1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Poltto epäonnistui nopeudella 8x

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by Baabiouz, Jul 25, 2006.

1. eduard0

eduard0 Active member

Trophy Points:
    66
    Tuon aseman pitäisi kyllä pystyä polttamaan +/-R sekä +RW-levyjä. Oletko koittanut muilla levyillä kuin noilla Sansun, voihan olla että levyt ovat maanantaikappaleita eivätkä siksi toimi.

Last edited: Aug 1, 2006
  2. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    olen kokeillut niitä levyjä siskon koneella, jotka ei kotona toiminu, niin siskon tykönä toimi...

3. p0rkkana

p0rkkana Member

Trophy Points:
    16
    Itsellä teki tuossa just ihan samaa, eikä auttanut kun todeta, että asema oli niin loppuun poltettu, että piti uusi hankkia. Tosin se nyt oli ihan eri merkkiä, mutta rupesi kettuilemaan juurikin samalla tavalla. Silloin tällöin saattoi pystyä levyjä polttamaan, mutta lopulta sillä ei sitten saanut kuin hikisesti luettua levyjä...

4. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    Kone saatiin jouluna 2005 eli viimejouluna joululahjaksi joten en ole kovin loppuun poltellu..

No tilasin ihan hyvä aseman tohon kunnon pöytäkoneeseen ja alan sit sil polttelee noit elokuvia..

kyl tällä kannettavalla voi viellä noit dvd-r/-rw/+rw levyi polttaa mut ei näytä et pystyis dvd+r levyjä..

5. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    moikkelis! tilasin verkkokauppa.com:ista lg gsa 4163bb polttavan dvd aseman. mites saan siihe sit uudet firmware päivitykset ko ei tahdo löytyä kuin lg gsa 4163b:lle vain.. eli voinko asentaa tuon? mulla tuli automaattinen firmware päivitys juttu ton aseman mukana mutta se herjaa tälläistä ikkunaa :

http://img144.imageshack.us/img144/7712/problemsz6.png

6. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Se on ihan sama kunhan se vaan on samaa (4163) sarjaa. Noi b, bb, rbb jne merkkaa vaan sitä, minkä värinen asema on.
    Mutta toimiiko kaikki tällä uudella asemalla? Jos toimii niin mitä sitä firmistä turhaan päivittelemään.

7. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    lukee levyt mut ei pysty polttaa... mietin vaa et oisko pitäny laittaa lisää johtoi kiini asemaan koska laitoin 2 liitintä kiini siihen asemaan kun vaihoin, vaikka siinä asemassa on joku 5 liitinpaikkaa eri johoille..

8. joouni

joouni Regular member

Trophy Points:
    26
  9. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    se o vissii sillee et jos on 2 asemaa ni sit siihe toiseen asemaa täytyy hankkia ne johdot.. ja mul o 2 asemaa... eli otan nyt sit sen cd aseman pois ja pistän siitä sit siihe uutee... eli sit tuo ongelma pitäis olla rastkennu.. ilmottelen sit lisää

EDIT: latasin tuon firmware päivityksen tuosta äsken annetusta osoitteesta mutta se herjaa "Can't find the target drive."

Last edited: Aug 10, 2006
  10. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    joops... otin käytöstä pois muut asemat paitsi ton uuden niin kyl se nyt poltti leffan dvd:lle mutta se alko herjaa jotai et ei voinu lopettaa dvd:tä (finalisointi). mut tuo firmware ongelma on viel...

11. joouni

joouni Regular member

Trophy Points:
    26
    Oletko varma että se asema on juuri se 4163? Ei minulla ainakaan ollut mitän ongelmia firmwareiden asennuksissa, tai muutenkaan tuon aseman käytössä... Paitsi se, että lopetti kaiken toiminnan 13kk käytön jälkeen.
    Mikä firmware siinä nykyään on? Jos olet sen vasta ostanut, niin siinä varmaan pitäisi olla joko A105 tai A106. Ei välttämättä tarvitse edes päivitystä.

