1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

nykypäivän lelukännykät kännykät

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by 5110, May 22, 2007.

1. nokandu

nokandu Guest

Ottamatta sen enempää kantaa nykyluurien ominaisuuksiin, on minulle kyllä muodostunut melko negatiivinen vaikutelma Nokian uusista luureista. Muoviosat nitisevät ja ovat ohuita, lisäksi tuntuu että softa on useimpiin "alemman keskiluokan" luureihin turhan raskasta, kun vasteaika painalluksesta on sekuntikellolla mitattavissa. Ja puhumattakaan siitä että niitä pitää käyttää huollossa useammin kuin ennen.

Tämä siis henkilökohtainen näkemys. Onhan niitä laadukkaitakin luureja, etenkin ne "tankkimalli" simpukat, jo paino viestittää että pitäisi kestää. ;)

2. kooee70

kooee70 Member

Trophy Points:
    16
    pakko senverran sanoo nyky puhelimista, että itse olen ainakin älypuhelimiin todella tyytyväinen, juttuja mitkä on erittäin hyviä on esim.

-navigaattori
    -internet selain
    -kannettavan saa langattomasti nettiin puhelimen kautta laajakaista nopeuksilla
    -messenger
    -radio
    -divx soitin ja tv

siinäpä ne parhaat, mutta näihin luureihin saa toki LÄHES vaikka mitä. tietysti sellaset jotka käyttää jotain 5110 niin eihän ne edes tiedä mitä nyky puhelimiin(älypuh.)saa, tai mitä niillä pystyy tekee. toki noita huonojakin uusia puhelimia on niinku joku perus 3220 jossa kamerat sun muut on ihan leluja.(vaikkei se nyt hirmu uusi olekkaan) mutta uusi verrattuna 5110 jne.. mut symbian60 käyttiksestä ylöspäin olevat luurit on hyviä, ei ne turhaan ole niin suosittuja. jos tarvii vaan soittaa ja viestittää, siinätapauksessa 5110 on hyvä ja halpa ratkaisu

Last edited: May 26, 2007
  3. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ostin sen takia 5500 koska se on ainoa puhelin mikä todennäkösesti kestää mun käytön... kaikki vanhat puhelimet esim kesti saunassa käynnin ja kaikki maholliset iskut ilman mitää rutinoita pari kaverii on kokeillu samaa uusilla puhelimilla nii kyllä ne on rikki menny. tällä tarkotan puhelimien kestävyyttä, ja tiedän että puhelimia ei olla tarkotettu saunaan mut se kertoo vanhojen ja uusien puhelimien kestävyydestä. ja minun vanhojen puhelimien akkujen kestävyydessä ei missään vaiheessa ole ollu mitään vikaa. akku on kuluva osa nii tietysti se parin vuoden aikana vähä huononee mut kyllä niissä akuissa on ollut koko ajan sama teknologia ei akut mihinkää oo muuttunu 10 vuodessa mihinkään. Ja kaverillani on joku "perus" puhelin nii se on aivan paska. on eritäin hidas ja on siinäki pari turhaa ominaisuutta esim ku painaa tähteä nii se sanoo kellon ajan. en enempää oo tutkinu sitä puhelinta mut kaveri on kyl sanonu et on aika paska. en enempää oo kysyny et mitä vikaa siin on mut ei kuulema pidä yhtää ja tää on tällänen kundi joka on käyttäny aina peruspuhelimii eikä koskaa oo ollu mitää ylimäärästä puhelimessa. Siis onhan nykypuhelimissa käteviä juttuja kuten gps ja jotain tollasta mutta mulle ne on turhia ja mitä tästä nyt oon kuunnellu ja nähny nii ei ne hirveesti oo vakuuttanu ja oon sitä mieltä että uudet puhelimet eivät ole parempia kuin vanhat. ja mun mielest tää on ihan yksin kertasta et tosta voi sanoo mielipiteensä koska sitähän mä koko ajan teen koska eihän se välttämättä oo nii et uudet puhelimet on parempia mutta ei sitä pysty mitenkää todistamaan koska se on mielipide. ei sitä pysty mitenkää faktoina sanomaan että räntä sade on parempi ku kaato sade jonku mielipide voi olla et räntäsade vaan on parempi

