nykypäivän lelukännykät kännykät

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by 5110, May 22, 2007.

1. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Toi on mun mielipide et nyky teknologia on paskaa... ettete sitä voi muuttaa ja moni muuki on samaa mieltä mun kanssa et noi alkaa olee vähän leluja jo.

2. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Tyypillistä ajattelua mutta harvassa on ihmiset jotka osaavat perustella tuon kannan. Nyt konkreettisia esimerkkejä milloin oli paremmin ja miksi.
    Mainitseppa vaikka nyt niitä kännymalleja mitkä ovat olleet niin ylivoimaisia nykyisiin nähden.

Kuitenkin on hyvin vaikeaa ymmärtää tuota sinun mielipidettäsi. Hinnat halvempia kuin koskaan ja valinnan varaa niin paljon että jokainen voi valita itselleen juuri sopivan kännyn ominaisuuksien ja ulkonäön suhteen. Litium akut taitaa olla kaikissa kännyissä ja nykyään saa sellaisia ominaisuuksia puhelimiin mistä ennen oli voinut vain haaveilla.

Last edited: May 24, 2007
  3. vaetti

vaetti Regular member

Trophy Points:
    26
    se, että onko joku parempaa kun ennen ei ole mielipide. jos sä voit perustella sen hyvin, niin se on fakta. jos et, niin se ei ole fakta.
    et sä voi sanoa että paperi on kestävämpää kun teräs, koska näin ei ole.
    se on mielipide jos sun mielestä ne kännykät on rumemman näkösiä kun ennen.
    sä kuulostat aika tarkkaan mun vaarilta, joka oli sitä mieltä että sen vanha saab on parasta mitä saa, kunnes se osti paremman ja vaihto mielipidettänsä.

4. urnin

urnin Regular member

Trophy Points:
    26
    Ostin muutama vuotsi sitten ominaisuuksiltaan hyvän kännyn, oli bluetooth, weppiselain jne. Viime syksyny akku oli siinä jamassa, että riitti virtaa pariksi päiväksi. Ostin uuden akun, joku meni muutamassa kuukaudessa suunnilleen samaan tilaan :\ Sen lisäksi kännykkä alkoi jumittamaan (piti ottaa akku irti ja laittaa takaisin).

Päätin, että ostan tällä kertaa kännykän, jolla pystyy soittelemaan ja tekstaamaan. Tyytyväinen olen ollut ja akun joutuu lataamaan vain kerran viikossa.

Olen samaa mieltä, että nyky kännyissä on paljon (itselleni) turhaa. En käyttänyt bluetoothia käytännössä ikinä (sen päällä pito muuten syö akkua), weppiä testalin vähäsen, mutta se oli pienellä näytöllä (ja hitaalla yhteydellä) liian ankeata.

Varmasti on ihmisiä, jotka saavat hyötyä irti bluetoothista, 3G:stä ja muista ominaisuuksista. Minä en niistä enää viitsi maksaa. On kuitenkin hyvä, että valinnan varaa on.

5. __Kurko__

__Kurko__ Regular member

Trophy Points:
    26
    <-ite oon samaa mieltä!

"-:Sillon ennen vanhaan kaikki oli hyvin ja kännykäkkin kesti, mutta nykyään...
    -: Mutta mikäs puhelin onkaan sun mielestä hyvä??" <- tuo keskustelu muistuttaa vähän sellasta keskustelua "Mikä on sun mielestä paras automerkki!?"

Kaikilla on omamielipide asiasta kuin asiasta. Joku saattaa sanoo, että nykyään puhelimien ominaisuuksia on sopivasti, jotta jokainen löytää sopivan/mieluisen kännykän. Osa taas on sitä mieltä että niitä ominaisuuksia ja valinnan vaihtoehtoja on vähän liikaakin ja eikä välttämättä ite tiiä minkälaisen puhelimen haluais.

