Laitoin päivällä kyselyä tuonne e-villeen; kerroin ongelmasta ja liitin linkin tänne, jotta näkevät lähemmin kuvauksia siitä. Pystyvätkö nekään siellä auttamaan tämän häiriön ratkaisussa - nähtäväksi jää.
juuh... kattelin elisan ja saunalahen häiriöilmotukset ja joulukuun alussa näyttää olevan aikalailla häiriöitä ... pitää rämplätä kännyy kun pääsee kotiin ...ku ei viittiny ottaa taskuun kolmee kännyy D oon kyll koittanu kaikki normaalit konstit ... mielessä kävi et pitääkö ostaa uus priipei sinkut on täydet mut yhteyttä ei vaan saa toinen kortti on "varattu" kun soittaa periaatteessa sillon toinen simmi ei vois yhdistää puhelua ja se piippaa nopeesti oli ko se kolmekertaa. mutta jos kortit laittaa toiseen puhelimeen ne kyll pelittää ja "varattu" ääntä ei kuulu eikä vika piippausta
ei se oo mitenkään noista palvelintarjoojista kiini tämä ongelma! :/ serkkuni oli tullu dubaista käymään täällä suomessa ja hänellä on jos oikeen muista niin LG merkkinen kosketusnäytöllinen puhelin joka ON MYÖS 2 simminen! niin kokeilin hänen puhelimellaan minun gomobile preepaid liittymää ja elisan 2000 min liittymää! niin kyllä siinä kummatkin toimi samaa aikaa! minulle pysty soittaa ja itsekki pystyin soittamaan! tuossa puhelimessa on vaan nyt joku ongelma! itsekkin kyselin ja mainitsin e-villelle tästä ongelmasta ja pistin nettisivunkin että voivat katsoa miten monella on menny samalla lailla rikki mut yllätys yllätys eipä vastausta nääkkään!!
Siis toimiiko kumpikaan sim-paikka enää kellään? Itellä vasta puhelin tuloillaan, joten jos ei toimi, niin turhaa tässä oottelen
onx sull kumpikin simmi pimee ?? ku mull alko pelittään ykönen kuh vaihoin sen kännyn päivämäärän joulukuusta kesäkuuhux siis kyll simmit ennen joulukuuta pelas ihan ok .....vajaa vuoden eo oo ollu muuta ongelmaa ku se katkenu stylyskynän pää n1220 on ollu HYVÄ känny ennen tätä mysteerii kai kiinassakin on joulukuu DD kalenterissa
Eiku ei oo koko puhelinta edes vielä. Tuloillaan vasta, tlilattu 17.11.) Taitaa kestää vielä monta viikkoa... :/
No kyllähän se sitä kautta voi olla, että jos palveluntarjoajalla on osa liittymistä vaikka mallia kilpi ja miekka, sitten on osa liittymiä nykyaika. Sitten puhelinvalmistaja A tekee koodin, joka vaivoin toimii rajapinnan kilpi ja miekka kanssa, ja puhelinvalmistaja B tekee koodin, joka toimii rajapinnan kilpi ja miekka, sekä nykyaika kanssa Mikäli palveluntarjoaja päivittää ohjelmiston nykyaikaan, niin luonnollisesti puhelin A ei toimi enää, kun B toimii!!! Ylläoleva siis silkkaa spekulointia kuinka asiat saattavat olla, ja jos noin on, niin syypäähän ei ole palveluntarjoajassa, vaan jo alunperin tässä puhelinmallissa. Sitä en epäile etteikö LG tai Nokian 2 simmiset puhelimet toimisi vielä. Ja mikäli vian ilmeneminen ei ole palveluntarjoajasta kiinni, kuinka selität sen, että ongelma ilmenee kaikilla samaan aikaan?
