Salaperäisesti kadonneet viestit

Discussion in 'Palautetta ylläpidolle' started by Japsu1, Dec 19, 2010.

1. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Asiahan olis sillä selvä jo, mutta vaikuttaa aika vahvasti, että jkstone vaan pelattiin pois tältä sivustolta. Rikkoi sääntöjä tai ei, valehtelu on aika röyhkeää. Omasta mielestä tunnukset saisi sulkea vain trolleilta ja oikeasti häiritseviltä henkilöiltä, ei niiltä, jotka auttavat kyseenlalaisin keinoin. En ole ikinä huomannut että jkstone olisi käyttäjämoderoinut yhtään sen enempää kuin me muutkaan. Itse sain huomautuksen kesällä käyttäjämoderoinnista, joka on itselläni kuitenkin huomaamatta jatkunut. Minkä takia minun tunnusta ei ole suljettu, tai en ole saanut useita huomautuksia asiasta?

E: Apek, tuo vihollisupseerihomma. Sääntö: tapa kaikki, fakta: ota upseeri vangiksi jos mahdollista.

Last edited: Dec 19, 2010
  2. SAAATANA

SAAATANA Guest

Jaa. mut mitä mä oon ymmärtäny, niin vaikuttaa aika kohtuuttomalta.

3. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Kohtuuttomalta todellakin. Todella todella kohtuuttomalta. Kuten BPVest asian ilmaisi, asiat voisi nyt oikein kunnolla kertoa ja perustella, ilmoittaa asianomaiselle oikein tarkka ja perusteltu syy ja selvittää asia kerralla perinpohjaisesti, muuten keskustelu vain jatkuu ja jatkuu. Ensikäsitykseni tilanteesta oli se, että pahuksen pkaksp, tämän päivän olen ajatellut sitten puolueettomammalla kannalla, propagandan purreena, mutta nyt rupesi taas mietityttämään kun pääsi lukemaan itse "ongelman" tekstiä.

4. Tshlaber

Tshlaber Regular member

Trophy Points:
    28
    dRD, miten saitin ikä liittyy tähän juttuun? Vaikuttaa lähinnä lapselliselta kehuskelulta, "meitsi on niiku tän 12v vanhan IT-saitin TJ." Pitkä aika on suhteellinen käsite, esimerkiksi 1kk ilman sähköä, juoksevaa vettä tms on pitkä aika. Ja lisä huomautuksena ja käyttäjämoderointina, eipäs laitella niitä viestejä peräkkäin kun on se edit nappikin. ;) Siitäkin on joillekin bannia napsahtanut. En tarkoita mitenkään henkilökohtaisesti, mutta reilu peli olis ihan hyvä juttu.
    Eihän laitkaan ole samat kaikille, esimerkiksi tuttuni kellä on melko hyvät vuositulot, kertoi että poliisit pysäytti hänet ylinopeudesta ja kävivät autossa tarkistamassa tiedot, vähän ajan kuluttua tulivat takaisin ja sanoivat että "pienennetään vähän tätä lukemaa kun tulee muuten vähän liian kallis päivä." Ja sellaisen asian kun "joulumieli" takia on jopa ihmiset saaneet sakkoja anteeksi.

5. apek

apek Regular member

Trophy Points:
    38
    Eli viranomainen on toiminut väärin... Se ei poista sitä, että lain ja sääntöjen pitäisi olla kaikille samat.

6. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Periaatteessa mutta ei todellisuudessa.

7. gerbiili

gerbiili Active member

Trophy Points:
    66
    Ah, tulipa ikimuistoiset ajat mieleen kun oli vielä tapaus nrautava. Jäi muillekin näköjään erittäin hyvin se mieleen kun drd:kin asian vielä muistaa :)
    Ja täällä on tullut useita vuosia pyörittyä, päivittäin luen liki kaikki viestit läpi. Useasti tuli naureskeltua kyseiselle jkstonelle kun sen hienot läppärineuvotkin olivat linkkejä tuotteisiin mitä ei saanut enään :) JA että itse sillä retosteli, että nyt voi laittaa toisen tilin pois hetkoksi kun sai alkuperäisetä bannit pois. Moden toiminta täysin asiallista, ollut täällä aina ja tulee varmasti täällä aina olemaan.

8. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Hyvähän se on toista haukkua kun omia viestejä ja avunantoja ei juuri missään näy.

9. gerbiili

gerbiili Active member

Trophy Points:
    66
    Siinä vaiheessa kun alkoi muuttua noihin konepelleilyihin tämä foorumi lähinnä, alkoi mielenkiinto mitään kirjoittaa ja pentujen kanssa kinastella hävitä :) Täällä on kuule valmiskone-JG oltu paljon ennen sinua, että voit olal siellä mitään huomauttelematta ja riitaa aloittamatta turhasta. Katsoitkos itse ikinä niitä linkkejä edes läoi mitä tämä kyseinen herra heitteli? Puolet palauttelee tuotetta ei löydy, tuotetta ei saatavilla ilmoituksia. Tästä kyllä voin huomauttaa ilman että sinun tarvii siellä alkaa nokkiisi ottamaan.

10. SAAATANA

SAAATANA Guest

Kai jos sä niitä nyt luet. Ei ne kaupat niitä samoja tuotteita myy kokoikäänsä. Ite en kyllä ole nähnyt yhtäkään noita. Ihan sama noissa konepaketeissa, hinnat vanhenee, tuotteet muuttuvat jne.
    Kyllä ne sunkin kirjotukset on varmasti joskus huonossa valossa.
    Tuleeko sitten muut naureskeleen sulle.
    Aika vaikee uskoa, että kaikki viestit luet, vaikk et ole mihinkään ite kirjottanu.
    Hahaa, näytät typottaneen.

Sananvapaus kunniaan.

Last edited by a moderator: Dec 20, 2010
  11. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Tähän yhdyn aikalailla. Itseltä menny koko tapaus jkstone aikalailla ohi, nyt syksyllä ollut jostain syystä aika vähän aikaa pyöriä ad:ssä. Katselinpa nyt sitten mielenkiinnosta viestihaulla että mitä tämä ko. kaveri oli kirjoittanut ja eipä sieltä mitään mullistavaa löytynyt. En oikein käsitä että siinä poistetussa ketjussakin oli jotkut hehkuttaneet jkstonen avuliaisuutta ja osaamista. Mitä itse joitakin vanhoja viestejä selailin, taso oli yleisesti "osta uusi/puhdista pölyt/asenna uudelleen/itse ostaisin dellin". Kyllähän tuollaisella kommenttienheitolla saa äkkiä viestimäärät nousemaan mutta laatu ratkaisee eikä määrä.

12. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Tätä aihetta on omasta mielestäni täysin turha kaivaa tämän enempää. Säännöt ovat kaikille samat ja niitä sovelletaan moderaattoreiden toimesta, ylläpidon heille suomin valtuuksin. Asia ei tule tämän jauhannan seurauksena mihinkään muuttumaan - ja kuten gerbiilikin tuossa totesi, vastaavia, ehkä enemmänkin meteliä aiheuttaneita tapauksia on tullut ennenkin vastaan.

Sitä, että täällä on käyttäjiä, jotka ovat olleet saitilla enemmän tai vähemmän aktiivisia esim. 10 vuoden ajan ja ovat saattaneet pari kertaa siinä välissä saada väliaikaisbannin tai parikin. Pitkässä juoksussa muutaman viikon "tauot" eivät ole kovinkaan iso juttu. Koko tempban systeemi ylipäätään kehitettiin juurikin "rikesakoksi", sitä ennen käytäntö oli, että bannit olivat aina samantien pysyvät.

Sananvapaus tarkoittaa samalla myös vastuuta omista tekemisistään. Tosiasia on, että kaikkia ei voi koskaan miellyttää. Osa jengiä arvostaa meidän suht "raakaa" moderointilinjaamme hyvinkin paljon, koska se pitää keskustelun käytännössä aina "aiheessa" ja suht asiallisena. Jotkut haluaisivat löysempää linjaa. Ja sen vuoksi onkin hienoa, että Suomesta löytyy useampikin aktiivinen IT-alan keskustelualue eli vaihtoehtoja aina on, esim. Muro tai Mato. Ja ainahan on Suomi24, jos haluaa kevyemmin moderoitua linjaa.