4. vaetti

vaetti Regular member

Trophy Points:
    26
    tosta sun tekstistäs nyt ei kyllä taas saa mitään selvää.
    minkä takia sä veisit kännykän saunaan? saunan kosteus rikkoo ihan sama minkä elektroniikkalaitteen aika nopeesti, joten sulla on ollut aika hyvä säkä sen kanssa. ja se että sä ja sun kaveris kännykän saunaan, kertoo kyllä aika paljon siitä, ettei sunkaan päässäs hirveesti liiku.
    ja tiputtelua uudet kestää paremmin kun vanhat, koska vanhat paino enemmän ja tippu kovempaa maahan kun uudet, jotka painaa suunnilleen 100 grammaa.
    eikö ole mitään tapahtunut akuissa? 10 vuotta sitten oli vielä käytössä nikkeli-akut, jotka kesti ehkä yhden päivän. 5110:ssa oli lähes koko takaosan kokonen akku, jonka kesto oli tyyliin 3 päivää.
    tossa oli semmonen akku joka kesti vähän pitempään, mutta kokoa riittää
    http://www.atbatt.com/product/1372.asp
    ja mä en ole sanonut, että vanhoissa akuissa olis muuten ollut vikaa, mutta ne oli lyhytkestosia, isoja ja niiden lataamiseen meni ikuisuus. nykyset litium-akut on suurin osa ihan hyviä ja niitä menee 8 tollaseen akkuun.
    tällänen
    kännykkä mulla on valitettavasti ollut käytössä. siinä kesti koko yön ladata akkua ja kesti sen päivän päällä. mulla on nyt se puhelin kädessä ja kun vertaan sen akkua, niin se akku pelkästään on 2 senttiä leveempi ja korkeempi. ja tostako ei olla edistytty?

"mun kaverilla..." okei siis sun kavereilla on jokasella hajonnut kännykkä, vai? sun kaveris vie kännyköitä saunaan ja saa n73:sen tilttiin? ei kuulosta kovin vakuuttavalta.
    ja mitä mä oon kokeillut noita 1000-sarjan puhelimia, niin nopeitahan nuo ovat.
    "painaa tähteä niin se sanoo kellon ajan" joo toi on turha, mutta mitä sitten? ei se siinä kännykässä haittaa, eikä sitä tarvi käyttää.

et oo tosissas. siis jumalauta, mikä niisä muka on paremmin!?

sä et varmaan ole edes kokeillut vähän uudempaa puhelinta? joo, no tähän sä vastaat että sä käytit kaveris kännykkää ja et oikeen tykänny. no et sä varmaan mitään tuntumaa saa, jos koskettelet sitä 10 sekunttia.

EDIT:
    http://img510.imageshack.us/img510/1654/27052007124ot7.jpg
    kuva 3510i:stä, 3210:stä, 1610:sta ja 6300:sta. huomaa 3510i:n irronnut näppäin ja lohjennut näyttö. myös takakuoren kiinnikkeet on katki ja oikea valintanäppäin ei toimi. kolmannet kuoret.
    321o:stä puuttuu akku, joka hajos, takakuori joka hajos ja puolet näppäimistöstä on jossain tampereella.
    vanhempi kännykkä oli alunperin isän, joka lahjotti sen mulle ja jota mä käytin kuukauden. mun täyty pitää sitä repussa koska se ei mahtunut taskuun. mulla oli kanssa semmonen iän ikuinen kannettava puhelin, joka paino suunnilleen kolme kiloa.
    ja 6300:ssa ei mitään ongelmaa. tosin se on 2kk vanha, mutta silti.

ja eikö ole edistystä tapahtunut?

