1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Radeon 4850 vaihtoon, mikä tilalle ?

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Rpalo, Jul 1, 2012.

  1. jartar

    jartar Senior member

    Joined:
    Apr 6, 2004
    Messages:
    8,485
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    143
    Monesti nopeuseron saa melkein poistettua kun karsii asetuksia. Asetuksien karsimista ei välttämättä näe vaikka yrittäisi. Crysis 2 ei mielestäni paljoa grafiikallisesti muuttunut kun laittoi DX11 ja hi-res packit siihen. Toki kuva muuttui jonkun verran, mutta oliko sitten aina parempi on eri juttu. Suurin ero tuli siinä että peli muuttui paljon raskaammaksi.

    Toki pelaaminen on AINA subjektiivinen käsite. Joillekkin pienet erot grafiikassa ja ruudunpäivityksessä ovat erittäin merkittäviä. Joillekkin hieman suuremmat erot eivät merkitse mitään. 7850 on toki paljon nopeampi, parempi jne.

    Hieno uutinen on kuitenkin se että jopa vanha 4850 on vielä riittävän nopea suunnilleen kaikkiin peleihin, eikä kuvanlaadun karsimisesta tuleva ero ole pelaajan MIELESTÄ välttämättä iso/merkityksellinen :)

    by the way , Metro 2033 on yksi paskimmin koodatuista peleistä ikinä. Se ei anna kenenkään näyttiksen rahoille vastinetta. Samaan grafiikkaan oltaisiin päästy paljon kevyemmillä korteilla, jos koodarit olisivat jaksaneet yrittää...
     
    Last edited: Aug 1, 2012
  2. Jouko?

    Jouko? Moderator Staff Member

    Joined:
    Jul 14, 2004
    Messages:
    3,858
    Likes Received:
    32
    Trophy Points:
    78
    Noh näinhän se on, koska osa sanoo ettei ne erota 30fps ja 60fps toisistaan (jota en voi millään uskoa mutta kait se on pakko). Itse kuulun siihen kategoriaan että 60fps on pakollinen pelissä kuin pelissä. Myös pienetkin fps:n droppailut ottaa silmään todella herkästi.. Grafiikoilla ei itselle ole niin suurta väliä mutta onhan se paljon mukavampaa katella sahalaidatonta/flikkeröimätöntä kuvaa hyvällä fps:llä kuin toisinpäin.

    Jos vielä Metrosta muutama sana.. DX9 käytettäessähän peli on kohtalaisen kevyt ja toimii tuolla HD6850 erittäin sulavasti (tais olla jopa high-asetukset 1080p 60fps). Mutta DX11:stä käytettäessä suorituskyky laskee kohtalaisen alas johtuen ihan pelissä olevista efekteistä ja muista hienouksista (lisää voi lukea vaikka http://www.eurogamer.net/articles/metro-2033-4a-engine-impresses-blog-entry. Tietenkin lisäoptimointi on aina paikallaan ja ehkäpä Metro olisi tästä hyötynyt.. Ehkä sitten jatko-osa hoitaa asiat paremmin.

    EDIT: Siinäpä tais olla OT tähän topikkiin omalta osalta.
     
    Last edited: Aug 1, 2012

Share This Page