1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Paras nettiselain?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by aaANDY, Nov 23, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teppoI

teppoI Moderator Staff Member

Trophy Points:
    48
    Ja eikös firefox taasen ottanut sen Operasta?

2. eduard0

eduard0 Active member

Trophy Points:
    66
    Kaiken lisäksi Firefoxissa (ja onko vielä IE7:ssakin?) nuo hakupalvelun tiedot pitää ottaa lisäpalikkana. Saatteko esim. Afterdawnin tai jonkun suomalaisen torrentsivuston hakua Firefoxiin ja IE7:aan yhtä helposti? Wikipediahan on sen verta suosittu että tuollainen valmis addon löytyy varmasti helposti. (IE7:n jo asensin testimielessä, en vain ole jaksanut käynnistää uudelleen...) Muutenkin Firefoxissa nuo haut ovat mielestäni hankalassa paikkaa, Operassa niille on tuo oma työkalurivi jossa kaikki tarvittavat saa näkymään kiltisti vierekkäin.

Acid2-testikin näkyy Operalla jo menevän oikein.

Last edited: Jul 6, 2006
  3. perhana

perhana Regular member

Trophy Points:
    26
    microsoft on näköjään antanut sivustojen pitäjille ohjeet ja mahdollisuuden tehdä pienellä scriptillä mahdolliseksi oman hakunsa lisäämisen ie:n hakuvalikkoon... eli se on nyt sitten enää sivustojen ylläpitäjistä kiinni moniko haluaa tuota mahdollisuutta käyttää, eli miten on afterdawn, ei näy haun yhteydessä linkkiä josta sen voisi lisätä oletushakuihin?

Tässä englanninkielinen ohje ja lisätietoa:
    http://msdn.microsoft.com/library/d...wser/external/overview/ie7_opensearch_ext.asp

4. eduard0

eduard0 Active member

Trophy Points:
    66
    Miksiköhän se on IE7:ssa pitänyt tehdä niin hankalasti... Operassa kun tosiaan riittää pari hiiren klikkausta. ;)

5. leksi

leksi Regular member

Trophy Points:
    26
    Ite olen käyttänyt firefoxia vuoden ja tänään päätin kokeilla operaa ja tähän taidan jäädä tuntuu nopeammalta ja paremmalta ku fiefox

6. Camee

Camee Guest

IE:tä käytin monia vuosia. Sitten siirryin Firefoxiin. Kokeilin vielä IE 7:aa, mutta ei vakuuttanut. Firefox on minun käytössäni ehdoton ykkönen.

:) kirjoitusvirhe

Last edited by a moderator: Jul 6, 2006
  7. Boheemia

Boheemia Regular member

Trophy Points:
    26
    Kokeilimpa tuossa Operaa Firefoxin sijaan ja olin positiivisesti yllättynyt. Mutta yksi omasta mielestäni tärkeä ominaisuus Operasta puuttuu - samanlainen search-toiminto kuin Firefoxissakin eli tuonne alapalkkiin oma pieni laatikko.

Onkohan sellaista mahdollista saada jotenkin Operaan?

8. Sycret

Sycret Regular member

Trophy Points:
    26
    mä käytän firefoxia ja operaa(vaan joskus)

9. yimanya

yimanya Guest

Firefoxille ääni täältä. Tullut käytettyä sitä jo 1,5 vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Laajennuksia löytyy joka lähtöön ja vaikka moni väittää, että sitä ja tätä ominaisuutta ei ole Firefoxissa mutta Operassa on, niin kyllä uskaltaisin väittää, että suurin osa Operan ominaisuuksista on saatavissa Firefoxiin laajennuksina. Mielestäni kaiken ei tarvi olla oletuksena selaimessa. Esimerkiksi Operassahan on sessionpalautus tilttaamisen jälkeen mutta saako sitä palauttamaan edellisen tilan normaalin sulkemisen jälkeen? Entä palauttaako se esim. sitä tekstiä mitä oltiin kirjoittamassa foorumille silloin kun Opera/kone jämähti? Entä onko Operaan saatavana widgettinä parempaa sessionpalautusta? Firefoxiin on saatavilla ainakin kolme erilaista laajennusta, jotka palauttavat sessioita:

SessionSaver https://addons.mozilla.org/firefox/436/
    Session Manager http://sessionmanager.mozdev.org/
    Tab Mix Plus https://addons.mozilla.org/firefox/1122/

Näistä voi kukin valita sen mikä tuntuu parhaalta.

Paste and go, tabien esikatselu ja suljettujen tabien roskis on saatavana Firefoxiin laajennuksina.

Ei tietääkseni enää vuoda muistia ja syynä vuotoon voi olla myös joku laajennus ei välttämättä Firefox.

