1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

SuSE

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Erkkimon, Jan 26, 2005.

  1. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kokeile moduulia

    sis900

     
  2. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kiitos. Homma toimi! :)
     
  3. Keke-

    Keke- Member

    Joined:
    Nov 28, 2004
    Messages:
    63
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Itte kokeilin tota pika asennusta polttaan, mutta se ei ottanut boottaakseen. Eli purin rarrin ja heitin tiedostot CD:lle ja kuuluisko se siitä sitten boottia, vai onko tossa jotain konsteja? Sitten kun asennus on käyntiin saatu niin eiköhän se sitten hoidu..
     
  4. juppe22

    juppe22 Active member

    Joined:
    May 27, 2002
    Messages:
    2,660
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kerro vähän tarkemmin mitä otit ja mistä??
    Koska toi rar paketti kuullostaa vähän oudolta...
     
  5. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Se ei ole rar-paketti vaan iso-tiedosto. Eli polta se vaikka Alcohol120% ohjelmalla levylle.

    Edit: WinRAR oletuksena omii itselleen iso päätteetkin.
     
    Last edited: Mar 12, 2005
  6. Keke-

    Keke- Member

    Joined:
    Nov 28, 2004
    Messages:
    63
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hehe..nimim. käsi. nyt testataan sillä alcohol 120:llä kiitos paljon nopeista vastauksista!
     
  7. MicroZ

    MicroZ Member

    Joined:
    Dec 21, 2004
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    mikä mättää ku mä oon ladannu ton mini cd:n ja sit ton dvd-version ja aina tulee se:
    "Cannot read package data from installation media. Media error?

    ERROR: No proposal"

    oon kokeillu eri palvemia mut vaan se garbo.uwasa.fi on käyny..ja oon kokeillu asentaa dvd:ltä siin dvd-versiossa..oon polttanu dvd:n kahesti..olen myös kokeillu suse 9.1 mut siin tulee se sama ilmotus..mitä pitäs tehä et saisin ton
    Cannot read package data from installation media. Media error?

    ERROR: No proposal, pois ?
     
  8. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Onko .iso tarkastettu MD5SUM:lla? Ja onko lataus sujunu virheettömästi? Vaikka ois joku FDM tai Getraitti, ei kandeeraa katkoo latauksii.

    Mä sain funetilta toimimaa. Eli kokeile sitä Mini installia ja:

    fpt.funet.fi

    pub/mirrors/ftp.suse.com/suse/i386/9.2/

    Ja toi / on errrrrrittäin tärkeä. Tässä lunixin hyvä ohje: http://koti.mbnet.fi/tools/ftp_install.html (vielä kesken).
     
  9. MicroZ

    MicroZ Member

    Joined:
    Dec 21, 2004
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    joo eli en saanu MD5SUM:ia päälle ei aukea :/ eli en ole varma sataprosenttisesta toimivuudesta..johtuuko xp:prosta kun MD5SUM ei aukea ?
    ja en edes tiedä mitä FDM ja Getraitti tarkottaa ? :D
    ja kiitti tosta urlista...
     
  10. Rikkivety

    Rikkivety Regular member

    Joined:
    Oct 30, 2003
    Messages:
    276
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla oli tuo "...media error - proposal..." -ongelma Susen dvd-asennuksen kanssa ja niin näyttää olevan monella muullakin mitä netistä luin. Mikäli joku vielä tuskailee kyseisen ongelman kanssa, niin kannattaa koettaa laittaa tuo dvd-asema masteriksi. Itselläni mikään linux ei buuttaa slave-asemasta mutta "masteroinnin" jälkeen sain ainakin asennettua tuon Susen.
     
  11. make12

    make12 Member

    Joined:
    Sep 9, 2002
    Messages:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Sanokaapa mikä vikana ku yritän asentaa Susea FTP:n kautta niin en saa ladattua verkkokortin ajuria. Mulla on ASUS A7v600x emo ja siinä on integroitu verkkokortti, mut en oo kyllä sitten varma millä piirillä se on. Oon yritääny ladata ajureita ja se onkin ilmoittanut että onnistui, mutta asennus ei lähe pyörimään. Sitten kun ajuri on valittu niin se kysyy moduulia vai mitä lie, niin oon siihen laittanu et eth0. Onko oikein?

    Olis kiva jos sais tuon pelittämää, ku dvd asemaakaan en omista :/
     
  12. .W.

    .W. Regular member

    Joined:
    Mar 1, 2004
    Messages:
    838
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Just koklasin tuota susea asennlla vmwarella (onistunukkin varmaan olis, mu joku veti sähköt pois koko tienoolta).

    Ensin valitaan se verkkokortin kernelin moduuli (ajuri windows kielellä) ja sitten kun se kysyy niitä lisäparametreja (tähän kait kirjoitit eth0), painoin vain enteriä ja hyvin toimi..
     