13. Kajtu

Kajtu Regular member

Trophy Points:
    48
    pakko se on omakin sanani tähän vielä heittää. Eli en halua olla hyökkäävä tai mitään, mutta jkstone kyllä on puhunut asiaa. Itse mieluummin kuuntelen juuri SELVIÄ vastauksia.

Ei minua kiinnosta se että mulle selitetään ensin maat ja mannut ja sitten puhutaan asiaa.

Ja gerbiilille, jkstone on vastannut juuri siihen mitä kysytään. siitä asiamallista ainakin itse pidän. itselläni on tapana kirjottaa maat ja mannut ennen kun menen itse asiaan. josta ainakin itse olen pahoillani.

Ja vielä gerbiilille, jos vastausten laatu on sitä mihin vastausta halutaan, tarviiko se kirjoittaa miljoonalla rivillä? puhdista pölyt, esimerkkinä. Pitäisikö siinä lavertaa maat ja mannut ennen asian ilmaisua? Ihmiset kyllä kysyvät jos tarvitsevat enemmän apua kyseiseen asiaan.

14. Tshlaber

Tshlaber Regular member

Trophy Points:
    28
    Kova linja on kyllä hyvä ja toimiva, toivottavasti sitä pidetään jatkossakin yllä. Mielestäni sitä voisi jotenkin soveltaa myös kysy ja vastaa osioon jossa meno välillä muistuttaa juurikin suomi24. :D Ja lyhyet ja ytimekkäät viestit ovat juuri niitä joista on yleensä eniten apua, vaikka ne eivät mitään maailmankaikkeutta mullistavaa tietoa tarjoilisikaan. Asiasta jauhannan lopetan tähän viestiin, koska muutosta ei ilmeisesti ole luvassa joka on valitettavaa jk:n osalta.

15. dRD

Trophy Points:
    143
    Joo, aiheen vierestä vastatakseni, k/v-osion alusta tulee muuttumaan näillä näkymin keväällä, jolloin tuo konsepti muuttuu mm. tuon mainitsemasi ongelman osalta toivottavasti parempaan suuntaan (luovasti varastaen mm. wikianswersista ideoita). Tällä hetkellä työn alla on siis aD:n tuotevertailu -osion uudistus, seuraavana nähtäneen download.fi:n uudistus ja sen jälkeen on listalla joko tuon k/v-osan uudistaminen tai mobiilisivujen kehitys.

16. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Saakos download.fi myös taustalleen tämän kellertävän teeman?

17. dRD

Trophy Points:
    143
    Pysytään tiukasti offtopicissa ;-) Ei, tuo muutos ei koske oikeastaan missään noista edellämainituista uudistuksista varsinaista "näkyvää" osaa saitista, vaan kyseessä on pikemminkin taustalla tapahtuvaa uudistusta -- tuotevertailussahan me ollaan nyt viimeksikuluneen 2kk aikana lisätty kauppojen määrää noin kymmenestä noin 150:een ja samalla on lisätty uusia tuotteita useampi tuhat, muokattu hieman hakua paremmin toimivaksi, jne. Samantyylisiä pieniä, pääosin taustaengineen tapahtuvia muutoksia on tulossa myös download.fi:hin. Mobiilisivusto tulee toki olemaan kokonaan uusi ja samoin kysy/vastaa -osion uudistus tulee muuttamaan myös ko. alueen ulkonäköä, mutta sielläkin enemmän muutokset koskevat sitä käyttötapaa ja tekniikkaa.

18. SAAATANA

SAAATANA Guest

Mitä ot:ta :O
    Vastatkaapa vielä tohon.

Tulee aika ristiriitanen näkemys, kun lukee ton vastauksen jota jatkuvasti pistettään uudestaa ja poistellaa. Siis jotain vaiettavaa on. Kopsaan sen nyt tähän, jos asiaan tulis jtain selkeytä. Mutta rauha maahan..?

"
    >Alkuperäiset lyhyet bannit napsahtivat moderaattoreiden päätöksen mukaan,
    >tapausta en itse tarkkaan tiedä,
    >mutta toisaalta uskon puolen vuosikymmenen perusteella
    >että modet päättävät asiat fiksusti.

