On asenneltu päivitykset. Mä oon nyt tullu sellaseen loppupäätelmään että satunnainen jumahtelu johtuu Kauppa-sovelluksesta. Ilmeisesti kauppa tarkistelee tietyin väliajoin että onko päivityksiä sovelluksille, samaa tekee puhelin, eli tarkistelee onko kymppiin uusia päivityksiä. Pitäis löytää vaan mistä se tarkistusaika muutetaan. Tuohon päätökseen tulin siis ajattelemalla loogisesti asiaa, eli mikään faktatieto ei tue tuota päätelmää. Windows-tuntemus, tietotekniikan-tuntemus toki auttoi asiassa
Olen muuten huomannut saman 640:ssä. Olen poistellut ilmoitukset mitä tipahtelee aina silloin tällöin. Asiat odottelevat ikään kuin taustalla ja olen vain ruksinut ne veks. 8.1:llä mennään. Kaupassakin odotteli parikymmentä juttua ja ei ihme jos tuollainen ei veisi vähiä resursseja. Näkisin mielelläni että muutaman vuoden päästä kourassa olisi "tosi" tehokas vehje jolla voisi puuhailla kuten kotikoneella. Kaikki toimisi niksnaks. Piuha vain kiinni näyttöön ja siinäpä se. Olisi todellakin kannettava juttu. Tuollaiseen rullattava (@) näppäimistö mitä on jo olemassa ja pikkuinen hiirulainen taskuun. Toinen skenaario olisi jos luuri toimisi videoprojektorina / vr-lasien näyttiksenä... tähän vaadittaisiin aikas paljon että voitaisiin puhua oikeasta vehkeestä. Akkuteknologia tulisi ottaa melkoisen kukonaskeleen eteenpäin. Jospa tuonkin päivän vielä näkisi.
Tsekkaa Lumia 950Xl. Siinä toteutuu ainaki eka toive. Eli luurin voi liittää töllöön ja käyttää winukkaa isolla screenillä
Joup, tiedän tuon mahdollisuuden. Matkaa on kuitenkin vielä kotikoneisiin tehojen puolesta. Ideana aivan ok.
On toki, pointtina oli että ei se tekniikka hirveen kaukana luuhaa, vois jopa sanoa että prototyyppi on kaupassa
Heh en valitettavasti osaa oikein puhelimien kohdalla auttaa. Mulla on siis samsungi ajalta kun älypuhelimet vasta rupesi yleistymään että oon vähän sen suhteen old timer. En kuitenkaan usko että näennäismuistin lisääminen vaikuttaisi. Tai siis näin se on pääsääntöisesti tietokonepuolella. Tän suuntaisesti lähtisin itsekin miettimään.
8.1 lumiassa pystyy valitsemaan ajan millon järjestelmä tarkistaa päivitykset mutta kybässä ei nooh pikkuvikoja... Pääasiassa toimii jouhevasti.
No tähän en osaa oikein sanoa että onko tämä mikään "hieno uutuus" kun oma nokia E7 tukee tuota jo ja on sentään vuoden 2011 luuri ettäs
Tuosta ku kattoo display dockin ominaisuuksia niin aika kauas jää E7. Tuskin on octacorea, full hd:tä, erillistä näppäimistöä ja hiirtä, office-sovelluksia, jne... Toisin sanoen, näkyyhän se elokuva kun laittaa 14" putkimatkatelkkariin vhs:n kiinni ja painaa play mut kyllä nykyaikaa on laittaa bluray-levy soittimeen ja kattoa leffa vähintään fullhd-töllöstä monikanavaäänen kera. Eli sama idea mutta täysin eri kokemus https://www.microsoft.com/fi-fi/laitteet/lisalaite/hd-500/
@rick79 kuinkas toimii nuo kartat uudessa luurissa? Olikos niin että Here-mapsit on poistettu win kympistä vai miten se olikaan... Kehuit vain aikanaan noita toisessa kännyssäsi olevia karttajuttuja. ot. @Gereti paljonkos piikkejä aamukammassa?
Toimiva navi. Töissä joutunu suunnistamaan joten on testattu uskaltaisin väittää että parempi kun 8.1 winussa. Ainakin nopeammin toimii ja sijainnin hakuun ei mee ku sekuntteja. Vanhemmalla luurilla kesti välillä pitkään löytää sijainti.
Tuli tuossa muuten eilen kaverille heitettyä muutama koneenosa ja korjattua täten sitten hänen pikkuveljensä kone, samalla sitten vanhan prossu+emocombon sain matkaani, ilmeisesti rikki pitää kattoa, fm2+ emo+ a4 5300 apu Saas nähdä toimiiko tuo kunhan jaksaisi testailla E: 13.43 mjahas ja sehän perhana toimii, mitähän mää tolle keksisin käyttöä
päivitystä: Lumia 735 päivittyi win 10:n ja sai aimo annoksen nopeutta. Jäi mietityttämään että pitäskö ostaa joku liittymä tähän kun nyt käytän wlanin kautta tätä. Lähinnä luen uutiset ja käytän facea tällä nyt.
Minkälaista kustannusta olet tuumaillut? Riittääkö 3G 21Mb/s? Mainitsit aiemmin että se luuri toimii sulla 4G:ssä. Tuossa olisi eräs ratkaisu pelkkään nettikäyttöön, puheluthan varmaankin hoituvat uudella luurillasi. Lähde: https://www.dna.fi/puhe?gclid=CJGqkPrBks0CFeTPcgodwzoF1A
Oliskos tuosta mihinkään? https://lataa.saunalahti.fi/ muoks. Tulipas tuossa ajeltua primea tunnin 4.5GHz / 1.4V. Kylläpäs vain pukkasi lämmintä ilmaa takatuulettimesta. Tuolla volttimäärällä täytynee kokeilla voiko kertoimia tuosta nostella. Amd:lle käsittääkseni aikas kohtuulliset voltit vielä, emolla kestäisi nostella reilusti enemmänkin. Olkoon nuo nyt toistaiseksi noin. Biosissa on laitettu manuaalisesti nuo 1.4V ja nytpä ei enää laske voltit kun laittaa virranhallinta-asetuksista tasapainoitetun päälle (biosissa cool`n quiet päällä normikäyttöä varten), kellot tipahtavat kylläkin 1.4GHz paikkeille. Hmm. Mitenkäs nuo lämmöt taas olivatkaan FX:llä... nooh eipä kaatuillut.
Sama homma 4.6GHz. ^ Hah, tämä lähtee baarix kun pari viikkoa on lomaa, syksylle loput. Joskus vaan pitää päästä hetkeksi irti sorvista. You know. Harrastellaan ja siivoillaan kämppää. Jotain muutakin kuin vain leipäduunia.