Ei sinun sitä tarvitasekkaan uskoa, et varmaan uskonut koulussakaan että 1 + 1 = 2 ennenkuin itse kokeilit... =)
No jos se kärähtää lähes aina kun koneen sammuttaa! Koetahan toimivalla virtalähteellä posahtaako se kun pistät sen päälle ja laitat kuormaksi vaikka pelkkiä tuulettimia (eli ei emoon kiinni) ja sammuta sit se. Jos ei hajoo, niin vika on luultavasti emolla tai jossain asemissa. Tai kokeile suoraan toiseen koneeseen sitä. Ei se ainakaan siitä pitäis hajota jos se on liian pieni tehoiltaan...
69theye sullahan kummalliset arvot on tolle powerille virtaa 400 V ja käyttöjännite 230W, kerro mitä noilla on powerin kanssa tekemistä?
VeijoB. Ei ongelma tuolla ratkea. Mikäli haluat viisastella, tee se jossain muualla. 400 "volttia" sanoin väärin. 230 watilla tarkoitin kaverin mainitsemaa wattimäärää, jonka oletin katsotun virtalähteen takaa, jossa yleensä on merkintä 230, joka taas tarkoittaa volttimäärää. Epäilin siis että kaveri on sekoittanut voltin ja watin. Parhaansa mukaan täällä porukka toisiaan auttaa. Itse olen aikanaan lukenut yhden kurssin fysiikkaa, joten jos voltti ja watti menee sekaisin, niin ei voi mitään. Kyllä jokainen ymmärtää varmasti mistä puhutaan kun arvot ovat 400 "voltin" tasoa. En ole sähköalan ammattilainen, mutta vuosia näiden koneiden kanssa olen puuhaillut ja uskon, että se merkitsee enemmän kuin voltti ja watti.
Mielestäni jos ei tiedä tiedä tarkkaan mistä puhuu niin kannattaa olla vaastaamatta sillä asiaa kysynyt saattaa mennä vaan enemmän sekaisin...
Sori ei ollut tarkoitus viisastella, vain sitä meinasin hieman huonosti ilmaistuna että olisit oikaissut noita määrityksiä ettei jollain tulisi sekaannuksia noista laaduista. jos itse olisin oikaissut niin se olisi myös voinut kuulostaa viisastelulta.