1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

PS3 Vs. XBOX360 [Risut ja Ruusut]

Discussion in 'PS3' started by tjugo85, Sep 17, 2006.

  1. bfr

    bfr Regular member

    Joined:
    Aug 10, 2003
    Messages:
    130
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    ..ja ps2:ssa oli dvd-soitin. Sitäkään ominaisuutta en ole koskaan edes kokeillut, mediapuolelle minulla on htpc joka hoitaa homman sata kertaa paremmin kuin yksikään konsoli ikinä.

    Itse maksan myös mielummin sen 27e/vuosi(7snt/päivä) kunnollisesta livepalvelusta kuin tyydyn ilmaiseen, surkeasti toteutettuun raakileeseen.

    Mitä hiireen tulee,
    a) saa myös xboxiin
    b) ei toimi kummassakaan konsolissa kunnolla ilman torkeän kallista XIM360 ratkaisua(jonka ei toimi pleikkarissa)
    c) vesittää konsolipelaamisen suurimman nautinnon, pelaamisen sohvalla röhnöttäen

    Kuitenkin näistä seikoista huolimatta, sekä siitä että boksin voi modata ja ohjain on parempi, loppupeleistä mielestäni molemmat tarjoavat suunilleen saman nautinnon, ja molemmat ovat mielestäni hyviä konsoleita eikä itseäni "vituta" lainkaan hankki ystäväni sitten minkä konsolin hyvänsä. Omalla kohdallani ratkaisun teki lähinnä hinta(230e headsetillä, 2 langattomalla ohjaimella, 120gb kovolla, 5 pelillä, käytettynä mutta takuu voimassa).

    Nythän pleikkarinkin hinta taitaa olla jo laskenut, joten aivan sama kumman hankkii.
     
  2. lagmaster

    lagmaster Regular member

    Joined:
    Jan 16, 2008
    Messages:
    206
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mikä siitä tekee surkeasti toteutetun raakileen? Et omista ps3 joten kiinnostaisi tietää miten päädyit tähän mielipiteeseen.
    Itselläni se toimii vallan mainiosti ilman onglemia, ainoat onglemat mitä oli niin oli tuon modeemin kanssa, mutta nekin on nyt korjattu.
     
  3. Michelola

    Michelola Regular member

    Joined:
    Apr 12, 2009
    Messages:
    588
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    pleikkarin livestä ei koskaan löydy ketään
     
  4. bfr

    bfr Regular member

    Joined:
    Aug 10, 2003
    Messages:
    130
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tuo ylläoleva Michelolan vastaus tiivisti juuri sen mitä tarkoitin.
    Sekä tuttujen kanssa yhteydenpito että tuntemattoman peliseuran etsiminen on paljon helpompaa ja toimivampaa livessä. Edes pienillä arcade-peleillä en ole koskaan joutunut odottelemaan peliseuraa.
    Ja vaikka itse päädyin xboxiin, enemmistö tutuistani on valinnut nimenomaan ps3:n, joten psn on kyllä tuttu.
     
  5. lagmaster

    lagmaster Regular member

    Joined:
    Jan 16, 2008
    Messages:
    206
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jännä homma sillä ei minulla ole mitään ongelmaa löytää peli seuraa tai kommunikoinnissa muiden kanssa.
    Mielestäni melko huono argumentti väittää psn raakileeksi moisen takia.
     
  6. bfr

    bfr Regular member

    Joined:
    Aug 10, 2003
    Messages:
    130
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En tiedä enkä ole kiinostunut sinun ongelmistasi tai niiden puutteesta, sanoin vain että xboxin livepalvelut on toteutettu paljon psn:nää paremmin, ja tämä on ihan yleisesti tiedossa oleva fakta. Kokeile kumpaakin niin joko ymmärrät tai et ymmärrä.

    Olet varmasti tyytyväinen laitteeseesi, joka on erittäin hyvä asia, ja tuskin tarvitset minua vakuuttamaan sinulle mitään muuta joten tämä väittelyn irvikuva on täysin turha ja kyllästyttävä.
     
