1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Norton Internet Security 2006

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by juh3, Dec 20, 2005.

1. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä tämän minäkin ymmärrän =) Yleensä huom siis yleensä vain tuppaa olemaan niin, että kun tuodaan uusi versio jostain ohjelmasta markkinoille on siihen sisällytetty taas uusia ominaisuuksia vanhaan nähden. Tämä ainakin minun logiikallani tekee ohjelman raskaammaksi pyörittää, kuin edellinen versio samasta ohjelmasta. Mutta kirjoitinkin tuon aiemman kommenttini täysin mutu pohjalta, ja saattaa hyvinkin pitää paikkansa että NIS 2006 on kevyempi, kuin tuo aiempi versio. Itse en sitä siltikään aio laittaa koneelleni, ja siihen on kaksi syytä. 1) Se on maksullinen. 2) Ilmaiset softat ovat kevyempiä, ja niillä saan asetuksia säätämällä ainakin yhtä hyvän tietoturvan.

2. epr

epr Member

Trophy Points:
    16
    joo mut et ostaa.......?

3. aos

aos Member

Trophy Points:
    16
    Olen miettinyt NIS:n ostamista, mutta hintaa on tosiaan liikaa varsinkin, kun pitää ostaa viruspäivitys joka vuosi. Eli nyt sitten puuttuu vain se lista niistä ilmaisohjelmista, joita tarvitaan saamaan yhtä hyvä virus- [bold]sekä tietosuoja[/bold] kuin NIS:lla saa :)

Itselläni on seuraavat: AntiVir, ZoneAlarm, ActivePorts, Spybot, EasyCleaner. Tarvitsenko muuta?

4. Hezusch

Hezusch Guest

Edelleenkin se Ewido spywarea varten. Ja itselläni myös ad-aware

5. aos

aos Member

Trophy Points:
    16
    Eikö nuo ohjelmat aja samaa asiaa eli eikö yksi seuraavista riitä: Ewido/Ad-aware/Spybot

6. Hezusch

Hezusch Guest

jep jep, mutta kyseessähän on mielipide kysymys. Itse pidän ewidoa parhaimpana ohjelmana tähän tarkoitukseen.

7. Tiikeri83

Tiikeri83 Member

Trophy Points:
    11
    Kokeilin itse noita ilmaisohjelmia ja päädyin ostamaan kotikoneeseemme NIS 2006 juuri tuolta Inkclubilta. Helpompi kun ei tarvitse säätää ja ei kysele turhia, oppii ihan itse kaikki ohjelmien jutut. Ei ole tainut kysellä ollenkaan itse asiassa.

Kokeilin kannettavassani Kerio Personal Firewall ja valitti tässä viime viikolla että koeaika ummessa eli en sitten käyttänyt sitä kuin n. kuukauden. Kyse oli kai kuitenkin vain rekisteröimisestä, en vain tajunnut sitä silloin. Lisäksi se kyseli jatkuvasti.Tietysti sen voi säätää ettei kysele mitään mutta sitten tuskin toimiikaan mikään.
    Virusturvana kokeilin Antivir-ohjelmaa. Se huutaa parin viikon välein että ei ole ajan tasalla ja pitää päivittää. Eli käynnistää ohjelma ja itse hakea siihen päivityksiä. En ole vieläkään keksinyt miten sen saa päivittymään automaattisesti. Joku scheduler-homma siinä on mutta en saa sitä toimimaan.

Siis jos haluat säästää aikaa niin kannattaa tuhlata se 50€.Ei tarvitse koko ajan konfata.

Itse kyllä kokeilen vielä tuota zonealarmia ja avastia virusturvaksi kannettavaani.

Itse en ole tuota raskautta huomannut, mutta toisaalta kotikoneemme onkin viime keväällä kasattu ja peleinä siinä on on vain Guild Wars.Ja tosiaan, on se giga muistia mitä tässä jossain puhuttiin.