Last edited: May 26, 2007
  5. kooee70

kooee70 Member

Trophy Points:
    16
    ainut hyväpuoli jossain 1610 on se että se kestää. jos sen viskaa täysillä tiiliseinään niin ei tapahdu mitään,mut jos viskaat n70 niin se on tuhannen paskana =) myös itellä oli joskus 5110 ja se ui yön oksennus sankossa kokonaan niin että sain ettii sitä pitkää enne ku se löytyikin sieltä, senjälkeen purin sen osiin koko puhelimen, pesin fairilla ja vedellä ja kuivatin vuorokauden patterinpäällä. ja kas kummaa puhelin ja akku täysin ehjä. ainut mikä hajos niin näyttö. käytin puhelinta varmaan vuoden senkinjälkeen, ilman näyttöä. kun viestinkirjotukset sun muut onnistuu ilman näyttöäkin, lukeminen ei tosin =) mut en silti voi kyllä sanoo et se ois parempi kun nykyinen N70. aivan sama kuin vertaisi et onko joku 80-luvun toyota parempi kun joku tämänvuoden uusi auto. voi se toyota jonkun tarpeisiin ja käyttöön olla parempi, niinku vaikka halvempi, mut ei se kyllä noin yleisellä tasolla parempi ole, sama puhelimissa. jos meet puhelin kauppaan myymään puhelinta ja sanot et myyn 5110 600eurolla ostakaa pois, vain siksi koska se on parempi kun toi uusi nokian malli tossa myyntiikkunassa, niin nehän nauraa pihalle sut =)

6. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Oletko masokisti vai millä selität valintasi? Kovaan ääneen puhut peruspuhelimien puolesta ja kerrot miten paljon nykykännyissä on turhia ominaisuuksia ja samaan aikaan käytät s60 multimedia kännyä. Jos oikeasti olisit sitä mieltä mitä täällä puhut niin myisit saman tien kännysi pois ja ostaisit perukännyn tilalle.
    Lisäksi selityksesi ontuu todella pahasti. Peruskännyjen kestävyys on vähintään yhtä hyvä kuin tuossa 5500 mallissa ja sen hinnalla olisit todennäköisesti saanut 5kpl tavallisia kännyjä. Eikä tarvi olla Einstein että tietää kumpi kestää kauemmin. 5kpl 50€ kännyjä vai yksi nokian 5500 känny...

7. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo enhän mä ees jaksa lukee näit teijän tarinoita ees... luin tosta vähän alkuu nii tosta et miks viet puhelimen saunaan... koska puhun puhelimella saunassa :D ei bisneksistä ikinä luisteta ja aina täytyy olla tavattavissa... kyllä vain nuo 5110 3310 ja 5210 on keräny kymmeniä kertoja saunassa ja suihkussa. että se vanhojen ja uusien puhelimien kestävyydestä. jos oot sitä mieltä ettei uudet puhelimet kestä sitä nii se tarkottaa sitä ettei uudet puhelimet kestä kovaa käyttöä.

8. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Kertoo aika paljon käyttäjän "järkevyydestä" se että käyttää kännyä saunassa...

No, tuuria on ollut jos känny on kestänyt saunassa. Se tappaa kuitenkin kaikki muut kuin täysin vedenpitävät puhelimet jossain vaiheessa.
    Sellaista on sitten turha valehdella että nuo mainitsemasi kännymallit kestäisi suihkun. Ilman täydellistä kuivatusta känny on täysin pimeä tai sitten toimii huonosti.
    Enkä itse muista muuta kuin yhden ericsonin mallin joka oli tälläinen.
    Se oli täydellisen vedenpitävyyden lisäksi myös täysin iskunkestävä.
    Sen mainoksessahan sitä käytettiin vasaran korvikkeena. Sillä hakattiin nimittäin nauloja. Kestotestissähän se tiputettiin nosturin nokasta 30 metristä asfalttiin. Puhelin toimi moitteettomasti senkin jälkeen :)

Last edited: May 27, 2007
  9. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Nimenomaan. Jos ei tarvitse mitään ylimääräistä puhelimeen niin ostaa vaikka Nokian halvimman puhelimen ja jos tarvii vaikka mitä niin ostaa esim N95:n.

Itsellä on toi Nokian 1112:n työ puhelimena. Se riittää töihin,voi soittaa,lähettää viestejä ja akku kestää h*lvetin pitkään ja ei ole väliä jos menee pask*ks.

Omassa käytössä Nokian N72 ja siinä on mukavaa, että löytyy kaikkia toimintoja: navigaattori,mp3 soitin,netti,sähköposti,video soitin ja kaikkee muuta kivaa ;) Ja vielä tohon softan hitauteen mistä täälläkin on puhuttu niin itsellä ainakin korjaantui hitaus heti kun päivitin softan uudempaan.

Että kyllä se uudempi taitaa olla parempi kuin vanha!

