Arvio on siinä sen takia, että toiset 500W powerit tarjoavat enemmän tehoa, toiset vähemmän. Laadukkaammat 500W powerit tarjoavat sen 500W tai enemmän ja epälaadukkaat saattavat antaa osille paljon vähemmän. Myös ampeerien määrä on otettu tässä huomioon, sillä yleensä huonommissakin 500W powereissa tulee tarpeeksi ampeeria 12V-linjasta, eikä tämä kuitenkaan tarkoita, etteikö laadukas 400 wattinen antaisi myös tarpeeksi sähköä.
Toi sun DVD-asema ei oo nähnykkään SATA:a, jos siihen menee kuvailemasi leveä liitin. Se nimittäin on IDE asema. Sen voisi kyllä vaihtaa, toisaalta kyllähän IDE liitoksellakin se DVD-asema toimii, ainoa että katsot levyjen buuttaavan oikeassa järjestyksessä. Ainoa on että IDE on... vanhanaikaista ja hidasta. Täten SATA 300 on aika parempi valinta kaikkeen, ja samalla vältytään f-o-slave-o-master -sekoilulta/tappelulta. Samalla myös kaapelin koko (leveys) pienenee. Siitä sun kiintolevystäkin on vaikea sanoa mitään. Jotain SATA liitintä kai se käyttää, mutta versiosta ja nopeudesta on paha sanoa mitään. No se kuitenkin toimii, mutta epä-ajatustenlukijana on vaikea sanoa millä nopeudella. Sen löytää kai paremmin kattomalla itsessään kiintolevyä.
Siis meinaatko että IDE kaapeli olisi väriltään musta? Yleensä ne ovat harmaita, mutta muitakin saattaa olla. Eli kannattaa nuo ide vehkeet ynnä muut heittää kaappiin homehtumaan historijoitsijoiden iloksi SATA on tätä päivää
Ne voi olla ihan minkä tahansa värisiä. Täältä löytyy sinistä, mustaa, valkoista ja harmaata. Jossakin vanhassa koneessa taisi olla kelta-musta raitastakin. Riippuu ihan kuule valmistajasta, tai siitä minkä mukana ne tulee, että minkä näkösiä ne on. Jossain vanhojen "pelaaja"-tuotteiden joukossa on varmaan ollut kaikkia kuviollisiakin aikoinaan
Uijui DD Mutta hankin uuden Sata Driven ja Hard Driven mun 50 kympillä D Emt 200Gt taitaa olla sopiva ja semmonen 20X pyörittävä ihan hyv.
Ainii.. Yks kysymys. Mikä DVD Drive menee tohon CM 690 Onko 3.5 vai 2.5 en kato tiiä vai miten noi ''inchit'' sit luokitellaankaan ja sit joku kovo semmonen 160 - 250 Gt olis sopiva : P
Siis dvd-asemat ovat aina 3,5 tuumaisia, elikkä semmonen sinne luultavasti menee. Kovalevyissä tila ei maksa nykyään paljoa, joku 250 gigainen levy voi olla ehkä 10 euroa halvempi kun 500 gigainen. Kannattaa siis mielestäni ostaa samantien enemmän tilaa, kun sitä kuluu kumminkin. Että vaikka tällainen: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/HD501LJ?t=false
Mun pitäis saada ängettyä DVD romi ja Kovo 50 - 60 euroon Eli mun on vähän pakko tyytyä noihin 200 gigasiin mutta mun vanha 80 Gb vois olla siin rinnal iha hyv siis EI IDE vaan ihan kunnon Sata II
Hmmm... jos vaihdat kotelon niin jää enemmän rahaa itse osille, tuo CM 690 on vähän ylihinnoiteltu verrattuna esim Nexuksen Clodiukseen tai antec threehundrediin
Emt haluisin tommosseen omasta mielestä toi on ihan sika hieno itsae en pidä Clodiuksesta tai Threehundedista.. ja kuiteski toi maksaa saksassa 63e Siis CM 690 maksaa 63e Nii ja ku me tilataan se jo ens kuun alussa kun mutsi saa palkkapäivän niin en ny enää lähtis muuttelemaan Kiitos neuvoista kaikille.
Moi eli oon just muutanu kokoonpanoani eli: E8400 MSI P43 eVGA 9600GT 4Gb Ram 500Gb Samsung kovo Thermaltake V9 kotelo Antec NeoHE 430W Siin ne oliki pelaako tolla BF2142 1280x1024 resolla ja ehkä far cry 2 käyttikseksi tulee vista.. ja mitäs ootte mieltä onko toi MSI lankku hyvä?? ja pelaako tolla näyttiksellä vastauksia kiitooosss.
Näyttää malko hyvältä ja pyörittää hyvin mainitsemiasi pelejä. Emolevyn laadusta en osaa sanoa, mutta virtalähteeksi mielummin tämä: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CMPSU-450VXEU?t=false
Joo totaniin tänään tilattiin kone hwv:eestä.. Niin et voiko siitä jotain osia ottaa pois ja jne?? miten tilauksen voi perua tässä nykynen kokoonpano: eVGa 9600GT E8400 MSI P43 NEO-F 4Gb Aenenon RAM OCZ ShtealthXStream 500W V9 Gaming Case Samsung 320GB kovo Tilauksen voi vielä perua kun ei ole maksettu ja miten siitä voi sit ottaa osia pois jos ei oo varastossa???
NeoHE on ok, tuo OCZ ei välttämättä. Tilauksen muuttamisesta täytyy lähettää sähköpostia liikkeelle ja kysyä. Yleensä ainakin suomessa tilausta voi muuttaa, mutta niistä tuotteista joita liikkeellä ei ole varastossa he voivat pyytää korvauksen (eivät täyttä hintaa).
Joo eli taidan perua tilauksen ja oottaa joulun jälkeen jos osien hinnat laskisi räjähdysmäisesti jos edes laskee... : D
Dodii eli paketti postissa on suomessa varmaan vähän aaton jälkeen mutta kävin äskön kattomassa MSI sivuilta E8400 ja P43 yhteensopivuutta niin näin kauhistuksekseni että siinä olis BIOS 1.7 x_x jos jollain on kokemuksia sanokaa kiireesti plz
Niin kun sinähän et vissiin tilannut mitään kasausta? Olen kuullut, että tuon Neo-f:n bios pitäisi päivittää toisella prosessorilla, ennenkuin laittaa wolfdalen kiinni. Veikkaatko, että voisit saada mistään s775-prosessoria lainaan?