Peace :D! Munkin mielestä on kiva kuulla toistenkin mielipiteitä, mutta älkää purkako tunteitanne kuitenkaan HUUTAMALLA (<- viittaan siis tän ketjun alotus viestiin.) Tarkotus ei ollu saarnata kellekkään :D...sori jos loukkasin jotakin.

6. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143

Todella moni kaverini on tehnyt saman ratkaisun ja kaikki ovat olleet todella tyytyväisiä valintaansa.
    On myös paljon ihmisiä jotka hommaavat kännyn kaikilla hienoilla ominaisuuksilla ja huomaavatkin sitten että eivätpä tarvineetkaan niistä mitään. No, elämä opettaa ja valinnanvara ei ole pahasta :)

7. Stonecock

Stonecock Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuohon nykyajan kännykät nitisevät ja natisevat voin sanoa oman mielipiteeni omasta N93:sta, että se on ainakin ollu hyvä eikä nitise. Onhan se totta, että N93 ja monet muut sisältää paljon kaikkea mitä ei tavallinen ihminen tarvitse. Mutta kestävyys on ainakin ollut hyvä. :)

8. jurmukka

jurmukka Guest

Mulla oli joskus kallis känny mis oli web selain, playeri, kamera/videokamera sun muuta sälää, no myin sen pois ja liittymäkin meni kiinni kun tuli karmeet laskut datan käytöstä. Nyt mulla on peruskännykkä ja prepaid liittymä ja oon tyytyväinen. En tarvii mitään hienouksii kun on tää tietsikka. Ja laskut ei nouse pilviin kun on prpaid, ja oikeeta liittymää en saiskaan kun luottotiedot menny. Onneksi ei ainakaan tarvi ahdistua jos kännykän hienoudet ja sovellukset ei toimi, ei mee hermo. Nyt oon tyytyväinen.

9. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Voin sen sanoo et mun 5110 ja 5210 ja 3310 on parhaat puhelimet mitä mulla on ikinä ollu jokainen puhelin kesti joku 5 vuotta ellei päällekki 5210 ja 3310 on edelleen olemassa ja molemmat toimivat hyvin mutta en käytä niitä koska en halunnut ostaa uutta laturia koska 3 muuta laturia on menny vuosien varrella jo rikki nii päätin että kaipa se uus puhelin pitää ostaa. Ja nyt porukka valittaa siitä että 5110 akku oli paska... ei se ollu jos osas laittaa sen kuntoon. nykypuhelimiin ei toimi mitkään mcgyver konstit vaa pitää viedä aina huoltoon. Eikä kylläkään 5110 5210 tai 3310 oo ollu koskaan sen kalliimpii ku nykyajan puhelimet. tietysti saman tasoset puhelimet on nykyään halpoja mutta miettikääpä kun 5110 oli uus ei varmaan maksanu markoissa 6000 markkaa kun n95 maksoi 950euroa kun tuli. Moni kaverini on ostanut joka vuosi uuden puhelimen kun vanha on menny rikki pari kaveriani on joutunut ostamaan parin kuukauden jälkeen jo uuden puhelimen ku vanha ei toiminu enää. esim yksi jonka n73 sekos parin kuukauden jälkeen.

Ja kyllä nykyajan autoihin laitetaan liikaa sähköllä toimivia osia. Saa nähä koska alkaa tulee liikaa ongelmia pakkasen kanssa ku akku ei jaksakkaa pitää kaikkii toimintoi käynnissä.