10. Enforcer

Enforcer Member

Trophy Points:
    16
    Niitä kännyköitä ei oo tarkoitus tiputella.. Pitäkää ne kädes!

11. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kun puhun suihkussa puhelimeen en tietenkään pidä sitä siinä veden alla vaan olen itse suihkussa ja pää ulkona sieltä kun puhun puhelimeen ja kyllä ne siinä kostuu mutta hyvin on kestäny. välillä täytyny ottaa akku pois ja kuivatella hetken mut kyl toiminu sen jälkee taas hyvin.

12. 5110

5110 Guest

tuli nyt vaihdettua tuo vitun multimeedia hömpötys poijs nokian 2310
    kyllä se on vaan niin että on se vaan niin ihanan helppo käyttää ei mitään turhaa .. paitti et vähän tympäsee nuo nokian valikot 10 vuotTA sitten oli ihan samantyyliset valikot.
    ja mihin vittua noita faktoja faktat ja perustelut välillä niin turhia ne faktat tulee kännykän omasta käytökokemuksesta ja mielipiteestä..

joku tuossa sanoi että olen hyvin yksinkertainen tyyppi
    oikeassa taidat olla huomannut itsekkin mutta itsekkö olet hyvin monimutkainen suo olis ainaki paha korjata jos meetkin rikki

Last edited by a moderator: May 28, 2007
  13. Puntsi

Puntsi Active member

Trophy Points:
    66
    *REPS*..Aikamoinen pisnismies täytyy olla jos ei pisnekset puolta tuntia odota..

Ja mitä noihin nykypuhelimiin tulee niin se on makuasia..siitä voidaan kiistellä mutta ei päästä yksimielisyyteen. Omasta mielestä nykypäivän multimediapuhelimet ovat loistavia kapistuksia, ainakin 5500 :)

14. Fateful

Fateful Member

Trophy Points:
    11
    Heh, eikös vanhan pitänyt olla parempaa..?? :)

15. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo siis oon ihan täysin samaa mieltä et tää asia ei väittelemällä selviinny ja et se on jokaisen oma mielipide. mut eräitten mielestä se ei oo mielipide vaa fakta. Pidin itse vanhoista puhelimista enkä aijo muuttaa mielipidettäni vaikka kuinka väiteltäisi uusista puhelimista pitää ketkä pitää ja mulle se käy oikein mainiosti hyvä et joitaki miellyttää. Ja munki pitää näköjää oppii elää niitten kanssa. Uudet puhelimet vaa on mun mielestä vähän lelui ku niihin tungetaan kaikkii härpäkkää. Mun mielestä puhelin on puhumista ja tekstaamista varten eikä mihinkään muuhun ja puhelimen pitää kestää käyttöä. Onkohan tää keskustelu käyty jo pikku hiljaa läpi vai pitääks tässä viel alkaa tappelee?

16. q-hub-op

q-hub-op Regular member

Trophy Points:
    26
    Miksi te puhutte koko ajan vanhoista puhelimista, onhan nokialla edelleenkin niitä halpoja peruspuhelimia joita voi käyttää vasaran korvikkeena.

Nokia 1110i
    Nokia 1112

Ja onhan iskunkestävä peruspuhelin
    5140i edelleenkin tuotannossa

17. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Puhetta oli oikeastaan esim noista N sarjalaisista puhelimista ku puhelimet on koko ajan edenny tommoseen suuntaa ja alkanu menee aika lelupuhelimiks

18. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Siis täh. Pitäisikö meidän olla täällä ajatustenlukijoita ja tietää mitä "oikeasti" tarkoitat. Olet kyllä tyrmännyt täällä selkeästi nykypuhelimet lelupuhelimiksi mitä nuo yllä mainitutkin ovat...

19. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    No jo ihmisillä on vaikeeta :D siis on puhuttu puhelimista mitkä on tungettu täyteen kaikkee tavaraa. Kyl se aika selkeesti näkyy. En ymmärrä miks tätä keskusteluu jaksetaan jatkaa :D alkaa huvittaa ku on nii vaikeeta et toisilla on omat mielipiteensä

20. 5110

5110 Guest

oon ylpee ittestäni <3<3<3 sain näin paljonkin puhetta aikaiseksi <3<3<3<3

Share This Page