Tietoturva kysymyksiä.

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Tikkuneq, Jun 26, 2006.

1. Tikkuneq

Tikkuneq Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin ja en ole varma mikä olisi paras palomuuri normannin ja mahdollisesti avastin ja antivirin kanssa?

kerran minulla oli ZA ja heti kone jöötissä :p

EDIT: testaan sygate 5.6, onko hyvä ja olisiko mitään opasta?

EDIT2: ELI nyt olis avast ja kysynkin että teenkö ensin että katkasen netin, poistan normannin ja asennan avastin, laitan asetukset, netti päälle ja päivitän? ja olisko mitään opasta avastiin.

Last edited: Jul 2, 2006
  2. pongi

pongi Regular member

Trophy Points:
    26
  3. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Hieman asiaan liittyen, voiko keriota päivittää hakemalla sunbeltin sivulta uudemman version ja asentamalla päälle? Säilyy asetukset ym?

Ja nohin spyware ongelmiin suosittelen windows defenderiä.

4. Tikkuneq

Tikkuneq Regular member

Trophy Points:
    26
    en oikein pitänyt sygatesta :D

mutta tota avastia haluaisin koittaa ja onko kellään mitään opasta avastiin?

ja teenkö niin että netti pois, poistan normannin, asennan avastin ja netti päälle ja päivitän??

5. kiiveri

kiiveri Active member

Trophy Points:
    66
    noin se kannattaa tehdä ihan varmuuden vuoksi.

Itse suosittelen virustorjuntaan Antiviriä, se on Avast!:n kanssa ollut paras virustorjuntaohjelma näissä testeissä, vaikka on ollut maksulliset f-securet yms. mukana, muutenkin olen näin ylipäätään olen ymmärtänyt että ilmaiset virustorjunta systeemit ovat parempia kuin maksulliset ja palomuureissakin taitaa olla sama (?)

6. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Trophy Points:
    46
    - Blokkaa jopa välillä tosiaan liian agressiivisesti, eli sivusto saatetaan blokata kun se viittaa "ad" tai "banner". Sellaisetkin jotka eivät ole haitallisia sivustoja siis.

Lisäksi, en tiedä onko selailuun mitään vaikutusta mutta onhan se aikamoinen lista mainoksia siel blokattuna ;) Veikkaisin, että pientä seuraamusta sitä on.

@Tikkuneq

Muistahan, ettei ihan jokaiseen ohjelmaan löydy opasta. Sitä joutuu itse joskus säätämään aika lailla, jotta pääsee haluttuun tulokseen.

Share This Page