1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

PayPal

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by DTLavi, May 18, 2007.

1. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    Kannattaa nyt kuitenkin vähän miettiä mitä sieltä netistä on tilaamassa. Mihin tollasta tarvitset?

2. ukki1996

ukki1996 Member

Trophy Points:
    11
    Noooh =D ihan huvin vuoks ku vaa 9€ maksaa joten... onko se varma että onnistuu :D

3. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    Tuota en tiedä kuinka vahvoja lasereita saa suomessa myydä. Kannattaa sit vaan olla varovainen koska tollanen oikeasti on silmään osuessa erittäin vaarallinen ihmiselle sekä eläimelle. Kyllä ne sen sielä tullissa sitten ottaa talteen jos se on jotenkin laiton suomessa.

Last edited: Apr 24, 2009
  4. LoBer

LoBer Regular member

Trophy Points:
    26
    Siis olen ihan pihalla tästä Paypal jutusta, mutta siis miksi ihmeessä pitäisi liittää Electron kortti siihen, kun minusta ainakin tuntuu yksinkertaiselta vain siirtää rahaa paypal tilille siellä oleville tiedoille ja sitten vaan maksaa. Näin olen testisti siis tehny suomessa. Mitenkäs tuo valuutan muutto? Olen tilaamassa englannista kenkiä, kun siirrän rahat sinne paypal tilille, niin ottaako se punnan kurssin siltä päivältä kun kauppa veloittaa sen paypalilta vai silloin kun siirrän sen euroissa sinne?

5. remedyer

remedyer Member

Trophy Points:
    11
    Johan tuo tuli tässä ketjussa mainittua,että 5mW laser on laillinen Suomessa. Siitä ylöspäin laiton.

6. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    Niinhän se tuli se tuossa jo toistamiseen kysyttiin niin toistamiseen siihen vastasin.

7. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    Sen takia itse olen tuon kortin siihen liittänyt että en varaa/sido turhaan mitään rahaa minnekkään. Tiettyhän sen voi sinne ennen ostoakin siirtää mutta noin se on mielestäni helpompaa. Tuosta päivän kurssista en tiedä.

Last edited: Apr 24, 2009
  8. Berol0

Berol0 Member

Trophy Points:
    16
    Elikkäs ite oisin tilaamas Saksasta kuteita, ja maksutavat jäävät vähiin. Olen 17 vuotta joten en vissiin saa pankin nettitunnuksia joten piti isän tilin kautta siirtää, ja meni säätämiseks.

Mahollisuus olisikin PayPal, mutta en ole löytänyt vielä vastausta siihen että voiko sinne siirtää rahaa ilman nettitunnuksia. Olisiko mahdollista siirtää tilisiirrolla omalle PayPal tunnukselle rahaa ja maksaa Saksaan?

Last edited: Apr 27, 2009
  9. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    Käsittääkseni et voi laittaa tilisiirtona rahaa paypaliin Suomesta. Mutta kyllä 17 vuotias pitäisi kyetä nyt verkkopankkitunnukset saamaan.

10. HPman

HPman Member

Trophy Points:
    16
    Olisi tarvetta tehdä Paypall Mass payment ja olen ohjeita lukenut alla olevista linkeistä mutta englanninkielentaitoni ei ole kovin hyvä ja kuitenkin olisi todella tärkeää tehdä maksu oikein.

Eli olenko nyt käsittänyt oikein että voin tehdä tuon kun minulla on jo Premium account.

Tarvitsen siis spreadsheet softwaren mutta en tajunnut täysin että miten tuohon softaan mitäkin pitää merkata?

Ilmeisesti myös rahat täytyy ensin siirtää paypall tililleni ja vasta sitten voin tehdä tuon? Olen aikaisemmin käyttänyt useasti paypallia tavallisten maksujen tekemisessä niin että paypal on tehnyt suoraan maksu ntililtäni Visa Electronin kautta.

Maksaako se että siirrän rahaa omalle paypall tililleni?

Olisin todella kiitollinen jos joku jaksaisi selventää tätä asiaa :)

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_batch-payment-overview-outside

http://www.thewholesaleforums.co.uk/foru...spay-guide.html

http://www.dnforum.com/f34/how-do-paypal...ead-266771.html

11. swod

swod Regular member

Trophy Points:
    28
    Tähän kysymykseen minäkin haluan vastauksen eli miten siirtää omalta tililtäni rahaa paypal tililleni. Minulla siis Nordean tili.

12. MasterDAN

MasterDAN Member

Trophy Points:
    11
    Joo elikkä jos haluat siirtä rahaa pankkitililtäsi PayPal tilillesi tämä tapahtuu erittäin nopeasti ja turvallisesti. Eikä se maksa mitään.
    Olen itsekkin siirtänyt ja aivan loistavasti toiminut. Eli tällä tavalla:

1. Kirjaudu omalle PayPal-tilillesi.

2. Kun olet kirjautunut ja olet etusivulla, katso vasempaan yläkulmaan, siellä on painike jossa lukee "Top Up Account". Paina sitä.

3. Nyt Oikealla kulmalla on pitäisi olla teksti jossa lukee: Send a domestic bank transfer to PayPal

4. Tekstin alapuolella on pankkitiedot johon sinun pitää lähettää rahat

5. Jätä tämä "Top Up Account" ikkuna auki ja avaa uusi sivu selaimestasi. Sen jälkeen mene pankkitilillesi omilla nettipankkitunnuksillasi.