No niin, syytä ei taaskaan kerrota. KUKAAN EI PYSTY.
    Sinäkään, "et muka tunne tapausta."
    Toi yksi Moderaattori on vaan vittuuntunut muhun, kun ei itse pysty todistamaan olevansa oikeassa, ja tuon sen ilmi.
    Sitä ei siellä päässä sanota ääneen, vaikka kyllä luulisi tulleen ymmärretyksi. Mutta ylläpitohan on aina oikeassa.

>Pysyvät bannit tulivat - ja pysyvät
    >- useiden tuplatunnusten luonnista em. bannien jälkeen,
    >joka on suoraan käyttöehtojemme
    >vastaista ja kuuluu sarjaan "perseily".

Tässäpä sitä perseilyä kerrakseen.
    Tämä siksi, KOSKA KUKAAN EI SIELLÄ PÄÄSSÄ VAIVAUDU KERTOMAAN MULLE MITÄÄN, VAIKKA KUINKA PISTÄÄ PALAUTETTA. JA SITTEN FOORUMILLA VALEHDELLAAN, ETTÄ KAIKKI OVAT TIETOISIA ASIASTA!
    Palautetta pistin muutaman päivän välein, ja se selvästi aina luettiin, mutta mitään ei vastattu, ilmeisesti kunnollista syytä ei siis ole.
    Tein tunnuksen, ja pistin moderaattorille yv:tä. Lähes heti sai vastauksen, muuten ei mitenkään, vaikka kuinka kaiveli!

Mutta nyt, tunnuksen sulkeminen.
    Lopullinen sulkeminen tapahtui tuplatunnuksesta.
    Mikä altteri tossa puolessa päivässä tuli?!? Nyt meni kyllä asiat sekaisin.
    Meinaat, että tunnus meni lukkoon siksi, että tein tunnarin kysyäkseni jäähyn syytä kun sitä ei muuten irti saanut, ja rangaistus tästä pantiin täytäntöön reilun kuukauden myöhässä.
    Viimeisimmän kuukauden jäähyn aikana en tehnyt mitään alttereita, vaikka sinä sanot lopullisin sulkemisen syyksi sen??? Palutetta pistin vähintäänkin viiteen kertaan, siinä oli mun AD:t?!?

Tunnukseni on suljettu kokonaan, ja jälleen nimimerkillä pkaksp VALEHDELLAAN jälleen kerran, että sähköpostia on pistetty. Tähänkään mennessä en ole saanut mitään postia.
    Seuraavaksi kirjoitin palautelootaan, ja mitä tehtiin, -kaikki poistettiin välittömästi.

Varsin asiallista toimintaa siellä. Ensin potkitaan pihalle, sitten valehdellaan ja lopuksi yritetään pitää kaikki pois muiden tietoisuudesta. Mieleen tulee muutama tapahtuma, ehkä joku muukin ajattelee samoin.

Kaikki hoidetaan nytkin tällaisessa vastausloodassa?!?

Jatkuvasti olen lukenut tuollaisia. Annetaan ymmärtää, että varoituksiakin on annettu vaikka millä mitalla. Olisi tosiaan tullut perillekkin, mitä vaan, ulos potkitaan, eikä mitään kuulu.
    JA MITÄÄN ILMOITUKSIA EI SAA, VAIKKA KUINKA ITSE KYSELEE!
    Suoraa VALEHTELUA.

Kertoo kyllä aika paljon teistakin, kun täysin ulkopuoliset ihmiset, joita en ole ikinä nähnytkää, kyselevät asiaa puolestani asiasta, ja mitä teette, -poistatte kaiken. Näyttää kyllä herättäneen varsin paljon mielipidettä, tai ainakin yhtä sellaista.
    Kutsutaan vaikka tuoksi perseilyksi. Heräämiseen paikka.

Luulin suakin edes jotenkin asialliseksi henkilöksi. Aina on hirveä kiire, ei vaivauduta moneen päivään vastaamaan palautteeseenkaan. Eipä kukaan tietenkään tiedä.
    http://keskustelu.hardware.fi/t.cfm/f-266/nayttoon_kiinni_napsahtavat_kaiuttimet-866263/
    Onpa niitä kiireitä tosiaan. Neljä tuntia.

http://oma.afterdawn.com/jkstone/blog_entry.cfm/5315
    Kirjoitukseni omalla sivullani.
    "Sana on vapaa." Joopa joo.

