1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

ubuntu ja xp samaan koneeseen...

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by hannuhil, Sep 30, 2005.

  1. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Ei ehkä kannattaisi partition magicia sotkea mukaan, vaan kylmästi osioida kubuntulla. Joudut jokatapauksessa kertomaan asennukselle mitä osioita haluat käyttää mihinkin tarkoitukseen. Voit siinä kanssa poistella tarpeettomat osiot ja lisätä uudet.

    Osiorakenteesi näyttää aika jännältä, joten kannattaa naputella [bold]sudo cfdisk[/bold] siinä vaiheessa kun niitä fstabiin lisäilet. Siitä näet tarkat osioiden kuvaukset ja mistä ne löytää. (sda1, hda7,.. jne)
     
  2. Divi

    Divi Regular member

    Joined:
    Nov 26, 2004
    Messages:
    112
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu en mä sillä muuta tehny kunhan kattelin noita linuxin osioita kun ei resurssien hallinnassa näe...
    Ja ei se kubuntun asennus kyllä liikoja viimekerralla kysellyt. ihan ite se teki nuo osiot. pääosion 10gt ja swapin 400mb.
    Ja mitäs tuo sudo cfdisk sitten tekee ja mihin se pitää kirjottaa?
     
  3. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Auttakaapa joku kubuntulainen miestä mäessä. Tuo cfdisk näyttää osioiden tiedot jotka pitää sinne fstabiin laittaa. Itse olen vain kerran kubuntua ajanut ja senkin kerran asentanut ensin ubuntun ja päivittänyt kubuntuun jälkikäteen. Edelleenkin päivittelen jos ei kubuntussa voi itse osioida levyä..
     
  4. Divi

    Divi Regular member

    Joined:
    Nov 26, 2004
    Messages:
    112
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Last edited: Nov 20, 2005
  5. Divi

    Divi Regular member

    Joined:
    Nov 26, 2004
    Messages:
    112
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vähän ruvennu mietityttämään distron vaihto kun ei kubuntun käyttäjät tunnu kovin aktiiviselta. millä distrolla on paljon käyttäjiä ja saa tällanen newbie helposti apua? Madrake 10 kenties?
     
  6. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
  7. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    (K)Ubuntu on saanut kiitosta juuri aktiivisesta käyttäjäkannasta. Apua saa kun sitä osaa oikeassa paikassa hakea. Itse haen ohjeeni suoraan lähteestä http://ubuntuforums.org .

    AD:tä harvoin käytän linux avun hakemiseen vaikka erinomainen paikka onkin.
     

Share This Page