  13. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    .W.
    täällä joku irroitti ison "verkkoletkun" irti.

    Katso make12 alla oleva linkki

    http://koti.mbnet.fi/tools/modules.html
     
  14. dafge

    dafge Regular member

    Joined:
    Mar 28, 2005
    Messages:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    www.linuxiso.org
    www.linuxiso.org
    www.linuxiso.org
    www.linuxiso.org
    TUOLLA ON KAIKKI!
     
  15. make12

    make12 Member

    Joined:
    Sep 9, 2002
    Messages:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Testailin taas tuota asennusta, mut eihän se alkanu pelittämään. Kun asennus kysyy Automatic configuration via DHCP, niin vastaan kyllä niinkuin pitääkin, mutta asennus jää tähän kohti junnaamaan pitemmäksi aikaa ja sen jälkeen antaa jonkin virheilmoituksen mitä en nyt muista.

    Yhteytenäni on Baana ja winukassa pitää joka kerta kun haluaa muodostaa Internet yhteyden niin soittaa. Voiko tällä yhteydellä edes asentaa tätä Susea ftp:n kautta?

    Niin ja kokeilin asennusta toisellaki verkkokortilla, jossa piirinä oli RTL8139 niin moduulin asennus onnistui, mutta siltikin se jäi junnaamaan tähän samaan kohti.
     
  16. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    vasta oli jossain palstalla tuosta baanasta... susessa taitaa pystyy jossain välissä valkkaa käsin niitä moduuleita sun pitäis varmaa saafa joku ppp0 tai vastaava en tiedä tosta baanasta.. .onko mitää siellä alhaalla F2 nii saat valita/vastaavaa... taas varmaa Lunix ku tulee palstalle osaa auttaa.. hallitsee susen..
     
  17. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    make12
    Eli yhteytesi on siis pppoe/a, ja windowsissa käytät "dial-in" käyttäjätunnus/salasana hässäkkää avaamaan yhteyden?

    Ainakaan aiemmin tuo ei SUSEn kanssa onnistunut. Johtuu siitä että siellä ei ole kohtaa johon laittaisit käyttäjätunnuksen ja salasanan.

    Muutamia vaihtoehtoja (mikään ei välttämättä ole paras)

    1.)
    Kysy jos jollakin kaverilla olisi adsl-modeemi johon saa tallennettua käyttäjätunnuksen ja salasanan jota voisit lainata.

    2.)
    Lataa FTP-DVD ja pura sisältö hakemistoon win levylle ja asenna kiintolevyltä mini-install cd:tä käyttäen.

    3.)
    Osta DVD-asema. Laita mulle osoitteesi yksityisviestinä niin laitan sulle poltetun DVDn(kopio originaalista)
     
  18. make12

    make12 Member

    Joined:
    Sep 9, 2002
    Messages:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Nojoo, ongelma ratkeaa kohta kun otan kaverilta lainaan dvd- aseman ja toisella kaverilla poltatin Susen. :)

    Säätämiseksi menee, mut minkäs tahtoo kun halut testaamaan on yllättävän suuret.
    Kiitän kaikkia.
     
  19. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    oikea asenne! :D jos kerran innostusta on nii mikäs siinä... Linux on loistava valinta.. :D
     
    Last edited: Apr 7, 2005
  20. Orfeus

    Orfeus Member

    Joined:
    Apr 16, 2005
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla olisi vähän samantapainen ongelma.
    Verkkokorttina on A-linkin kortti, piiri RTL8139D, eli tuon moduulin saa ladattua suoraan asennusohjelmassa.
    Yritän siis asentaa Suse 9.2:sta, mutta kun valitsen että haetaan ip automaattisesti dhcp:n kautta, niin se vain junnaa siinä hetken, jonka jälkeen sanoo ettei saa yhteyttä.
    Se mikä minua ihmetyttää, on, että olen ennenkin asentanut Susen samalla tavalla, mutta nyt ei tahdo toimia.
    Verkkokortti on kokeiltu toimivaksi, ja samainen cat5-piuhakin toimii, koska jos sen liittää windows-koneeseen, niin dhcp arpoo heti ip:n.
    Kokeilin myös asentamalla Susen DVD:n kautta, mutta itse Susessa en vieläkään saa yhteyttä toimimaan, vaikka Suse tunnistaa kortin.
    Siellä määritän että hakee osoitteet automaattisesti DCHP:n kautta, mutta ei onnista.
    Mikäköhän saattaisi olla ongelmana, pikkaisen harmittaa, kun on ennenkin toiminut, mutta nyt jostain syystä ei tahdo toimia.
    Routerina on A-linkin Roadrunner 44b ja yhteys Elisan ADSL.
     

Share This Page