1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Paras käyttis?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by mackeu, Jun 4, 2009.

  1. Daword

    Daword Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2009
    Messages:
    1,940
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    48


    On se Jännää :D
     
  2. kolmis

    kolmis Regular member

    Joined:
    May 24, 2006
    Messages:
    285
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    28
    Daword ei vaa osaa ja tää keskustelu on ihan kuraa.
     
  3. ottolep

    ottolep Regular member

    Joined:
    May 16, 2009
    Messages:
    435
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mac tosin ei menetä arvoansa, niin kuin PC.
     
  4. FORWARD

    FORWARD Active member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    3,670
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    68
    "Daword ei vaa osaa ja tää keskustelu on ihan kuraa."

    Eikös sitä voitaisi olla positiivisia niinkuin itsekin olen? En mollaa ketään enkä mitään käyttistä murjo!!Kaikki ovat hyviä, mitä nyt Linuxit ja XP ja ME ja 98 ja...;)

    "Mac tosin ei menetä arvoansa, niin kuin PC."

    Ei, mutta lähinnä sitä käytetään graafiseen työskentelyyn, joten sen käyttö on aika marginaalista. On aika ihme, että Maccejä vielä on ja se käyttis...mac...mikäs se nyt olikaan?
     
    Last edited: Aug 11, 2009
  5. Daword

    Daword Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2009
    Messages:
    1,940
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    48
    juust niin
     
    Last edited: Aug 30, 2009
  6. ottolep

    ottolep Regular member

    Joined:
    May 16, 2009
    Messages:
    435
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No nyt täs tulee kunnon... Justhan sanoit ettet mollaa mitään.
    Musahommissa mäkki on ehdoton ykkönen. Kannattais testata joskus.
     
  7. kolmis

    kolmis Regular member

    Joined:
    May 24, 2006
    Messages:
    285
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    28
    Lähinnä ärsyttää vaa ku tulee näitä "olen käyttänyt vain tätä yhtä ja ainutta käyttöjärjestelmää ja muut käyttöjärjestelmät ovat täyttä paskaa vain siksi etten osaa mitään muuta käyttää tai olen testannut kaikkia (testiaika windows 10v, linux 1h, mac 7min)".

    Edelleenkin olen sitä mieltä että jos hakee parasta käyttöjärjestelmää joka sopii jokaiseen käyttötarkoitukseen niin on ihan ulapalla, on vain vaihtoehtoja joissa jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa eikä yksi ole paras kaikessa vaikka kyseiset tehtävät sillä ehkä hoitaa voikin.

    Miettikää hyvät ihmiset tarpeenne ennen kuin lähdette työntämään rahaa joka hemmetin reikään.

    Hyödyllisiä linkkejä käyttöjärjestelmän valintaan:
    http://wiki.ubuntu-fi.org/Linux_käyttäjäksi
    http://www.apple.com/fi/getamac/whymac/
    http://www.microsoft.com/finland/windows/

    Vertailutaulukko:
    http://wiki.ubuntu-fi.org/Vertailutaulukko_käyttöjärjestelmät
     
  8. Daword

    Daword Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2009
    Messages:
    1,940
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    48

    Tää on aivan kuin jehovien yritykset uskon käännyttämisessä.
     
    Last edited: Aug 30, 2009
  9. FORWARD

    FORWARD Active member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    3,670
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    68
    "No nyt täs tulee kunnon... Justhan sanoit ettet mollaa mitään.
    Musahommissa mäkki on ehdoton ykkönen. Kannattais testata joskus."

    Siinä oli tuo hymiö eli ";)" joka tietty MUUTTAA lausetta aika lailla. Mutta en mollannut mäkiä...en "ja se käyttis...mac...mikäs se nyt olikaan?" ei ole mollaamista. En vain tunne lainkaan mäkiä, joten en voi muuta kuin ihmetellä sitä rauta+softa systeemiä, jossa ei voi ostaa uutta rautaa koneeseen muuta kuin juuri vain MAC kamaa, joka sitten kai maksaakin paljon. Mitä järkeä siinä on? OS sinänsä voi kai olla hyväkin, mutta tuollainen integroitu rauta-softa systeemi ei toimi. Eikä luulisi kenelläkään toimivan!!

    "Luulen että suurin osa täälläkin kasailee ja ostelee nopeempia/kalliimpia näytönohjaimia juurikin Pelaamis tarkoitukseen.. Niin eiköhän se ole päivän selvää että windows ainut ja oikee ratkasu tällöin?"

    Joo ja ATI ei toimi Linuxeissa nim. kokemusta on eli ATI uskovaiset eivät Linuxista piittaa. Jos ATI on ulkona, niin silloin ovat Linuxit ulkona myös. Pelaamiseen Linux on aika huono valinta ja Windows paras. Olen kuullut, että Mäkissä pelit toimisivat paremmin, mutta en tunne tuota OS:ää sen paremmin...rauta-softa integraatio kaataa tuon hienon OS:n.
     
    Last edited: Aug 12, 2009
  10. ottolep

    ottolep Regular member

    Joined:
    May 16, 2009
    Messages:
    435
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tuo johtuu siitä vain että et ole tottunut mac-ympäristöön. Jos olisit jaksanut testata muutaman tunnin olisit huomannut että moni toiminto on paljon kätevämpi/loogisempi kuin winukas.
     
  11. FORWARD

    FORWARD Active member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    3,670
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    68
    Niin edelleenkin rauta+softa integraatio on syvältä!! Jos haluat päivittää, niin ostat vaan osan PC:hen halvalla, jos on PC. Mutta MAC:ssä ostat kalliilla MAC osan MAC koneeseen, jossa VAIN MAC OS. Ei kai kukaan sellaista halua?;)

    Voiko tai saako edes mäkkiin asentaa osia itse?
     