Last edited: Dec 22, 2005
  8. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Trophy Points:
    46
    Toisin kuin palomuuri ja antivirus joita pitäisi olla maksimissaan yks koneella niin ei antispyware ohjelmistoon päde tuo.
    2-3 ohjelmaa on minusta ihanteellinen ja kun puhutaan Ad-aware/Spybot niin näiden tueksi sanoisin tarpeellinen tuo ewido. Sitä paitsi se ei vie kuin hiukan levytilaa kun se koneella siinä ei ole sitä taustasuojausta kun se trial versio loppuu eli kerran viikossa ajalet ja poistat turhat niin sanoisin ihanteellinen tapa.

-> http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/269186

Last edited: Dec 23, 2005
  9. kuassa

kuassa Guest

Jos on oikein paranoidi, ei käyttele noita markkinajohtajia tai todella suosittuja ohjelmia. Nykyäänhän haitakkeiden kirjoittajat tähtäävät myös niihin.

Kun jokin on paljon käytetty, se on myös hyvin tunnettu.

10. Mushinico

Mushinico Active member

Trophy Points:
    66
    noista virusohjelmista ja palomuureista puheenollen... kannattaako pitää palomuurista active x sallittuna vai estettynä?
    sehän voi vaikuttaa paljon sivun aukeavuuteen ja sisältöön?
    Entäs sitten viite, skripti ja appletti?? kannattaako ne estää vai sallia?? ja mihin ne vaikuttaa??

ois kiva tietää vihdoinkin, sillä itellä on kaikki sallittuja... tai sellanen ku "estä Viite" on laitettu "Kyllä"
    ja sallittu lähtevä eväste on myös päällä.

11. aos

aos Member

Trophy Points:
    16
    Ajoin ensin Spybotin. Sen jälkeen Ad-awaren, joka ei löytänyt lisää tiedostoja. Sen jälkeen ajoin Ewidon, joka löysi vielä yhden poistettavan tiedoston.

Ilmaisissa virustorjunnoissa ei taida olla reaaliaikaista jatkuvaa päivitystä ja sen takia huonoja - vai onko missään? NIS vaatii kuitenkin päivityksen ostamisen joka vuosi, joten valinta on vaikeaa.

12. kuassa

kuassa Guest

Ad-aware ei nyt ole anti-virus ohjelma, mutta sen maksetussa versiossa on reaaliaikainen spyware suojaus ja automaattinen päivitys.

Last edited by a moderator: Dec 23, 2005
  13. teijoster

teijoster Regular member

Trophy Points:
    26
    Avastissa on automaattiset virustietokantapäivitykset. Lisäksi on
    "virus recovery database" päivitykset, "kun tietokonetta ei käytetä", tai "kun näytönsäästäjä on aktiivisena". Kyseessä on tietokanta, josta on apua silloin, jos kaikista varotoimenpiteistä huolimatta tietokoneesi tulee virus. VRDB:n avulla virus voidaan poistaa, eli tiedostot voidaan palauttaa virustartuntaa edeltäneeseen tilaan.

Last edited: Dec 23, 2005
  14. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Trophy Points:
    46
    @Mushinico

ActiveX on monesti tärkeä IE:llä selattaessa sivuja mutta voit helposti napata sitä kautta örkin ja kaikkee muuta. Suosittelen siinä Firefoxiin siirtymista niin vähenee nämä pähkäilyt. IE on hyvä pitää vara selaimena välttämättömien tapaukssien varalle. Haitallisten activeX komponenttien estätä SpywareBlasterilla -> http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Skripteillä joku muu voi saada koneesi käyttöön mutta on monesti myös välttämätön surffailussa. Voit ihan itse kokeilla miten homma toimii jos otat vaikka skriptit pois ja näin niin humaat varmasti eron. Mutta Älä tee heti mitään suuria muutoksia vaan kokeile rauhassa yhtä kerrallaan ja jos olet epävarma näiden kanssa niin suosittelen jättämään ne rauhaan.

Share This Page