Kauhupelejä kannattaa pelata aina yksin pimeässä huoneessa, kunnon näytöllä ja erityisesti kunnon äänentoistolla varustettuna. Ja oikealla asenteella. Peleissä vapaat tallennusmahdollisuudet vähentävät yleensä myös 'kauhun' tunnetta. Tosin tallennusmahdollisuuden puute lisää ainakin vaikeissa peleissä myös turhaituneisuuden astetta.
kyllä toi Doom3 on tällä hetkellä ollut pelottavin mutta oon kuullut että toi Gold Fear on jonkinmoinen kauhupeli eli voisko joku kertoa että minkälainen se olis ku vois hankkia tässä sen ja kuinka vanha peli se on uus vai vanha? oon nähnyt jotain kuvia siitä mut niistä ei saanut oikein selville mitään
Minä kyllä kuvaisin tuota Doom kolmosta joillain ihan muilla sanoilla kuin pelottava tai edes synkkä...
Mixed Up Mother Goose on pelottavan psykedeellinen mutta hieman alkeellinen peli. Ja kaikki ne äänet, huh huh...
Itselläni ainuita säikähdyksiä on tullut pelatessani Doom3:sta... Jotenkin aina säikähtää kun yhtäkkiä portaiden välistä saattaa luikerrella jokin mönkiä tai sitten selkään hyppää kiinni jokin helvetistä hypännyt mato.
Alein versus Predator marinella on aivan ehdottomasti pelottavin pelikokemukseni. Yöllä ja kuulokkeet päässä, oli aina yhtä järkyttävä kokemus, kun facehugger tömähti naamaan. Ja ei kun vaipanvaihtoon.