6. Riippuen nettipankistasi, jossain pitäisi lukea " Uusi maksu" tai jotain vastaavaa.

7. Kun olet painanut "uusi maksu" tai jonkun vastaavan painikkeen niin on aika siirtä rahat PayPal tilillesi.

8. Tässä on tiedot mitkä sinun pitää tietää:

"Beneficiary Name" tarkoittaa maksun saajaa

"Bank" tarkoittaa tietenkin pankkia. Joissain nettipankeissa tätä ei tarvitse laittaa ollenkaan

"Tilinumeron rakenne" tarkoittaa tilinumeroa

"Your transfer ID" tarkoittaa siirron tunnusta. Huom! Älä laita tätä viitenumeroon vaan laita se viestikenttään, muuten maksu ei mene perille!

Älä rupea kirjoittamaan kaikkia noita tilinumeroita sun muita itse vaan kopioi ne Ctrl + c ja Ctrl + V komennoilla jotta mikään ei menisi väärin!

Lähetä rahat AINA euroina. Kun tilaat esim. amerikkalaisesta nettikaupasta niin rahat muuntuvat automaattisesti dollareiksi kun maksat tuotteen. Kannattaa aina katsoa nykyinen rahakurssi, jotta tiedät kuinka paljon euroja siirrät PayPal-tilillesi.

HUOMIO!! KUN OLET SIIRTÄNYT RAHAT PAYPAL -TILILLESI NIIN ÄLÄ PANIKOI JOS NE EI NÄY SIELLÄ HETI. RAHOJEN SIIRROSSA KESTÄÄ NOIN 3 PÄIVÄÄ

Jos tulee jotain kysyttävää niin kysy. Autan mielelläni.

13. Suensyän

Suensyän Member

Trophy Points:
    16
    Entäs tämä:

Korttina on Osuuspankin Visa Electron. Kuitenkaan en saa sitä PayPalin kanssa toimimaan, tuloksena on vain tämä:

This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card.

Pankkiin olen ollut yhteydessä ja siellä väittävät että ei ole vika pankissa eikä kortissa. Eli mitä teen väärin?

14. MasterDAN

MasterDAN Member

Trophy Points:
    11
    Oletko aktivoinut sen toiminnon omasta nettipankistasi, että voit todellakin maksaa verkko-ostoksia ulkomailla. Tämä toiminto muuntaa elektronisi verkko-ostoksia varten pelkäksi Visaksi. Eli siis se näkyy esim. PayPalissa sen jälkeen Visana, mutta et voi käyttää sitä tavallisessa kaupassa Visana.

Huom. Et voi aktivoida tuota toimintoa jos olet alaikäinen!

Mikset myös koita tuota "Top Up Accunt" menetelmää jonka kerroin tuossa yläpuolella. Se helpottaa huomattavasti ostoksiasi.

15. Hande14

Hande14 Guest

Nyt olis semmonen tuol paypalissa, että haluisin siirtää rahani paypalista -> Nordeaan, kun sieltä saanu vähän bisnestä =) Että voisiko joku auttaa tässä, olen aikasemmin siirtäny nordeasta Paypaliin ongelmitta, niin eikös sen pitäis toimia toiseen suuntaan ;D

16. HPman

HPman Member

Trophy Points:
    16
    Nyt huolestuttaa todella paljon.
    Voisiko joku joka osaa englantia paremmin/tietää paypallista kertoa mitä tämä tarkoittaa?

Kun kirjauduin paypal tililleni niin tuli seuraava ilmoitus

"Your account balance is approaching €1,400.00 EUR. PayPal is required by law to inform you that the UK Financial Services Compensation Scheme does not apply to claims for e-money issued by PayPal.

In the unlikely event that PayPal becomes insolvent, your e-money balance may become unusable. By clicking on the checkbox below you acknowledge that you understand this warning and accept that your balance, at any time, may exceed 1,400.00 EUR. You must accept this warning to add additional payments into your account balance.

If you choose not to accept the warning, you must withdraw funds before you accept future payments."

Olen aikaisemmin siirtänyt paypal tililleni 400€ ja nyt 2000€ ja nyt siis kun kirjauduin tuo tuli.
    Hyväksyin tuon jutun ja tilillä kyllä on rahat mutta mitä ihmettä?
    Jos oikein käsitin rahoistani voi tulla käyttökelvottomia mutta miksi ja muutenkaan ymmärrä mitään.

17. TheFox69

TheFox69 Member

Trophy Points:
    11
    Morjesta, elikkäs tähän asti olen isän luottokorttinumeroilla yms. tilannut eBaysta tavaraa ja on onnistunut kaikki. Nyt sitten rekisteröitysin tonne PayPaliin (kun eBay sitä kokoajan suositteli), sen jälkeen ei olla mitään tilattu. Joten jos tilaan nyt jotain ja heitän PayPal tunnukset sinne, niin onnistuuko maksu? Vai tarviiko tehdä jotain ylimääräisiä juttuja?

18. swod

swod Regular member

Trophy Points:
    28
    Ei sinne paypal tilille olisi kai mitään rahaa tarvinnut siirtää, koska paypalilla maksaessa raha otetaan automaattisesti omalta tililtäsi. En tajua missä tilanteessa paypaltilille pitäisi siirtää rahoja.

Itsellä toimii moitteettomasta Paypal hommat.

19. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Trophy Points:
    46
    Jos tilin "raja" on 1,4k€, niin miksi sinne sitten on tungettava enemmän? Lakijuttuja, lakijuttuja...

20. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    Hyvin käännetty.

Tuo ilmoitus tulee siis lakiteknisistä syystä, ei mistään muusta. Mikäli Paypal jostain syystä hukkaisi käyttäjiensä rahat ei paypal:llä ei ole mahdollisuutta saada perittyä FSMA -kautta noita hukattuja rahoja ja on yksin vastuussa käyttäjien rahoista.

Last edited: Jul 14, 2009

Share This Page