Minulla lakkasi myöskin vuoden vanha Elisan simmi toimimasta kakkospaikassa. Kaikkia palkkeja näyttää putta puhelut ei lähde eikä vastauskaan onnistu. Sama juttu kakkosessa myös muutaman vuoden vanhassa DNA:n simmissä. Ykkönen toimii normaalisti. Veikkaan että nämä kaksi simmiset on operaattorien toimesta pistetty lukkoon. Onko kukaan ottanut yhteyttä operaattorien tekniseen tukeen?
hyvä kysymyshän toi on! en osaa sanoa mun mielipide on enemmänkin se et näihin puhelimiin on vaan pistetty paskat laitteet/ ohjelmistot jotka pyörittää puhelinta! yleensä ku kysäsen e-villessä jotain sähköpostin kautta niin viimeistään seuraavana päivänä vastaavat! mutta nytten ku mainitsin asiaa niin ei ole tullut minkäänlaista vastausta! olen lähettäny vielä kahdella eri sähköpostilla ja tietenkin myös kahden eri ostajan/tilaajan nimellä mutta ei kumpaakaan ole vastausta tullut! minun mielipteeni on että he tiesivät että tällanen ongelma on tulossa. en osaa sanoo minkä takia nämä nyt eivät toimi mutta luulen että e-villeläiset tiesivät tämän toteutuvan...
Kysyin Elisan yrityspuolen teknisestä tuesta neuvoja koskien tätä kakkosen sammumista mutta eivät osanneet tai halunneet kertoa ratkaisua ongelmaan.
Löytyykö ketään sen verran englanninkielen taitoista, että lähettäisi kyselyä suoraan valmistajan linkkiin? Itse en oikein kieltä hallitse. Tuolta e-villeltä tuli edes sen verran palautetta, että ovat tietoisia asiasta; aika moni on sinne jo ehtinyt asiaa kommentoimaan.
Olen tainnut kerrran e-mailata tuonne valmistajalle mutteivät vastanneet Lähetin viestiä novopuhelinten kääntämisestä sillon aikoinaan
Molemmat kortit toimii. sim1: Dna-prepaid sim2: Elisa Elisan kakkoskortti toimii aivan normaalisti, voisikohan asiaan olla iso merkitys sillä seikalla että kortti on melko vanha, Radiolinjan ajoilta ollut käytössä ekasta kännykästä asti eli noin vuodesta 1997. Veikkaanpa että aika monella täällä on tuoreemmat kortit siellä kakkospaikassa ja ongelma liittyy jotenkin siihen ? Villi veikkaus.
En usko, molemmat kortit toimii ihan hyvin ykkösessä. Tämä kakkospaikka lakkasi yht'äkkiä toimimasta 1.12., enkä ole ainoa, jolle näin kävi (samana päivänä?!), kuten aiemmista kirjoituksista voi lukea. Siihen asti vörkki ihan hyvin. Kyse ei siis ilmeisesti ole kortista vaan nimenomaan korttipaikasta.
Asia tiedostettiin myös e-villen tiimissä. Käymmekin parhaillaan viestittelyä asiasta toimittajamme kanssa. Vielä emme tiedä ongelmasta sen enempää, mutta eiköhän tämä pian ratkea parhain päin. Asiaa helpottaisi, jos osaatte sanoa, mikä on puhelimen IMEI-koodi ym. Ehdotuksia ym. hyviä vinkkejä otetaan vastaan! Palailemme viimeistään, kun vastaamme asiakaspalvelun sähköposteihin. Ystävällisin terveisin, E-villen tiimi
Asia tiedostettiin myös e-villen tiimissä. Käymmekin parhaillaan viestittelyä asiasta toimittajamme kanssa. Vielä emme tiedä ongelmasta sen enempää, mutta eiköhän tämä pian ratkea parhain päin. Asiaa helpottaisi, jos osaatte sanoa, mikä on puhelimen IMEI-koodi ym. Ehdotuksia ym. hyviä vinkkejä otetaan vastaan! Palailemme viimeistään, kun vastaamme asiakaspalvelun sähköposteihin. Ystävällisin terveisin, E-villen tiimi
Kokeilin nyt toisella, noin 2 viikkoa aikaisemmin tilatulla Novolla ja toisella noin kymmenen vuotta vanhalla Radiolinjan kortilla ja kävi kuten monilla täällä: ensin "Elisa" sitten "Invalid". Oma Novo toimii aivan normaalisti molemmilla korttipaikoilla. Alkaa vaikuttaa että kyseessä on softapuolen vika; suurin osa puhelimista on vanhalla ja vian aiheuttavalla softalla kun taas joissakin myöhemmin toimitetuissa on uudempi ja ongelmaton softa.