Kaikenlaista asiaan liittyvää ja poistettuja kommentteja:

http://oma.afterdawn.com/jkstone/blog_entry.cfm/5315
    http://img714.imageshack.us/g/adjkstone4.jpg/
    http://img255.imageshack.us/g/adjkstone.jpg/
    http://www.aijaa.com/v.php?i=7195846.png

>Valitettavasti en tunne, jos nyt kukaan tuntee, tapausta erityisen tarkkaan,
    >mutta en ymmärrä miksei syytä voi kertoa. Banaanille lienee jokin hyvä syy,
    >joten miksi kukaan ei suostu seisomaan päätöksen takana?
    >Paras, tai ehkä "vähiten huonoin" selitys on "toistuva sääntöjen rikkominen",
    >mutta kukaan kanssakeskutelijoista ei osaa näitä rikkeitä nimetä,
    >ja niistä keskustelu loppui ketjun sulkemisen seurauksena lyhyeen.
    >Miten kukaan muu voi ottaa oppia sääntöjen rikkeistä, jos on epäselvää mitä väärää yleensäkään on tehty?
    >Onko keskustelu keskustelupalstalla pahasta? "

>jkstone olit fiksumpi pkaksp ja toit sen selkeästi ilmi.
    >Kuten yleensä, valtaapitävät pyrkivät nujertamaan eliitin. (Hitler, Stalin, Mao...)
    >Niin kävi sinullekin, jkstone. :( "

>Jkstone kaikkia autteli
    >Avunpyytäjien suosiota aina nautteli
    >Sinne meni jkstone
    >Vaikka oli numpör one

>Mitä hel******?!?!
    >jkstone
    >Tunnus suljettu

>R.I.P. Jkstone :(
    >Nyt täytyy kyllä myöntää että vituttaa ihan oikeesti.
    >Toisella accolla jkstone takaisin!

>Ja kyllä, yksi ehdottomasti parhaista on poistunut keskuudestamme.
    >Modet sai tarpeekseen, kun vasta palasi banaanisaarilta ja jo alkoi asian pohtiminen blogissa,
    >mielestäni tosin suhtkoht asiallisesti. Perkele kun ottaa päähän.

>Tää tapaus kertoo hyvin et modeilla ei oo mitään kunnon syytä antaa banneja.
    >Bannit vois perustella kerran kunnolla ja sit keskustelu loppus.
    >Ny se keskustelu jatkuu ja jatkuu.
    >Varmaan sen takia modet ei anna kunnon perusteluja ettei niitä oo?

>Ne alkuperäiset bannit olivat kyllä täysin aiheettomat,
    >ainakin minun mielestä, luin keskustelun myös ennen kuin modet ehtivät siistimään sitä kotiin päin.
    >Ja koska ilman alkuperäisiä banneja ei olisi ollut tuplatunnuksia, on pysyvätkin bannit aiheettomat.
    >Kyseessä siis oma mielipide jonka perustan omaan näkemykseeni asioista.

>Minne täältä on hävinny aikaisemmat viestit.
    >3 tuntia poissa koneelta ja aattelin katsoa mimmoinen soppa täällä on kiehumassa
    >ja kaik on poissa.

Asiallisuutta toivoen
    jkstone
    "

Kai se perusteellinen selvitys on mitä kaivataan.

Last edited by a moderator: Dec 20, 2010
  19. dRD

Trophy Points:
    143
    SAAATANA: As said, asia on käsitelty. jkstonen on turha valittaa enää mistään - alkuperäiset väliaikaisbannit olivat aiheesta ja jos sen jälkeen on tötöillyt niin, että on rikkonut käyttöehtoja ratkaisevasti, on homma taputeltu.

Joten tämän aiheen vaivaamisen ees taas voi unohtaa, se ei siitä tule anyway mihinkään muuttumaan.

20. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Annoin jo syyn, eikö se riitä?

Share This Page