1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

PS3 Vs. XBOX360 [Risut ja Ruusut]

Discussion in 'PS3' started by tjugo85, Sep 17, 2006.

  1. sotajermu

    sotajermu Member

    Joined:
    Mar 16, 2009
    Messages:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Onko uutta tietoa tulevista pelikonsoleista?
     
  2. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Joined:
    Dec 10, 2004
    Messages:
    1,254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    eipä kai mitään virallista, mutta luultavasti piakkoin jotain kuullaan.
     
  3. fogaz

    fogaz Member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    huh huh, alkaa pikkuhiljaa raastamaan tämä 12 vuotiaiden kanssa tappelu. ei, minä esitin mielipiteeni, johon sinä esitit jyrkän vastalauseen kauhealla huudolla, ilman yhtäkään faktan hippua. uskon väittämäsi heti kun osaat esityksesi perustella, muuten on turha huutaa, kukaan ei silloin ota asiaasi kuuleviin korviinsa.

    itse henkilököhtaisesti tykkään ps3:sta enemmän koska:

    -halpa (ottaa huomioon blu-rayn, wlanin ym ym mitä saa hinnalla)
    -sopii mediatoistoon loistavasti, mainio laite tuohon fullhd-telkun ja kotiteatterin kylkeen
    -hienompi muotoilu konsolilla
    -itse tykkään ohjaimesta enemmän, en väitä että tuo boxin ohjain huono on
    -ps oli julkaisunsa jälkeen pahasti boxia jäljessä, mutta joka ikinen päivä sonylainen ottaa johtoa kiinni rutkasti. uskon vahvasti että pian tapahtuu ohitus, jonka jälkeen kaula alkaa kasvaa sonyn eduksi.
    -pelivalikoima nykyään jo hyvä
    -kestävämpi (kyllä, boxin hajoamistilastot ovat yhä tänä päivänä surullisempaa luettavaa kuin ps3en)

    jos jotakuta otti sydämestä minun mielipiteeni, eriäväisen mielipiteen saa antaa, mutta ilman perusteluja/faktaa aika turha sepittää mitään...
     
  4. sotajermu

    sotajermu Member

    Joined:
    Mar 16, 2009
    Messages:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    "12-vuotiaitten kanssa tappelu", jos minä olisin sinä en olisi niin tyhmä,että tappelisin lasten kanssa. Esittäisin vain mielipiteeni enkä välittäisi jos joku alkaisi itkemään.
     
  5. tubbana

    tubbana Active member

    Joined:
    Oct 1, 2004
    Messages:
    1,316
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Hienoa, ekalla lauseella veit kaiken uskottavuuden itseltäs ja kommenteiltas.
     
  6. Basso84

    Basso84 Member

    Joined:
    Sep 18, 2006
    Messages:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itse olen aiemmin ollut pleikkarin ystävä. Xboxia en ole ikinä omistanut. Muutaman kerran kaverilla pelannut. Nyt kuitenkin olen silti päätynyt xbox 360 ostoon. Pleikkarilla tuntuu nettipelien serverit sammuvan joissain peleissä esim. Resident Evil Outbreak File 2. Ja itse pidän juurikin nettipelien pelaamisesta. Ei ole kyllä minulla tietoa miten on xboxin nettipeli serverien laita. Xboxille tulossa natal mikä vaikuttaa kiinnostavalta. Ohjaimesta sen verran että itse pidän enemmän xboxin vasemman tatin paikasta. Hintahan on myös halvempi mutta toisaalta se on vain todella pieni osa valinta kriteerissä. Jos pitäisin enemmän ps3 niin ostaisin kyllä sen.

    Ja tarkoitus ei ole vähätellä kumpaakaan konetta. Ostan vain sen mistä itse enemmän pidän. Uskon siihen että kumpikaan ei ole toistaan huonompi kone. Toinen tykkää toisesta laitteesta. Mielipiteistä pitää vaan aina saada tapella :(

    Lisäys: Sen voisi mainita että olen kuullut että xbox360 saa peleihin modeja ja pelejä pelaamalla jotain pisteitä joilla voi ostaa jotain minipelejä. Ja olen kuullut että ps3:sen peleihin ei saisi modeja. Olenko oikeassa? Silti tämäkään ei vaikuta enää osto päätökseeni. Koen xboxin itselleni sopivammaksi.
     
    Last edited: Jul 19, 2009
  7. akba

    akba Member

    Joined:
    Jun 22, 2009
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Aivan ! Puhut asiaa. Mielestäni molemmat konsolit on yhtä hyviä mutta valitsin silti xbox 360 :n halvemman hinnan vuoksi kun on ollu vähän rahat vähissä.
     
  8. sotajermu

    sotajermu Member

    Joined:
    Mar 16, 2009
    Messages:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo itekki ostamassa joko xbox 360 tai sit ootan tulevia konsoleita,en tiedä mitä tekisin.


    EDIT: Tai sitten ostan ps2 slim syyt: hienon näkönen,hemmetisti pelejä ja sopii mulle paremmi ku kuvaputki telkku
     
    Last edited: Jul 18, 2009
  9. fogaz

    fogaz Member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    jos haluatte vain ja ainoastaan pelata ja tykkäätte boxin ohjaimesta (niitäkin löytyy jotka siitä ei pidä) niin silloin kaupasta xbox.

    jos taas olette miettineet full-hd telkkunne kaveriksi bluray-toistinta ja haluatte myös pelata, silloin ps3.

    tuossa valintakriteerit ihmisille lyhykäisyydessään. kuinkas muuten nyt käy ps3:sten takuiden kanssa kun ne meinaa pistää pleikkarin takuun ainoastaan vuodeksi, meinaako tämä sitä että minun puolitoista vuotta sitten ostettu pleikkari ei olisi enää takuun piirissä vai koskeeko tämä ainoastaan uusia konsoleita?
     