  7. lagmaster

    lagmaster Regular member

    Joined:
    Jan 16, 2008
    Messages:
    206
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En viitsi ostaa boxia vain testatakseni miten se maksullinen live toimii verrattuna psn, siksi kysyinkin mikä tässä toimivassa ilmaisessa paketissa on niin huonoa, että sitä voi tituleerata raakileeksi.
    Odotin vain että olisi ollut jotain oikeita puutteita.
    Olen tainnut kysyäkkin jo kerran mikä siinä liven toteutuksessa on niin paljon parempaa, mutta en vielä ole saanut kunnon vastausta, joten kertokaa toki se minulle.
    Pakko se on myöntää että tätä mantraa liven ylivoimaisuudesta kuulee, mutta niitä kunnon perusteluita kaipaisin.
     
  8. Jaussi

    Jaussi Regular member

    Joined:
    Dec 25, 2006
    Messages:
    128
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Yleisin syy mitä kuulee on se, että Liven maksullisuus tekee automaattisesti Livestä paremman, mutta itse en kyllä yhdy tuohon.
     
  9. pelifriikki

    pelifriikki Guest

    miten tiedän et oNks mul 80gb tai 60gb PS3
     
  10. McTre

    McTre Regular member

    Joined:
    Mar 19, 2008
    Messages:
    490
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Googlettamalla...
    Tai sitte Ostopakkaukseta.
     
  11. eddison84

    eddison84 Regular member

    Joined:
    Feb 2, 2006
    Messages:
    707
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jos se on 60GB malli,niin etupaneeli on kromin värinen. JA löytyy myös 4 USB-porttia sekä muistikortinlukijat.
     
  12. pitokokka

    pitokokka Regular member

    Joined:
    Nov 12, 2008
    Messages:
    163
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Hommasin goldin 3 kk:ksi testatakseni onko siitä mihinkään. Alkuinnostuksen jälkeen innostus on hieman hiipunut. Siellä pitäisi olla yhtenään. Bad Companyyn ja PGR4 löytyy hyvin pelaajia, samoin mm. Lego SW compete Saga. Arcande peleihin ei löydy seuraa. FB -päivitystä odotan, onko siitä mihinkään?

    Melkeimpä minunlaisille riittäisi pleikkarin netti, vaikka se toimisi Liveä huonommin. Suurin kiinnostus on pelata kavereiden kanssa silloin tällöin ei etsiä uusia kavereita. Korostetaan vielä, ettei minulla ole kokemusta PS netistä. Live toimii hyvin, mutta nettipelaaminen on maksullista, halvimmillaan alle 50e/vuosi?

    Kummastelen vain, miten kauan sony pystyy pitämään nettipelaamisen ilmaisena?
     
  13. BaldAngel

    BaldAngel Regular member

    Joined:
    Apr 12, 2009
    Messages:
    229
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    30€, eli siis ilmainen
     
    Last edited: Nov 6, 2009
  14. pitokokka

    pitokokka Regular member

    Joined:
    Nov 12, 2008
    Messages:
    163
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    30 ei ole paha, tosin hinta ero PS3:n ja X0:n Eliten välillä on niin pieni, ettei paria vuotta enempää tarvitse nettipelejä pelailla kunnes etu on PS3:n puolella. Karvalakkipuolella on hintaero suurempi, mutta kuka jaksaa kuunnella DVD-aseman karmeaa ääntä? Olen kavereille suositellut ostamaan sen mikä on jo lähipiirissä (pelien lainaus), kunhan hankittava konsoli ei ole Wii. PS3 on ehdoton, jos haluaa BluRayn, mutta suurimmalle osalle sillä ei ole väliä. Nettipelaaminen, sen toimivuus ja kustannukset merkitsevät suurimmalle osalle enemmän. Jos ei merkitse, niin PS3:sta käytetään vain elokuvien toistoon :).
     
  15. Jaussi

    Jaussi Regular member

    Joined:
    Dec 25, 2006
    Messages:
    128
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Muuten samaa mieltä, mutta exclusiiveilla peleilläkö ei ole mitään merkitystä? Itselleni kyllä PS3:n nykyiset ja tulevat exclusiivit ovat se pääsyy miksi aion ostaa PS3:n ensiksi, vaikka kaveripiirissä onkin enemmän Xbox360:n omistajia kuin PS3:n omistajia, ja varmasti monelle muullekin exclusiivit merkkaa enemmän kuin se että onko kavereilla sama konsoli.
     
  16. pitokokka

    pitokokka Regular member

    Joined:
    Nov 12, 2008
    Messages:
    163
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No tutuille olen kertonut, että jos haluatte pelata Sing Staria, ostakaa PS3. Mm. GH5/(GH4) peittoaa Lipsin, joskin Lipsissä pääsee lallattamaa kaikkia niitä piisejä mitä löytyy kovolta mp3-muodossa. Mitä keskusteltuja olen lukenut, pelaisin mielummin Shiftiä mielummin X0:lla kuin PS3:lla. Eikä tuo Forza 3 pahan hintainen ole.

