korkein taho ei taida ymmärtää mitään koneista. noh harmi, olis saanut intelin 2600k kivat tehot pienellä kellotuksella. kyl tuollakin pärjää, mut ostas sille taholle mikrobitti tai joku lehti joka kertaa sb 2600k vs muut.
8GB muistia et tartte jos et tee raskasta editointia, eli 4Gb halvinta. Prossuksi amd phenom x6 1055t. Ei oikeastaan mitään eroa noihin ylihintaisiin vähän korkemman ytimen kellotaajuuden omaaviin x6. Pienellä kellotuksella ilmalla saa jo noi luvut ilmaiseksi, eikä oikeastaan pelikäyttöön tuo prossu niin vaikutakaan, riittää ettei pullokaulaksi jää. Aiotko kellottaa prossua?
Ite otin mun koneeseen 8Gb, koska muistin hinnat niin alhaalla. Eikä siitä mitään haittaa ole eikä ainakaan lopu keskeen missään =)
en meinannut kellottaa noo on sille mikrobitti joskus tullu mut se lopetti sen tilaamisen ja ei oo vähhän aikaa seurannu tekniikan kehitystä.
Tuolla sun amd x6 1090t-prossun hinnalla saat 2500k melkeenpä. facepalm. Yritä selittää isälles että toi x6 on jo nyt jäämässä unholaan mut sandy bridgellä pärjää sellaset 5v ainakin. Niinkuin edellisillä i7 intelin prossuilla. Cooleriksi sitten http://www.jimmspc-store.fi/tuote/DCACO-FP701-CSA01?t=false
2500k vaan 2€ kalliimpi. Mielummin Corator tai Noctua NH-D14 tai NH-C14 Sinuna ottaisin vaan ton mun kasaaman, ei menis rahat hukkaan mutta miten vaan...
ei sille kyl kannata mitään selittää kun se on niin merkki/valmistaja fanaatikko ainaki mitä nyt prossu ja muisti kampoihin tulee. niin oon kyl mäki välil merkki/valmistaja fanaatiko mut mut saa taivuteltuu ainakin testien perusteluilla kun taas iskää ei. kyl mä uskon et tollakin kokoonpanolla meen joku 7 vuotta ellei sitte tuu mieli päivitää am3+ kantaa emolevyä.. kun tuo phenom 2 6x käy siihenkin.
1090T on haaskausta, 1055T on kilpailukykynen hinnan suhteen. Inteliähän ei haluttu et mennään sit AMD:lla. Poweriks riitää Corsari 650W.
http://www.hardware.fi/uutiset/arti...amd_n_bulldozer_jopa_50_nopeampi_kuin_core_i7 Jos huhut pitää paikkansa niin aika kovia prossuja on tulossa =)
Tuliski kerranki AMD:ltä oikeasti tykkejä prossuja. Tekkiis kilpailulle hyvää ja siitä hyötys myös asiakkaat.
totta. toivottavasti huhut pitävät paikkansa, sillä inteliltä tulee myös teho prossut vuoden lopussa.
Ei sieltä nyt huonoja ole kauheasti varaa laskea pihallekkaan. Mutta jos nykyisiä 2600k testejä kattelee ja odottaa tuota 50% tehon nousua 1100T nähden niiin.... Silti joissakin tapauksissa intelin neliydin vetää ohi kahdeksan ytimisestä. Näin siis jos ennustetta ajattelee. Mitä ilmeisemmin tässä käy niin kuin on käynyt aikaisemminkin että AMD tekee hinta/laatu suhteessa hyvää tavaraa ja Intel vetelee omiaan nopeammilla kivillään. Hyvällä tuurilla AMD menee julkaisunsa myötä johtoon ja pam vetovuoro vaihtuu heti takasin kun intel pistää LGA2011 pohjat jakoon. Mutta mitäs tässä spekuloimaan, odotellaan julkaisuun saakka.