  10. sotajermu

    sotajermu Member

    Joined:
    Mar 16, 2009
    Messages:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Itse asiassa olis tarkotus ostaa FULL HD tietsikka näyttö ja siihen liittää konsoli. Taidan hommata PS3 koska se tulee kokonaisuudessaan halvemmaksi kun ei tarvi maksaa liven käytöstä.
     
  11. kawasaki7

    kawasaki7 Regular member

    Joined:
    Nov 27, 2006
    Messages:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mielestäni saat aika monta vuotta ostaa liveä, ennekuin Xbox maksaisi liven kannssa saman verran.
     
  12. eddison84

    eddison84 Regular member

    Joined:
    Feb 2, 2006
    Messages:
    707
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ite ostin Tuurista keskiseltä 22" BenQ G2220HD - FullHD -näytön, hinta vain 138€.
     
  13. fogaz

    fogaz Member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    mutta voi katsella full-hd leffoja mihin ei boxilla kykene, turha sitä full-hd näyttöäkään olisi sit ostaa.

    xbox elite hinnat alkaen 282€, arcade 172€. ps3 hinnat alkaen karvan päälle 300. live maksaa mitä, 60€ vuodessa? että eliten oston jälkeen ei saa kyllä edes vuotta liveä, arcade ostamalla saadaan pari vuotta.
     
  14. tubbana

    tubbana Active member

    Joined:
    Oct 1, 2004
    Messages:
    1,316
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Miten full-hd näyttö olisi turha? Pelejä vartenhan se pelikone ostetaan, ja pelit ne näyttää hienommalta full-hd:lla koska pelimoottori osaa piirtää sillon isommalle alueelle tavaraa. Elokuvia katsottaessa se alue on aina se sama, joten vähemmän full-hd:sta on hyötyä elokuvien kanssa.

    43€...jos se 10 senttiä päivässä ajaa sut perikatoon niin ehkä sitten kannattaa alkaa harrastaan jotain muuta
     
  15. eddison84

    eddison84 Regular member

    Joined:
    Feb 2, 2006
    Messages:
    707
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ehkä hän ei perikatoa meinannut, vaan perusteli hinnan puolesta PS3n olevan melkeinpä yhtä kannattava, kun 338€lla olen itsekin nähnyt jo myynnissä ja jos tuo XO elite+live maksaa tosiaan 325€ ensimmäisen vuoden aikana, niin on erittäin perusteltua ostaa PS3, jos kerran aikoo vielä Blu-Ray -toistoon sitä käyttää. Ja onko Elitessäkään edes WLAN-sovitinta, jos sitä tarvitsee? Jos ei, niin sehän on jo sitten yli 50€ PS3a kalliimpi sijoitus.
     
    Last edited: Jul 23, 2009
  16. tubbana

    tubbana Active member

    Joined:
    Oct 1, 2004
    Messages:
    1,316
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Xbox360 arcade maksaa 169€ verkkokaupassa, siihen vuoden live niin on hitusen yli 200, eli kyllä se edelleen on paljon halvempi. Jos vertaillaan hintoja niin ei vertailla sitä xboxin kalleinta elite pakettia kaikilla herkuilla siihen pleikkarin riisuttuun karvalakkimalliin
     
    Last edited: Jul 23, 2009
  17. eddison84

    eddison84 Regular member

    Joined:
    Feb 2, 2006
    Messages:
    707
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    PS3a ei ole myynnissä kuin se yksi "karvalakki"malli nyt, joka vastaa ominaisuuksiltan lähinnä Eliteä, poikkeuksena että elitessä hiukan isompi kovo, PS3ssa taas WLAN-sovitin. Arcadea on turha verrata, siinä kun ei vakiona ole kuin tuo 256MB muistia, johon ei esim. aktiivipelaajalle paljon pelien lisäsisältöjä tungeta. Minun mielestäni nimenomaan pitäisi verrata enempi ominaisuuksiltaan toisiaan kohtaavia malleja.
     
    Last edited: Jul 23, 2009
  18. tubbana

    tubbana Active member

    Joined:
    Oct 1, 2004
    Messages:
    1,316
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Arcadessa ei ole muuta vikaa kuin se että siinä ei ole kovalevyä valmiina eikä hdmi-johtoa tule mukana, eli sitä voi ihan hyvin käyttää verrokkina.
     
  19. sotajermu

    sotajermu Member

    Joined:
    Mar 16, 2009
    Messages:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kyllä mä taidan ps3 ostaa. Tulee vuosienkuluesas halvemmaks kun ei tarvi maksaa nettimaksuja.

    Tosin taidan oottaa sitä slim mallia ja jne kun on ollut puhetta,että hinnat vähän tippuis.
     
    Last edited: Jul 23, 2009
  20. eddison84

    eddison84 Regular member

    Joined:
    Feb 2, 2006
    Messages:
    707
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo, hurjimpien huhujen mukaan slimmi olisi kohtapuoliin jo odotettavissa.
     

Share This Page