Kyllä se Phenom x6 toimii peleissä paremmin. en vieläkään käsitä kuka sellaista keksii... 4 ydintä hyödyntävä peli. yhden ytimen täytyy tossa x4sessa kokoajan taustaprosesseja pyörittää. kuusiytimisestä kaks ydintä taustaohjelmia pyörittämässä = 4 VAPAATA ydintä pelille. Ja tunnetusti samalla kellotaajuudella oleva x6 on puolet parempi kuin x4.. ihan pelkästään sen kahden lisäytimen takia. ja ei noilla ole peleissä eroa kuin 1fps... Oma athloninikin pyörittänyt jokaista vastaan tullutta peliä täysillä. Otat vaan sen x6, ettei sitten tarvitse vittuuntua kun kuuntelitkin sitä joka puhui x4 olevan parempi... Jopa tuo 1055T kellottuu helposti parilla säädöllä 3,5ghz keskiluokan jäähyllä. Ja itse näyttiksestä, otat vaan sitä mikä tulee nopeemmin, ei ole eroja.
Selvä. Vihdoinkin olen jokaikisestä osasta kysellyt / saanut tietää ja lopuksi nytten tiedän mitä tilaan, sekä aika varmasti mistä. Silent.rigistä saisin halvemmalla paketin. Kysyn vielä kerran, onko teistä joku tilannut silent.rigistä mitään? onko se luotettava / nopea tai hyvä palvelu? Jotenkin selvempikin kuin lapstore, haluan vaan tietää että voiko siihen sitten luottaa? Suurimmaks osaks samanlaisen paketin tilaan varmaankin mitä wasdasd lähetti, prossu vielä vähän hakusessa, rahastahan se on kiinni. Mutta 24e lisää ja saat paljon paremman prossun niin minusta se on aika kannattavaa, sillä en ala päivittämään tätä konetta pitkään aikaan. Kiitos teille kaverit Ps. 1 peliplaneettalainen sanoi näin ( älkää pahastuko, kysyin paria asiaa sieltäkin ) Minun viestini :"Afterdawnin porukka suositteli kuitenkin ottaa tuon coolerin, tahnaa en tarvitse. Kyllähän nyt se jäähdyttää sitä prossua ja siitä on hyötyä lämpöjen kurissa pitämisessä! Eikös? -------------------------------------------------------------------------------- Sen viesti : "Ei ole, niinhän minä olen koko ajan sinulle sanonut. Se on neljä vuotta vanhaa mallistoa ja suunniteltu vain ja ainoastaan yksi- ja kaksiytimisten suoritinten jäähdyttämiseen. Neliytimiset tuottavat karkeasti arvioiden kaksi kertaa enemmän lämpöä, joten ne myös vaativat paremman jäähdytyksen. Sanoinhan sinulle, että prosessorin mukana tulee ilmaiseksi saman kokoinen jäähdytin! On se kumma, kun ei tajuta." Onko tämä totta? Sillä ihan vain varmuuden vuoksikin haluaisin ostaa prossucoolerin että varmasti vähän lämmöt tippuisivat, mutta onko siitä sitten hyötyä phenomin x4 /x6 prossuissa, tuon viestin perusteella ei? Kun ne uudemmat ja paremmat coolerit on 50e luokkaan enkä ala sitä 25e enempää prossucooleriin pistää, onko sitä järkeä sitten ollenkaan ostaa? Käsitykseni mukaan erillinen prossucooleri lisätään prossuun sen alkuperäisen boxed jäähyn lisäksi, vai tilalle? jo se lisätään boxed jäähyn tilalle niin eihän siitä hirveesti ole sitten hyötyäkään? Mitä mieltä te olette asiasta?
Mitä vittua? 1055T kanssa tulee helvetin pieni 80mm tuuletin, joka vetää kierroksilla 7000rmp. Helvetin kovaääninen ja muutenkin tehoton paska. Mitä lie shaibaa Planeettalaiset jauhavat, Hyper TX on PALJON hiljaisemi ja paljon parempi cooleri kuin AMD peruscooleri ._. Eihän se vedä kierroksiakaan kuin kolme kertaa vähemmän kuin mitä se vakiocooleri, ja on SILTI paljon tehokkaampi jäähdyttämään. Voit minua uskoa. se vakiocooleri mikä siihen laitetaan, pitää vitunmoista ääntä. Kaverini jolle rakensin 1055T kokoonpanon ja hän ei ensin halunnut erillistä cooleria, kirosi minulle että onko joku tuuletin rikki? No enpä muuta voinut vastata kuin että se on vain se vakiocooleri joka vetää 7000RMP kierroksia kun ei riitä muuten tuuletus. ja tuo on täysin paskapuhetta että 1/2 ytimiset prossuille suunniteltu. Tekniikka on kehittynyt, ja nykyään x6 Phenom on VIILEÄMPI kuin vanhemmat kaksiytimiset athlonit. Täyttä paskapuhetta koko äijä joka tota sulle on väittänyt. Katso vaikka jotain kuvia joistain AMD64 prossun lämmöistä, lähentelevät 80c rasituksessa erillisellä laatucoolerilla. Tekniikka muuttuu, ja lämpöä ne eivät enään tuota niinkuin vanhaan aikaan.