10. vaetti

vaetti Regular member

Trophy Points:
    26
    ei ne vanhat kännykät lyömällä korjaantuneet.
    siis jos et tarvi hienouksia, ei sun tarvi niitä hankkia, mutta ei se liity siihen että uudet kännykät olis missään muotoa huonompia.
    ja kun puhutaan sun kavereistas, niin ne ei taida olla ihan fiksuja, meinaan kun lukee sun viestejä, niin aina on sun kavereillas hajonneita kännyköitä. peruskäytössä ne kestää pitkään.
    tietysti jos sä heittelet niitä maahan, niin joku päivä ne sit hajoo, tosin yllättävän paljon iskuja nää kännykät kestää.
    jotain vähän tosta laadusta, niin mun 3510 kun tippu niin etu+taka-kuoret ja akku lensi ja nykynen ei sano mitään.
    kuoret piti kanssa vaihtaa kolmeen kertaan, kun niistä aina lenteli palaset irti, ei tosin lopullisesti hajonnut.
    n95 makso ehkä kuukauden ton 900e ja nyt se on jotain 600-700e. ja sun pitää ottaa huomioon, että siinä gps-navigaattori, joka maksaa helposti 200e ja sen on muutenkin enemmän tietokone kun kännykkä.

ellet sä löydä mistään faktoja, että uudet puhelimet olis huonompia kun vanhat, niin tätä threadia on tältäosin ihan turha jatkaa.

11. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Käsitellään niitä kännyjä oikein ja takuutkin on olemassa. Joko kaverisi ovat täysiä hutiluksia tai valehtelet.
    Siis 5110 ja n95 samantasoisia puhelimia. Todellisia huumorimiehiä.
    5110 maksoi markkinoille tullessaan yli 2000mk (saattoi olla lähempänä 3000 markkaakin, en niin tarkkaan muista) ja nykyään peruskännyt maksaa sen 50€. Nykyiset peruskännyt ovat kaikilta ominaisuuksiltaan ylivertaisia 5110 malliin verrattuna ja kun otetaan huomioon rahanarvon laskeminenkin niin nyky peruskännyjä saa ainakin sen 8 kpl sen vanhan 5110 kännyn hinnalla :)

Last edited: May 25, 2007
  12. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mut otatteko huomioon sen et teknologia muuttuu ja "paranee" nii tietysti saman tasosten puhelimien hinnat tippuu... eihän ps2:kaa maksa samanverran ku ennen ja samantasonen konsoli ei todellakaa maksais samaa hintaa ku viis vuotta sitte. ajatelkaa taas vähä et miten noi hinnat muuttuu. et sä voi verrata tänä aikana amigaa ja uusinta tietokonetta vaa se pitää verrata et amiga 15 vuotta sit ja uus tietokone nytte.

Ja tiedän että puhelimissa on takuut mutta pointtihan ei ollut takuussa vaan puhelimien kestävyydessä.

Ja ku te nyt hirveesti haluutte noitta faktoja nii pystyttekö antamaan faktoja siitä että nykyajan puhelimet ovat parempia... ETTE! koska jokaisella on mielipiteet. sama asia on että britit haluu pitää tuumia koska ne on loogisempia kuin sentit tai vaikka ku britit ajaa toisella puolella tietä nii se on heidän mielestään paljon käytännöllisempää. Ja minähän en tätä keskustelua aloittanut jatkan vain mielipiteeni ilmaisua jos tämä keskustelu on turha nii miks te sit jatkatte väittelyä ja mielipiteenne ilmaisua?

13. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Justiinhan sää vertasit ja totesit että vanhat kännyt on parempia.
    Et nyt kuitenkaan ole onnistunut sanomaan yhtään perustelua.
    Miksen voisi muuten verrata amigaa ja uutta tietokonetta?
    Multimedia puhelimet eivät ole tehty vasaran korvikkeeksi.
    Nykypuhelimet ovat tasan yhtä kestäviä kuin vanhemmatkin mallit. Itselläni on ollut monta kännykkää ja voin sanoa sen ihan kokemuksesta.
    Oma 3100 ui lumihangessa ja tippunut maahan ainakin 50 kertaa ja sillä on avattu kaljapulloja. Iältään se yli 2 vuotta ja akun kesto ei ole tippunut yhtään ja toimivuus on samalla tasolla kuin uutena!
    Faktaa on halvemmat hinnat, pienempi koko, peruspuhelimissa ei käytännössä ollenkaan ohjelmisto eikä valmistusvikoja, paremmat valmius ajat, hyvä kestävyys ja monipuoliset toiminnot.

