen mukana muuten usb johtoa?? meinasin ite ostaa tällä viikolla sellasen..

20. matrix82

matrix82 Regular member

Trophy Points:
    26
    Nokian sivujen mukaan ei ainakaan tule.

Myyntipakkauksen sisältö:

* Nokia 5300 XpressMusic
    * Nokia-akku BL-5B
    * Yleiskuulokeadapteri
    * Universal headphone adapter
    * 256 Mt microSD-muistikortti
    * CD-ROM