Pointtinani ei ollut haukkua Operaa suohon vaan lähinnä sanoa, että molempia saa aika hyvin muokattua sellaiseksi kuin haluaa. Eli aika tasavertaisia ovat Firefox ja Opera. Mutta loppujen lopuksi tottumus ratkaisee sen, että mitä selainta haluaa käyttää.

Ai niin, kai siitä IE:stäkin vois jotain sanoa. Ei kyllä tulis mieleenkään enää palata kyseiseen selaimeen. Ei pelkästään siksi, että se on tietoturvariski vaan siksi, että se tuntuu Firefoxiin verrattuna niin laimealta selaimelta.

10. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Aika monipuolisesti Operaankin saa asetuksista "hakulaatikoita", mutta kun haut toimivat suoraan otsikkorivistä lisäämällä eteen esim. g ("g haettavat sanat") ja sivun sisältä CTRL-F:llä, niin erillistä tilaa vievää laatikko ei tule enää kaivattua.

Itse käytän arviolta 99% nettiajastani Operaa, 0.9 % Kettua ja 0.1% IE:tä.

11. yaht

yaht Regular member

Trophy Points:
    46
    1# Firefox
    2# Opera
    3# IE

12. Tikantie

Tikantie Guest

Mä en edes tiedä mikä se sellanen selain on?? Että voisko joku kertoo!
    EDIT:
    Tulipa sekin nyt tietoon joka päivä oppii jotakin!!!!!!

Last edited by a moderator: Jul 11, 2006
  13. mettala

mettala Regular member

Trophy Points:
    26
    no se on se ikkuna mitä sä just nyt tuijotat...

itse käytän FFää ja IEtä sillon ku jotkut videot ei haluu aukeutuu FFllä. eikä se IE oo niin surkee ku monet väittää

14. Luciferr

Luciferr Member

Trophy Points:
    11
    Tähän oli aivan pakko laittaa oma kannanotto.
    Operaa olen käyttänyt... kauan... oon koittanu tota tulikettuakin, mutta ei oikeen tuntunu hyvältä, vaikka sillä kuukauden verran pakon omaisesti selailin... Eniten tykkään noista välilehtösistä, ja siitä miten helposti tätä ulkonäköä saa muutettua mielesekseen. Tuo roskakori jonne kaikki suljetut välilehdet menee... aaah... se on kyllä ihana. Istuntoja saa helposti tallennettua ja avattua, ja ittellä on koko ajan käytös tämä että alkaa siihen mihin jäi. Sielä on kaikki valmiina kun selailun alottaa.

Vimpaimet (Widget) on kans loistavia. Paikallissäästä turhiin (mutta sitäkin hauskempiin) jalkapallo peleihin. http://widgets.opera.com/

Tuolla on jonkin moista arvostelua kaikkista ilmaisista selaimista
    http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/FreewareBrowsers.html

Mitä IE:hen tulee... no on sitä joskus tullu käytettyä... mutta... siitä nyt on jo aikaa...

15. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    Opera on ykkönen ja FF on kakkonen. IE on...mikäs se taas muuten olikaan?;)

16. Hz4

Hz4 Guest

Tai sitten Firefox on ykkönen ja Opera on kakkonen. IE on...p***a.

Tätä voidaan vatkata edes takasin ei se siitä parannu. Lähinnä mieltymyksen mukaan menee nuokin. Operaa olen muutaman kerran käyttänyt eikä ole siitä pahaa sanottavaa mutta Firefox taas miellytti enemmän. Edelleen FF

17. leksi

leksi Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuohon voisi auttaa mediaplayerconnectivity

18. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
  19. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    "Tätä voidaan vatkata edes takasin ei se siitä parannu. Lähinnä mieltymyksen mukaan menee nuokin. Operaa olen muutaman kerran käyttänyt eikä ole siitä pahaa sanottavaa mutta Firefox taas miellytti enemmän. Edelleen FF"

Yeah,right...niin-makuasia ja FF on melkein yhtä hyvä kuin Opera, mutta mm. ulkonäön muokattavuus on parempi Operalla(löytyy skinejä todellakin PALJON...)

20. Hz4

Hz4 Guest

Nojoo, musta tuntuu että skinieistä ei sitä "parasta" katsota. Itseäni kun ei p-vertaa kiinnosta onko selaimeni läpinäkyvä/kiiltävä/kimalteleva/koristeltu paska/vaaleanpunainenturkki tms kunhan se toimii ja ominaisuuksia riittää. Operassa ei mitään niin ihmeellistä ominaisuutta ollut että olisi pitänyt FF vaihtaa siihen. Mutta tottumusten mukaan:) toiset käyttää Operaa toiset FF.. tarviiko siinä sitten toista ruveta mollaammaan sen vuoksi.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page