Kokemuksia Novo 1200:sta parin viikon käytön jälkeen: + Ulkonäkö ja mekaaninen jämäkkyys + Kosketusnäyttö toimii erittäin hyvin kunhan kalibroi sen sopivin väliajoin + Akkukesto + Soittoäänien selkeys ja kaiuttimen erinomainen äänenlaatu + Kaksi Sim-paikkaa (*#06# -näppäily näyttää kaksi eri imei-koodia vaikka puhelimessa on asennettuna vain yksi sim-kortti) + 1Gb:n kortti vakiovarusteena + Äänenmuunnin sekä taustahälyäänet puhelun aikana. Hauskaa turhaketta! - Tekstiviestien näpyttely todella hankalaa skandien kanssa. Ääkköset saadaan näpytelyä vain monimutkaisesti kynää käyttäen, ensin ¨ ja sitten a tai o - Ei erillisiä äänenvoimakkuusnäppäimiä - Herätysääniä ei saa vaihdettua omiin - Osin sekava käyttölogiikka - Ei näytä (ainakaan minulla) saapuvan puhelun soittajan nimeä, vaikka numerot olisi tallennettu sim-kortille tai puhelimeen +358 –muotoon. - Verkkolaturi ei enää kuulu varustukseen, vain usb-johto. - Huono kamera - Surkea ohjekirja, jota lukiessa tosin kyllä naurattaa kovasti. Ohjeen "englanti" kun on jotakin ihan muuta... Mielestäni Novo 1200 on muuten kelpo puhelin, mutta tekstareiden näpyttely on silkkaa tuskaa ääkkösten hankalan muodostettavuuden takia.
Mielestäni on paljon helpompaa olla käyttämättä niitä ääkkösiä, esimerkiksi äänä käytän merkkiä: ă, joka on toiminut kaikilla vastaanottajilla ja vieläpä ymmärrettävästi =) Näyttää ihan kivalta nuo uudet novot, varsinki tuo missä on 3D-valikko (novo 1220).. Tuohon hintaan (60 euroa + tullit) voisi tulla kuitenkin jo parempi kamera. Ominaisuuksia ei ole näyttänyt tulevan sen enempää, toivottavasti valikko on selkeämpi ja pieniä havaittuja puutteita korjattu..
Meitsi näppäilee tekstarit kynällä käyttäen sitä ranskankielistä "näppäimistöä" joka siinä näytöllä on. Toimii mulla kätevästi enkä kaipaa niinkään ääkkösiä itse näppäimiin.
Itse koen kynän (ainakin vielä) melko hitaaksi verrattuna norminäpyttelyyn, mutta tyylejä ja mieltymyksiähän on yhtä monta kuin tekijöitäkin. : )
Mulla on ollut 1060 viime alkusysksystä alkaen. En varmaan enää "osaisi" kirjoittaa viestejä näppäimillä, niin sitä oppii vanhakin koiran uusia temppuja samalla unohtaen vanhoja temppuja. Olen melko tylysti alkanut kirjoittaa viestini ilman ääkkösiä. Joitakin sanoja pitää välttää ja tulee käytettyä aivoja keksiessä ilmaisiuja ilman ää:tä ja öö:tä. Hyvin on kamuni oppineet lukemaan viestejäni. Ja jos olen kotosalla ja pitää laittaa joku virallinen viesti, kirjoitan viestin MobilEditillä.
Näinhän se on. Kyllä meitsikin kynän käyttöön harjaantuu ajan myötä. Tosin Novo on vaan kakkosluurina, joten sitä ei tule koko ajan käytettyä. Mielenkiintoista nähdä tuleeko tuleviin Novoihin "helppokäyttöiset" ääkköset mikäli puhelimien kysyntä skandinaviassa lisääntyy.
[ Ollaankohan me syyllisiä Nokia heikkoon tulokseen... Nokian pitäs ottaa oppia Novoista ja muista kiinan ihmeistä. Ominaisuuksia riittää Novoissa vaikka kuin. Multa hajos toissa viikolla langaton hiiri, eikus Novo kehiin. Kankeetahan se oli mutta harva sitä omistaa kännykkähiiren tai Media playerin kaukosäätimen kännyssään. Jne.
novo 1200 akkutoimii alle 24 tuntia vaikka ei soitettu ollenkaan ja 2 sim ei hyväksy korttia onko noita ongelmia muilla ?
Mulla akku kestää täydellä latauksella 5-6 päivää. Kannattaa muuten ladata Novo aina virta päälle kytkettynä. Silloin akun lataussymboli toimii ja näyttää milloin akku on täyteen ladattu. Ketjun aiemmista viesteistä voit lukea että kakkos-simin kanssa on muillakin ollut ongelmia.
Sori, etten maininnut bluetoothia. Sen kanssa siis yhteys tietokoneeseen ja bluetoothin asetuksista löytyy nuo jutut. Mulla on 1060 eli en tiedä muista malleista.
Oisko kellään hyvää kikkaa miten saada saapuvan puhelun soittajan nimi näkyviin Novo 1200:ssa. Numerot on tallennettu +358-muotoon, mutta silti näkyy vain soittajan numero. Olen myös kopioinut numerot sim-kortilta puhelimeen. Ja kyseessä TeleFinlandin liittymä, vaikka eipä tuon pitäisi nimen näkymiseen vaikuttaa. Ärsyttää kun ei tiedä kuka milloinkin soittaa...