Kylhän se AMD peruscooleri on tosi vakuttava esitys. Pieni koko, pieni paino, hyvä jäähyteho. Eihän se silti millään pärjää noille isommille mötiköille, se on selkee homma. Ilman muuta erillinen cooleri sen takia. Voit minua uskoa. se vakiocooleri mikä siihen laitetaan, pitää vitunmoista ääntä. Tosi. Se on helkkarin paljon parempi ku noille 2 ytimisille tarjotut roskacoolerit. Erikseen saa parempaa kummiski. Pientä liiottelun makua, ei sentään ihan. Lämpöjä ei tosiaankaan kantsi tuijotella, ne näytetään miten sattuu. Kylhän toi 1055T on selkeesti kuumempi ku 99 prosenttii 2 ytimisistä. Pointti on kuitenki selvä, erillistä cooleria kehiin.
Asianne tuli ainakin selväksi. En ala edes kuuntelee noita planeettalaisia Hyper tx en ala ostamaan, se on kuulemma todella äänekäs. Mutta kun katsoin silent.rig cooleri-tarjontaa niin jäi pari silmään. Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 ( tämä on jo paketissa mutta vaikuttaa jotenkin vähän liian pieneltä phenom x6:seen? jos ei muuta niin otan tämän kuitenkin. http://www.silentrig.com/product/326/arctic-cooling-freezer-7-pro-rev-2 Cooler Master Hyper 212 Plus (Olisiko teillä tarjota jotain parempaa? ) http://www.silentrig.com/product/380/cooler-master-hyper-212-plus 29,50e , mutta tuuletin samankokoinen kuin freezerissä, joten ei noilla 2 ole oikeen eroa? Scythe Mugen 2 Rev.B 39,80e - alkaa menemään turhan kalliiksi, onko tää laadukas? http://www.silentrig.com/product/73/scythe-mugen-2-revb silent.rigistä tilaan kaikki kun siellä se kone kasataankin. Neuvoa sopivaan amd phenom x6 1055t cooleria? Olen valinnut tuon arctict cooling freezer 7 v.2 mutta pelkään ettei se riitä? Pitäisikö joku tyyris 50e tuuletin ostaa vai pärjääkö tolla halppiksella ihan hyvin? Jäin nytten tuon arctict coolerin ja coolermasterin välille. Monet suositelleet coolermasterin omaa, myös scythen tuulettimet laadukkaita, mutta liian kallita mulle. 1 vai 2 ?
Mugen 2 on varmasti hyvä kestää myös kellottelun. Arctic Cooling Freezer 7 on normaali hyvä cooleri, mutta ei kellotteluun. Minä ottaisin mugen 2.
Mugen 2 äänet täältäkin. Vaikka et edes kellottele niin aina se viileämpänä käy ja kyllä tuo scythe on hieman hiljaisempikin.
Katoin vanhaa testii mis vertailtiin noit coolereit ja mugen 2 vei voiton niin tehokkuudessa kuin hiljaisuudessakin en nyt muista sitä linkkiä Täs en siis väärin muistanut. Sai toisen sijan tehokkuudessa ja ensimmäisen sijan hiljaisuudessa! Hakkas noctuanki 100-0 http://mato78.com/artikkelit/jaeaehdytys/7860-prosessoricoolerit-vertailussa-09?start=16
Nopeasti tiivistettynä Freezer Pro 7 riittää vakiokelloille ja on huomattavasti vakiojäähy hiljaisempi. Jos kellottulu kuitenkaan yhtään kiinnostaa, niin heti vaan Mugen, Ninja tai Corator, koska jälkeenpäin ostettuna paketti kuitenkin maksaa Freezerin verran enemmän.
