Lainaat koko viestin vaikka vastauksesi olisi seuraava viesti. Tarpeetonta. Luetko niitä vietejä vai lainaatko muuten vaan? Sisäistätkö mitä viestiin on kirjoitettu? Turhaan selittät ettei onnistu 2 osiota, jos ei onnistunut winukassa tai easus ohjelmalla. Ehdotin GPartedia. Ekassa viestissäni on sanottu mistä sitä saa. No ei ole suoraan linkkiä, mutta on riitävät nimet. Googlaten löydät. Myös mainitsemani Puppy Linuxin. Käyttöohjeita en kirjoita. Koska yleiseen osiointi-ohjelmien tapaan toimii. Ja GPartedin sivulla on ohjetta ja kuvankaappausta. Ja googlaten ohjelman nimi ja manual tai tutorial perään, niin opastusta löytyy ihan mihin vaan.
Kyllähän minä nuo lukaisen mutta kun ongelma ei olekkaan luoda 2 osiota vaan 2 näkyvää osiota (eli kummatkin siis näkyy winukassa) ja tätä en ole onnistunut tekemään.
Jossainhan ne täytyy näkyä jos olet saletisti 2 onnistunut luomaan. Jos tarkoitat ettei näy Oma tietokone, mutta näkyy Levynhallinassa? Yleinen syy on, ettei niitä osioita ole alustettu. Ja winukka ei "näe" kuin fat ja ntfs formatoidut. (Ja yhdestä FATin näkymättömyydestä, syystä siihen, voit lukea mun ekasta viestistä.)
Juu elikkäs siis...tavoite olisi saada luotua 4gb kokoinen FAT32 osio josta voin bootata windowsin ja 12gb NTFS osio jolla olisi kaikki "normaali" data (molempien tulisi näkyä winkukan oma tietokone paikassa) Sain luotua molemmat osiot ja jopa alustettua ne mutta toinen osio ei silti näy missään joten se pitäisi vielä saada kuntoon niin olisi hyvä.
idea on se, että minulla on normi muistitikun lisäksi aina mukana bootti tikku jos sitä satun tarvitsemaan.