Kyllä ne tuppaa nykyään nuo lukot olemaan jostain syystä kovemmin kiinni kuin ennen, liekö näyttisten paisumisella osansa asiaan. Tämä toki vain muutaman uudehkon koneen kasaamisen perusteella todettu.
Olipa erikoinen ratkaisu, kun koko ajan olet Jimmsiltä tilaamista mollannut ja moittinut. Et nyt noin käsi voi olla, että konettasi et kuntoon saa, vaikka täältä apuja saat. edit: aina olet muita yllyttänyt itse kasaamaan, miksi et itse kasaa? Takuulaajennus?
Vaihtoehtona vain Verkkokauppa. En sitäkään ole kymmeniin vuosiin varsinaisesti kehunut. Paitsi telkkariostoksiin. Joo, meni hermot. Koko paska takaisin jimmsille jos/kun rupeaa juntturoimaan. En ole mikään tekninen jannu. Jatkossa ainakin voit ihan hyvillä perusteilla syyttää minua amd-faniksi koska itseltänikin löytyy heidän prossu. Tarvisko muuten kukaan epämääräistä atk-rojua? Näyttiksen möin jo veljenpojalle.
Joutaa myyntiin vasta kuukauden päästä. Vähän falskia muutenkin ilmoitella osista joiden kunnosta ei ole mitään varmuutta. Testaan vielä myöhemmin ilman näyttistä ja katsotaan sitten. Paikoillaan edelleen. Tänään meni varttitunti käynnistellessä ja on sen jälkeen ihan hyvin toiminut. Edit: Vai tarkoittiko trinity mitä tulee myyntiin?
Nyt vaan alkoi epäilyttämään että pitäiskö ettiä 1080ti jostain muualta. 8 gigaa taitaa loppua kesken. Mutta silloin taas takuulaajennuksen idea menisi vähän hukkaan.
Vaikka et minulta kysynyt, niin ei todella ollut fiksu ratkaisu. Kohtuu uuteen koneeseen tulee vika, niin ei korjata sitä, vaikka täällä saisi ilmaista konsultointia ongelmiin. On täällä 13:sta vuotiaat täysin noviisit koulupojatkin saaneet neuvoillamme koneensa kuntoon ja monet, monet muut, vaikka tekniikka ei ole aina niin hallussakaan ollut. Sitä vähän ihmettelen, kun olet itsekin osallistunut korjausneuvojen antamiseen, arvaamalla? Peru äkkiä tilaus ja laitetaan koneesi kuntoon. Edit: kerro nyt, mikä viimeinen todellinen ongelmasi koneen kanssa oli, kun siinä on ollut kaikenlaista aina välillä milloin microsoftin, intelin, windowsin tai jonkun muun keksityn kohteen ongelma. Pitäisi löytää todellinen syy, jotta voi päästä todelliseen ongelmaan käsiksi.
Arvaamalla, ihan kuten sinäkin. Joskus arvaus on vankemmalla pohjalla kuin jonain toisena kertana. Tänä aamuna näytölle ilmestyi starting windows (suomenkielinen seiska) ja jämähti siihen. Virrat pois powerista ja seuraavalla käynnistyksellä katosi signaali näytöstä. Varttitunnin odottelun jälkeen yllättäen löytyi, ja on pelannut kivasti siitä lähtien. Ongelmana siis on jäätyminen muutamassa sekunnissa työpöydälle (varsinkin jos ei ehdi käynnistää jotain peliä taustalle, joskus vaikka ehtisikin) tai blue screen ja siitä seuraava sammuminen. Mikä joskus johtaa muutamien sekuntien mittaiseen ilmeisen ikuiseen käynnistyslooppiin. Ilman signaalia. Luulen että tuossa on kaksi erillistä ongelmaa. Edit: Aamun ensimmäisellä käynnistyksellä tuo jumittaa aina joko bios-mainoksen kohdalle tai windowsin käynnistykseen. Siis niillä kerroilla kun ei ala sammahtelemaan muutaman sekunnin välein.
Testaaminen kannattaa aloittaa minimi kokoonpanolla. Jo olemassa olevat laitteet kopassa on helppo kytkeä irti emolevyltä. Komponentti kerrallaan eli tyvestä puuhun noustaan. Testing... Tämä on loogista vianhakua kun oireet ovat satunnaisia. Mutta jos vain saat toisen powerin kokeiluun. Toistan tätä hokemaani juttua. muoks. Jatkan hieman juttua... Kotikoneissa niinkin kannattaa ottaa tosiaan selvää mikä on ongelman aiheuttaja. On palkitsevaa kun oireet häipyvät ja BS on veks. Tarkoitan tällä esim. Blue Screeniä. Ettei kukaan käsitä väärin. Henk.koht. aina pähkäilen ensin itse omien roinieni kanssa ja silläpä tuossa onkin toinen jonkinmoinen värkki että pääsee ottamaan selvää asioista ja hoitamaan käytännön arjen asioita. Tappiinsa kellotetut vehkeet eivät ole aina niitä nopeimpia laitoksia. ? Jos kone toimii wakaasti niin se on nopea kun ei tarvitse biosissa (uefi) säädellä. Senkin ajan voi käyttää tuottavaan puuhaan. (wwallun tapauksessa tästä ei ole kysymys) Nyt vasta aikuisiällä olen tutustunut näihin värkkeihin ja olen tyytyväinen menettämistäni hiuksista. Oppiminen ja vianhaku ei ole enää salatiedettä eikä alkemiaa. Komponenteilla on tarkoituksensa mutta pahalla silmällä katsominen koko loodaa ja käyttöjärjestelmää kohtaan ei auta paljoakaan. Syyllinen löytyy, se on etsimistä joka ilmaisee itsensä tutkimalla.
Crucial vaihdettu wd greeniin ja näyttis msi 1080ti gamingiin. Lisäksi kaksi kolmen teran toshibaa. Eipä löydy poweria. @lyyri asuksen miehenä - onko tuo https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...-gaming/asus-tuf-x470-plus-gaming-atx-emolevy hyvä? Rakkine hukkaa nettiyhteyden yhtenään joten ei viitti revikoita ettiä. Gigabyten saatavuus näköjään huononee päivittäin.
Ei tartte arvailla muidenkaan. Mulla ei enää riitä mielenkiintoa tuon intel/nvidia/mikkisoftarotiskon ihmettelyyn. Tunkiolle.
Tuon TUF emon virransyöttö aika kehno, sopiva hinta tuolle olisi max 120e eikä 170e. E: siis muutkin ominaisuudet perus b450-emon tasoa. Yksi vaihtoehto tuohon pakettiin olisi x370 emo https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/127427/prime-x370-pro/asus-prime-x370-pro-atx-emolevy