Kerrohan nyt joku oikea syy miksi kännyt ovat ennempää olleet parempia.

Lisätäänpä että yksi puhelin minulla on ollut jonka kestävyys on sitä luokkaa että oikeastaan muita en tiedä. Se tippui 15 metristä sementille ja siitä lähti vain akku irti. Toimi samalla tavalla kuin ennempääkin. Kännynä legendaarinen nokia 1610.
    Mutta ei sitä ikävä tule. Todella iso, painava, akun purku kesti tunnin, ei tekstiviestien lähetystä, hidas ja surkea näyttö. Lisäksi otti häiriöitä jokaiseen vehkeeseen.

Last edited: May 26, 2007
  14. vaetti

vaetti Regular member

Trophy Points:
    26
    voi jumankekka. SE EI OLE MIELIPIDE, JOS JOKU ESINE ON PAREMPI KUN TOINEN. se on mielipide, jos sun mielestä pinkki on hienompi kun ruskea.
    jos sä sanot, että vanha tavara on parempaa kun nykynen, niin sä joko olet hiukan vajaa tai valehtelet, koska asia ei vaan ole näin.
    mua alkaa hatuttaan tollaset jääräpäät kun ei osaa elää tässä ajassa.

tässä on nyt vähän faktoja:
    -nykyisten kännyköiden kuoret valmistetaan eri muoveista kun vanhat, jotka kestävät yleensä paremmin ja ovat kevyempiä.
    -uusissa kännyköissä käytetään kevyempiä materiaaleja, jotka luonnolisesti tekevät kännykästä kevyemmän.
    -kuorien kiinnitykset on kaikki suunniteltu uudestaan ja ne kestävät paremmin
    -näppäinmatot on tehty eri muovista ja nekin kestävät paremmin.
    -uusissa kännyköissä on pienemmät ja tehokkaammat akut, jotka mahdollistaa kännykän koon pienemisen ja pidemmän käyttöajan. uudet akut ovat myös pitkäikäidempiä ja latautuu todella paljon nopeemmin.
    -uusissa kännyköissä on enemmän taajuuksia, joten ne toimii muuallakin maailmalla.
    -uusissa kännyköissä on vahvempi antenni, joten ne toimivat vähän syrjemmässäkin.
    -puheääni kuuluu selvemmin eikä särise kuten ennen.
    -uusissa kännyköissä on enemmän muistia; niihin mahtuu enemmän puhelinnumeroita ja viestejä (vanhoissa täyttyy viestilaatikko ja puhelinnumeroilla oli määräraja)
    -voit käyttää uuden puhelimen muistikorttia muistitikkuna
    -voit kuunnella musiikkia(et tarvi mp3-soitinta = säästät rahaa)
    -radio
    -näytöt ovat suurempia ja selvempiä
    -bluetooth= et tarvi datakaapelia, voit käyttää navigaattoria ja voit käyttää langattomia handsfree-kuulokkeita, jotka ovat todella käteviä verrtuna langallisiin.
    -kamera= monissa uusissa kännyköissä on lähes digikameran tasoinen kamera, joka on todella hyödyllinen tietyissä tilanteissa ja tulevaisuudessa varmasti korvaavat digikamerat.
    -3g, edge, gprs= mahdollistavat internetin käytön missä vaan, eli voit maksaa laskut vaikka samalla kun kalastat kesämökillä.
    -videot,musiikki yms.= voit toistaa musiikkia ja videoita kotiteatterin ja tv:n kautta.
    -wlan= voit käyttää kännykän nettiyhteyttä tietokoneessa.