Miksi muuten ostit noin suhteellisen vanhan aseman? On tullut aika monta uudempaa mallia LG:ltä tuon 4163sen jälkeen; ainakin 4166, 4167, H10A, H10N, H20A, H20L.

Last edited: Aug 11, 2006
  12. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    no en tienny et se nii vanha olisi... Ei sen nyt kovin väliä ole et onko se vanhenpi kuin ihan uudet...

13. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    muuten, kun katson ominaisuuksia siitä asemasta niin siellä lukeepi :"HL-DT-ST-DVDRAM GSA-H10A eli miksi siinä ei ole sitä 4163, vai onko se sittenkin joku uudempi?

EDIT: latasin http://tdb.rpc1.org/#GSA4082N tuolta lg-gsa-h10a:n firmware päivityksen niin se löysi heti tuon aseman... mutta en tiedä että mikä noistä päivityksistä tuolla sivulla olisi uusin?

siellä on: JL02 Windows (RPC1 and Auto-Reset), JL03 Windows (RPC1 and Auto-Reset), and JL04 Windows (RPC1 and Auto-Reset). Olisiko tuo viimeinen eli JL04 Windows (RPC1 and Auto-Reset) uusin koska siinä on tuo nelonen numerona, vai voinko ottaa minkä vain tuosta?

14. turska

turska Regular member

Trophy Points:
    46
    Mikä sulla nyt on siellä firmiksenä ? Esim:Nero Info Tool näyttää sen.Aika loogisesti ne menee eli 04 uusin jne.

15. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    joops, kakkonen oli mulla ja nyt laitan sen nelosen siihen... elikkäs, mulla on sit se lg gsa-h10a asema... tainnut tulla väärä asema sieltä :D

16. joouni

joouni Regular member

Trophy Points:
    26
    No ei ihme ettei ne 4163sen firmwaret onnistuneet väärälle asemalle. Tuota hieman epäilinkin...Onneksi et kuiten saanut 4163sen firmiksellä tuhottua koko asemaa.

On H10A uudempi asema ja jos mahdollista varmaan kannattaa myös pitää se...4163 on kans ihan kelvollinen polttava, mutta sen valmistus on lopetettu jo jokin aikaa sitten, firmware päivityksiä yms. tulee enään erittäin harvoin.

17. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei käyny mielessäkään palauttaa taikka ilmoittaa liikkeeseen tuosta :D :D

18. joouni

joouni Regular member

Trophy Points:
    26
    ^Eikö silloin takuuu periaatteessa katoa kokonaan, jos kuitissa ja tilauksessa lukee sen 4163 aseman tiedot?? Ehkä kannataisi ilmottaa jotain, tai no oman harkinnan mukaan, ihan siitä minkä arvoiseksi sen takuun lasket. Itse olen saanut jo kertaalleen uuden LG:n dvd polttavan takuusta(4163 tilalle 4167)...joten ainakin harkitsisin tuota ilmoittamista.

Tuskin nekään enään sitä asemaa haluaa vaihdattaa, kun se on jo kertaalleen otettu käyttöön, eli voi onnistua pelkkä takuutietojen muuttaminen siihen H10A asemaan. Vielä jostain kumman syystä näyttävät myyvän tuota H10A (44.90 €)havemmalla kuin 4163:sta (46.90 €). Verkkokauppa.comissa H20 asemat menee sitten jo alle 40€, vaikuttaa ainakin minulle melko omituiselta...Vanhemmat asemat ovat kalliimpia kuin uudemmat?

19. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    Periaattees, mist mä voisin tietää :)P) mikä asema mulle o laitettu, jos olisin täys tietämätön.. eli jos on ongelmia koittaa vaa inttää et en mä oo voinu tietää et mua o kusetettu ja lähetetty väärä asema :D

20. Baabiouz

Baabiouz Regular member

Trophy Points:
    26
    oha se joo aika omituista...

Share This Page