  12. Daword

    Daword Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2009
    Messages:
    1,940
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    48

    hmm..mitähä mä hyötysin siitä jos joku ny ois loogista?
    mielestäni loogisinta on jo opitut tiedot/taidot.

    jos tuoho linuxii tulee dx11 ja hurjat pelinopeudet ja kaikki ohjelmat toimii 100pros niin totta kai käyttis vaihtuu heti.
     
  13. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Joo ja sen huomaa niin sinusta kuin muistakin joilla on samanlainen asenne. 'Kun minä olen oppinut sen hiiren liikeradat niin niitä ei saa mikään muuttaa.'

    Enkä edes oleta että ymmärrät edellisen lauseen ei sitä taida ymmärtää moni muukaan.

    Jos ei olisi sanaa jos niin lehmätkin lentäis. Windowsissa ei toimi kaikki ohjelmat 100 %... Tiedän useammankin ohjelman joka ei toimi windowsissa.
     
  14. Daword

    Daword Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2009
    Messages:
    1,940
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    48
    tää windows on just hyvä ja kaikki käy kätevästi ja pelit toimii kuten pitää joten mitä sitä vaihtaa
     
    Last edited: Aug 30, 2009
  15. Kellopeli

    Kellopeli Guest

    Daword on kun vanha ihminen: Eurot on tätä päivää, mutta vanhat ihmiset laskee edelleen markkoja niinkuin silloin omana aikanaan.
     
  16. ottolep

    ottolep Regular member

    Joined:
    May 16, 2009
    Messages:
    435
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Hä? En oikein tajunnut. Winukka markkoja ja linux euroja eli nykypäivää. Aah daword on vähän kuin jääräpäinen vanhus, joka ei suostu vaihtamaan linuxiin.
    Aika paska vertaus.
    Daword vähän rakentavampaa keskustelua.
    Sanotaan ny loppuun että ei ole parasta käyttistä. Riippuu mausta ja käyttötarkotuksesta.

    Nyt olemme puhunu mitä maceissa ja linuxeissa on hyvää, miten ois:
    Mikä on windowsissa huonoa?

    Itel ei ainakaan valita mitään. Joskus mutta elämä on.
    Sitten on niin kauhee asennella ajureita, kun pitää pistää googleen mobo drivers ja sit lataa ne. Tietysti pitää olla tarkkana ettei mene sekasin näyttiksen ja emon ajurit.:D Mitä välii kun on suljettu lähdekoodi. Ittee ei kiinnosta muokata. Ms:n pojille siitä maksetaan.
    Mitäs muuta, saa tulla.
     
    Last edited: Aug 13, 2009
  17. FORWARD

    FORWARD Active member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    3,670
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    68
    No voisi sanoa ainakin, että Windows on ammattilaisten tekemä OS, eikä siten voi olla huonompi kuin Linuxit. Nykyisin ainakaan, sillä tämä kuuluisa Vista on yhtä vakaa ja hyvä käyttää kuin Linux. Toki Linux on modifioitavissa monin eri tavoin, mutta kuka sitä kaipaa? Käyttis on käyttöä varten ei työpöydän ihailua varten tai koodailua varten tai joo, nyt teen tästä juuri omalle raudalle sopivan, koodailempa viikon tai pari, kyllä se pian on oma käyttis. Jos Linux on tälläinen pelien toimimattomuuden lisäksi, harva sillä mitään tekee. Kun kerran Linux haluaa kaikkien käyttikseksi tehköön Linux yhteisö rauhan MS:n kanssa ja tehkööt sitten yhdessä OS:n meille kaikille!! Linux ja 7 yhteen. Ei siinä muuta. Helppo homma....:D

    Ja Macistä ei muuta kuin että tehkööt sen PC koneille myös, vasta sitten se on oikea OS.

    Wintoosissa ei ole muuta huonoa kuin tuo MS:n aktivointisysteemi. Jos sen saisi pois, olisi Vista melko täydellinen OS.
     
    Last edited: Aug 13, 2009
  18. Kellopeli

    Kellopeli Guest

    Hehehheee
    Tuli vähän innostuttua :D No tajusitpa kuitenkin loppujenlopuks. Pistää sylettään vaan tuollaiset periaatteen kaverit. Ensin päätetään kanta ja sit ollaan sitä mieltä hautaan asti vaikka mikä olis. Ymmärrän sen vielä jotenkuten noin muuten, mutta kun on kyse "mikä on paras käyttis" threadista ja sit joku sanoo, että "Windows on paras enkä aio koskaan kokeilla mtään muita edes koska ne vaan on paskoja ja windows rulaa". Kiitos ja anteeks ja hyvät viikonloput kaikille :D
     
  19. Kaameli

    Kaameli Regular member

    Joined:
    Jul 23, 2009
    Messages:
    227
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eniten minulle haittaa aiheuttaa se että käyttiksen joutuu asentamaan vuoden parin välein uudelleen jos haluaa koneen pyörivän kohtuullisella nopeudella. Toinen ongelma on turvallisuus.
     
  20. Daword

    Daword Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2009
    Messages:
    1,940
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    48

    mutta miksi pitäis keskittää voimavarojaan johonkin turhaan hyödyttömään asiaan tässä tapauksessa siis linuxiin? Mitä uutta ja parempaa se voisi minulle tarjota minulle tärkeissä asioissa jotka jo hoituvat windowsilla erittäin hyvin?
     
    Last edited: Aug 30, 2009

Share This Page