ja varmasti on enemmänkin mutta ei nyt tule mieleen muuta.
    ja noi englantilaiset varmaan tekee miten tekee, koska ne on tottuneet vanhaan käytäntöön, kuten ilmeisesti säkin.
    ja mä väittelen sun kanssas, koska joku saattaa lukea tätä ja uskoa sun juttujas

15. 5110

5110 Guest

-uusissa kännyköissä on pienemmät ja tehokkaammat akut, jotka mahdollistaa kännykän koon pienemisen ja pidemmän käyttöajan. uudet akut ovat myös pitkäikäidempiä ja latautuu todella paljon nopeemmin.

kai sitä ny pitää paremmat akutkin olla että kaikki voit käyttää kameraa ja kaikkii muitakis shaisse toimintoja

-uusissa kännyköissä on enemmän taajuuksia, joten ne toimii muuallakin maailmalla.

itse en käy ulkomailla koskaa ;D

-uusissa kännyköissä on vahvempi antenni, joten ne toimivat vähän syrjemmässäkin.

mihin sä sitä vahvempaa antenniii tarttet ku suomi on jo muutenki täynnä mastoja

-puheääni kuuluu selvemmin eikä särise kuten ennen.

enpä ihan niinkään sanoisi

-uusissa kännyköissä on enemmän muistia; niihin mahtuu enemmän puhelinnumeroita ja viestejä

ja tuskin kenelläkään on 1000 puhelinnumeroa ja kuka ei viestejä tartte säilytellä 1 vuotta kännyssä

-voit käyttää uuden puhelimen muistikorttia muistitikkuna
    -voit kuunnella musiikkia(et tarvi mp3-soitinta = säästät rahaa)
    -radio

muistitikku muistitikkuna radio radiona ja mp3 mp3 soittimena kaikki erikseen kitooos

--wlan= voit käyttää kännykän nettiyhteyttä tietokoneessa.
    ja varmaan 1 henkilö 50 henkilöstä käyttää jos edes sitä

no jooo ei tässä kummempia

16. vaetti

vaetti Regular member

Trophy Points:
    26
    jos SINÄ et käytä, ei se tarkoita etteikö MUUT käyttäis.
    minkä takia kamera ja "muut" on paskoja toimintoja?
    MUUT saattaa käydäkkin ulkona.
    ootko sä ikinä edes käynyt kotipihas ulkopuolella? suomen pohjoisosassa on todella paljon katvealueita.

ja toi, että puheääni ei särise tietysti riippuu siitä onko verkko kuinka vahva, mutta pääasiassa ne ei rätise ollenkaan. kun taas 5110, 3510i rätisi ihan sama missä olit.
    vanhemmissa kännyköissä oli rajana vähän päälle 150 tjsp ja se meni aina täyteen.

kehtaatko väittää, että on kätevämpää pitää taskussa iso kännykkä, muistitikku ja mp3soitin yhden pienen puhelimen sijasta?
    jos asia on sun mielestä näin, mahdat olla harvinaisen yksinkertanen typpi.

varmasti monikin käyttää tota internet-toimintoa läppärin kanssa.

17. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Se on mielipide jos mun mielestä puhelimet oli ennen parempia. Niinku sanonta kuuluu vanha on parempi ku pussillinen uusia ja pätee tässäki MUN MIELESTÄ. Mulla on tällä hetkellä 5500 sport ihan jees puhelin mut liikaa kaikkee härpäkkää ja tosi pienet näppäimet ja todella hidas. Ei siinä mitään jos te tykkäätte uusista kaikista turhista ohjelmista ja kaikesta tälläsestä. mun mielest vanhat puhelimet toimivat yksinkertasesti vain paremmin kuin nykypuhelimet. Ja tossa just selititte noit "parempii" asioita nii ne on just niitä ylimääräsii turhii juttui puhelimeen mistä en itse pidä. Jos te pidätte uusista puhelimista se on mulle ihan OK mut se ei näytä olevan teille OK et mä pidin vanhoista puhelimista enemmän. Ja ettekö te helvetti sitä ymmärrä ettei voi verrata 1950 luvun ferraaria 2007 vuoden ferrariin tietysti jos nykyään ostaa 1950 luvun ferrarin nii ihan varmasti on halvempi ja vanhempaa teknologiaa nii ei niitä voi hinnallisesti verrata mitenkää tää oli mun amiga ja uus tietokone vertaus. Ja siihen että en voi sanoa faktoja että vanhat puhelimet on parempi kuin uudet nii sanon että yksinkertasesti ne toimivaan paremmin samallailla ku bemari toimii paremmin ku lada. Ja keskustelun aihehan oli että uudet lelupuhelimet nii onhan noi nykyään aika leluja ootte luotellu tosi paljon kaikkee mitä ei oikeesti puhelimeen tarvii ja menee nii leikkimisen puolelle niitten kanssa.

18. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Onko se vaan nyt niin vaikeaa ostaa sellainen känny kuin minkä tarvitsee. No sinä et ainakaan siihen pysty. Miksi ihmeessä sinulla ei ole peruskännyä jos sellaisesta tykkäät? Kerro nyt yksi vanha känny joka pärjää nykyisille 50€ nokian kännyille.
    Tottakai voi verrata. Kyllä autoja voi verrata keskenään riippumatta vuosiluvusta. Sama asia kännyissä ja tietokoneissa.
    Toisin kun autoa ei voi verrata polkupyörään.
    Et muuten varmaan ole kuullut hinta-laatu suhteesta.
    Ja sitten esimerkki jolla varmaan itsekkin huomaat miten naurettava tuo väitteesi on. Jos mietin että ostanko 2007 vuoden auton vai 1995 vuoden niin enkö minä voi verrata niitä mitenkään keskenään?!?
    Lisäksi on hyvin helppo verrata saiko vuonna 1995 uuden auton ostaessaan enemmän vastinetta kuin nykypäivänä...
    Katsoppa vaikka nokian sivuilta ykkös sarjan kännyjä...

Last edited: May 26, 2007
  19. vaetti

vaetti Regular member

Trophy Points:
    26
    jos sä pidät vanhoista kännyköistä, ei siinä mitään, mutta sä oot jo moneen kertaan väittäny, että ne olis jossain suhteessa parempia ja näinhän se ei ole ja se on jo todistettu.
    jos sun kännykkä on hidas ja siinä on liikaa sälää, niin minkä takia ostit sen?
    ja miten niin noita ei tarvi? te kaks ette käsitä, että miljoonat muut ihmiset TARVII niitä.
    noi uudet ominaisuudet puhelimissa ei ole leikkimistä, se on EDISTYSTÄ. jos vaan kattositte vähän eteenpäin, niin huomaisitte itekkin, että niistä ON hyötyä. kyllä, myös teille kahelle.
    ja jos edelleen haluatte käyttää vanhoja puhelimia, siitä vaan, mutta ÄLKÄÄ VÄITTÄKÖ ETTÄ NE OLISI PAREMPIA, KOSKA NÄIN EI OLE. ja se ei helvetti ole mielipide, vaan fakta.
    jostain syystä aina löytyy "ennen oli asiat paremmin" - porukkaa ja mä en vaan voi käsittää, että mistä toi aate on yleensä edes tullu.

20. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Parempi akku on myös erittäin hyödyllinen peruskännyssä.
    Muistan kun muutama vuosi sitten kokeilin nokian 5000 kännyä ja se ääni särisi siinä ihan hirveästi. Känny ei todellakaan ollut rikki.
    Pitäisikö tehdä galluppi kuinka monelle tekstiviestin lähettäjälle riittää 15 viestin muisti...
    Lisäksi puhelimen oma muisti nopeuttaa kännykkää. Kun viestit ja numerot kaivetaan vanhoissa kännyissä simkorteilta niin se todellakin on hidasta varsinkin siinä vaiheessa kun niitä on vähänkin enemmän...

Share This Page