    Nykyään on harvoja yksinoikeuspelejä, jonka perusteella pitäisi konsoli valita. Hyviä pelejä on molemmilla paljon ja hifistit pelaavaat pc:llä, joiden raudan päivittävät puolen vuoden välein.
     
  17. Jaussi

    Jaussi Regular member

    Joined:
    Dec 25, 2006
    Messages:
    128
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Singstar? En kyllä ihan sitä ajanut takaa, vaan lähinnä näitä. God of War 1-3, Metal Gear Solid 4, Uncharted 1 & 2, GT5, Final Fantasy Versus XIII, The Last Guardian, Demon's Souls, Resistance 1 & 2, Killzone 2, Motorstorm 1 & 2, Ratchet & Clank: Tools of Destruction & Quest For Booty & Crack In Time, inFamous, LittleBigPlanet, ModNation Racers, Heavy Rain, Jak & Daxter: The Lost Frontier, MAG, Yakuza 3 & 4.

    Tuossa on monta sarjaa, joiden aiempia osia olen itse tahkonut hullun kiilto silmissä, ja varmasti tulen näitäkin yhtälailla tykittämään.
     
  18. F1R384LL

    F1R384LL Guest

    Juu tuossahan oli iso lista LAATU peleistä, ja lisää on vielki psn storessa. Pleikkarillehan tulee enemmän eksclusive pelejä kuin xboxille. Kyll taas mun kaveripiirissä on enemmän pleikkareita kuin xboxeja. Sitäpaitsi pleikkari myy nyt paremmin kuin xbox. Xbox rupee olee jo liian vanha tekniikka ja ei voi pyörittää kaikkia pelejä, esim EA tekee pelejä pleikalle ja kääntää ne sitte xboxille.
     
  19. BaldAngel

    BaldAngel Regular member

    Joined:
    Apr 12, 2009
    Messages:
    229
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    pleikkari myi nyt syksyllä enemmän slimin julkaisun takia, muulloin on aina hävinnyt ja tulee jatkossakin häviämään. Lisäksi xbox 360 pelejä myydään törkeästi enemmän kuin pleikkarin, ja kaikki isot firmat panostaa xbox 360 versioon, ja tekee jos tekee sitten jälkeenpäin sen ps3 version, koska se on niin hankala tehdä eikä se myy kuitenkaan yhtä hyvin, joten ei heitä kiinnosta panostaa niihin. Xbox360 versio on aina ollut selkeästi parempi grafiikkainen kuin pleikkarin kun vertaa multiplatform pelejä. Totta, PS3 ja xbox rupeaa olemaan vanhaa tekniikkaa, mutta silti ne ovat uusimmat konsolit koska uutta sukupolvea ei ole vielä tullut.

    suurin osa peleistä on kuitenkin multiplatform, joten jos näistä peleistä tykkää niin kannattaa tietty ostaa xbox360 koska sillä on aina ollut parempi grafiikka niissä.
     
    Last edited: Nov 8, 2009
  20. F1R384LL

    F1R384LL Guest

    PS3 ei ole vielä vanha tekniikka. Se käyttää blu raytä ja cell processoreita ja ne on vielä aika uusia ja tehokkata välineitä. DVD on ollut vaikka kuinka pitkään ja sitä ei voi enään parannella.
    Blu ray levyihin voi kohta saada 400Gb tietoa. NYT kaikki suurimmat yhtiöt panostavat lisää pleikkariin ja ovat laittaneet xbox:in ja pleikkarin samalle arvotasolle, Joskus jopa pleikkarin korkeammalle.

    Xbox ei ole aina ollut parempi multipplatform peleissä, esim GTA4 pyörii paremmin pleikalla ja Burnout Paradise näyttää huomattavasti paremmalta pleikalla.
    Kaikissa testeissä on vain käytetty pleikkarin alimpia tehoja(asetuksissa voi parantaa kuvan laatua), siis sen tehdasasetuksia.

    Xboxille ei ole tulossa paljon isoja pelejä mutta pleikkarille on tulossa kasottain isoja pelejä(xbox saisi ne myös mutta tehot ei riitä).
     

Share This Page