Kiitos runsaasta palautteesta! Mugen taitaa kuitenkin jäädä pois se on sitten freezer jos tuo coolermaster ei hirveästi parempi ole? Kysymys: Katsoin AMD sivuilta amd phenom x6 sopivia chipsettejä/motherboardeja eli emolevyjä- tuli asukselta vaan 790x? vähän kummaa, eikös se am3 merkintä riitä että phenom x6 sopis ASUS M4A87TD/USB3-emolevyn kanssa? Voitte vaikka itse käydä nopsasti kokeilemassa mutta riittääkö am3 merkintä että nää toimisi. Illemmalla linkkaan koko valmiin paketin. (tyhmä kysymys: Olen kokeillut aijaa.com , imageshackia, kokeillut ottaa palasina kuvia, mutta en saa sitä kuvaa selväksi! Olen ctrl + hiiren pyörittimellä suurentanut kuvaa ja ottanut prnt screenin ja imageshack, mutta tulee kuitenkin todella epäselvä silent.rigin ostoskori, tiivistetty ohje ? )
Sillä kenties tarkotetaan että siitä ylemmäs toimii, tolla emolla ainakin kahdellakymmenellä täältä konetta kysyneellä on vörkkinyt joten huoli veks
Okei. Sittenpähän mulla paketti valmiina http://www.aijaa.com/v.php?i=7184518.png Tuo on niin karseen näköinen, ei saa mitään selvää! Miten himputissa saan sen selvemmäksi? Olen kokeillut siis aijaa ja imageshack? Ehkä kuvanottamisessa tehnyt väärin. Ostoskori ollut auki, liikaa tavaraa että sais 1 kuvalle niin olen suurentanut kuvaa ja ottanut huonompi laatuise kuvan? neuvoa. Eli tässä pitäisi olla kohtuuhintain pelipaketti hd pelaajalle
Selvä! Vihdoinkin olen saanut kaiken kasaan, viikonloppuna toivottavasti jo tilaukseen. Olen ottanut takuu-asioista ja kaikesta muusta silentrig.comilta selvää joten nekin on kunnossa http://img413.imageshack.us/img413/4707/oikkone.png Yksi kysymys jäi kuitenkin. Afterdawnissa ja MuroBBS monet suositelleet noita tuulareita. 0,30snt kallimmaat samanmerkkiset ja -malliset ovat 1200rpm eikä 800rpm. Kummat näistä kotelotuulettimista sopisivat parhaiten Antec 300 kotelon etuosaan! Molemmat menevät kotelon etuosaan ( ilma sisään ) ja takana + ylhäällä ( ilma ulos ) Selvennys: Edessä 2x 120mm Scythe Slip Stream 800rpm , takana 1x 120mm vakiokotelotuulari ( kait triocooler-jtn ) ja ylhäällä 1x 140mm vakiokotelotuulari! Pärjääkö näillä vai pitäisikö sivupaneelin vielä 1x Scythe hankkia / tukkia se jollain ettei pölyä ime turhaan sisään?
Olisiko kellään vastausta tuohon tuuletin kysymykseen, olen vähän hakusessa. Riittääkö noi tuulettimet pitämään antec 300 hiljaisena?
Lisä tuulettimet nostavat vain meteliä ja tuovat hiukan lisää viileyttä ^^ Kotelon vakio tuulettimilla pärjää mugenin lisäksi.
Selvä. Tuota antecin vakio tricool 120mm tuuletinta on sanottu järkyttävän äänekkääksi medilläkin. Aattelin sen pistää lowille ja siksi ostankin 2x scythen tuulettimia eteen hyvän ilmankierron saavuttamiseksi Eikös tämä ole hyvä kompromissi? Ja joo olen ajatellut vaihata freezer pro 7 v.2-coolerin mugen 2, sillä se on paljon tehokkaampi ja hiljaisempikin. Silti kuitenkin järkevää ostaa nuo 2x scythen tuularia, ihan vaan jäähdyttämisen vuoks, ei se melu hirveesti häiritse, mutta nuo 800rpm on kuulemma todella hiljaisia ja tehokkaita
Moikka! Vähän päivitin pakettia Nyt minulla on jokaikinen osa varmasti valittu, paitsi kotelo Jos en löydä mitään parempaa kuin antec 300 niin otan sen, mutta tuntuu että se ei ole kaikkein paras kokoonpanolleni. Löysin tämän kotelon 2 vaihtoehdoksi! Hieno, parempi ilmankiertoa mielestäni, pölynsuodatuskehikot tuuletinpaikoissa. Cooler Master HAF 912 Plus http://www.jimmspc-store.fi/tuote/RC-912P-KKN1?t=false Arvostelu tästä. Fractal Design 3 on vähän liian kallis, hiljainen mutta sauna. http://plaza.fi/muropaketti/artikke...tal-design-define-r3-ja-silverstone-raven-2,4 Testin perusteella Coolermasterin koppa olisi hyvä vaihtoehto, en tuota Silverstonea halua PS. Pärjääkö tuolla edessä 200mm tuuletin ja takan 120mm tuuletin, vai pitäisikö ostaa 2x 120mm scythen slip streamia kattoon pyörimään? Eli onko tuo Coolermaster HAF 912 PLus parempi kuin Antec 300?
Mukava kuulla. Itsekin kaarruin sen puoleen enemmän. Coolermasterin koppa tulee varmasti. Mutta jos ei ole turhaa vaivaa niin voisitteko verrata / kertoa miinukset ja plussat näistä kahdesta kotelosta, jos pystytte! CM 690 II Advanced (Valmiina 3 tuuletinta) http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6638 HAF 912 Plus (Valmiina 2 tuuletinta) http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6674 Kun on prossulle mugen 2 niin tarvitsenko alkuperäisten kotelotuulettimien lisäksi ostaa mitään tuulettimia, kuumeneeko noissa osat?