Asia oli ennen tällei, Intel kallis ja AMD halpa. AMD:n prossut oli parhaita hintalaadultaan, mutta mites nyt kun Intelin 200e prosessori päihittää about kaikki nykyiset AMD:n tuotannossa olevat, ja se on fakta, eikä vain fanboy illuusiota? Eihän niitä eroja niin paljoo normaalikäytössä pitäiskään huomata, mutta tälle hetkellä yli 700e systeemeihin (ilman käyttöjärjestelmää) se on järkevin ratkaisu ostaa kyseinen Intel.
Niin, mutta silti en ole Inteliin vaihtanut kun en ole nähnyt tarvetta. Kyl noi AMD:n prossut hyvin menee peli ja normikäytös. Ja todella hyvä esim. Intelin ylihinnoittelusta ja brändi/mainoshinnoist (Vähän sama kuin Nike / Adidas, maksat merkistä) on 6 ja 8 coret. Intelin 6 ja 8 coret siel 1000e pintaan kun AMD:lt lähtee 150-200e pintaan, ja ainoat erot ovat ehkä muutamat megahzin taajuudet tai muutama megabit sinne tai tänne, muutenkaa kyl pelikäytös 6+ corei oikeen tarvi joten en sen tarkemmi ole tutustunu.
Kyl toi 2500k on silti peruskäytössä paremp ja kellottuuki kivoihin lukemiin. Itse ainakin ostaisin sen jos tarvitsisi vaihtoehdoista valita. Tllä hetkellä Intel hakkaa kaikki AMD:n prossut leikiten.
Jep, kyl määki tykkään maksaa valmistajan mainoshinnat/brändihinnat, ja itse siis olen molempia, Intel ja AMD käyttänyt. Kun mennään yli 4 coren, AMD:n hintasuhde parempi. Itse en näe mitää eroa muutaman Mhz:in tai Mb:n välillä. Ja kyllä, Intelin 4 coret hakkaa kaikki AMD:n 4 coret, mutta pelatessa näytönohjaimella on isompi merkitys.
Budjetin mukaan. 955BE tai 960T maksaa reilun satasen siinä missä i5 2500K parisataa. Sanoisin rajaksi pelikoneen kohdalla sen, että jos Intelin prossulle ei ole varaa ostaa vähintään GTX 560Ti/HD 6950 -näyttistä, niin kannattaa ottaa AMD ja panostaa näyttikseen.
Tuossa vertailussa nyt ei ole mitään järkeä. Valta-osassa tapauksista Intelin 4 core voittaa AMD:n 6 ja 8 ytimimiset prossut. Intelin ydinteho on paljon parempi kuin AMD:n ja sillä on tällä hetkellä paljon suurempi merkitys kuin ytimien määrällä. Esim. 2500K mallin hinta perustuu prossun nopeuteen. Ei prossun merkkiin...
Ei sinne päinkään sillä prosessorien nopeutta voidaan verrata testeillä. Tämän jälkeen voidaan valita JÄRKIPERUSTEIN sopivin prossu itse kullekkin. Teeppä sama homma kun valitset t-paitaa...
Noniin, haluan heti kärkeen kiittää kaikkia mielipiteistänne (ja ennenkaikkea perustelluista sellaisista). Tällaisella lähdetään nyt seuraavan kerran liikkeelle, ei varmasti kaikkia miellytä jne mutta toivotaan nyt että tuosta edes johonkin olisi. Prosessori: Core i7 2600K, LGA1155, 3.4 GHz, 8MB Emolevy: P8Z68-V/GEN3, LGA1155, Intel Z68, DDR3, BT, PCI-E 3.0, ATX Näytönohjain: GeForce GTX 570 Twin Frozr III PE OC, 1280MB 770/4000, 2xDVI/1xHDMI Muisti: 8GB (2x4GB) Sniper DDR3 1866MHz, 9-10-9-28 Virtalähde: 700W Aurum ATX-virtalähde, 2.3 80Plus GOLD Prosessorijäähdytin: CNPS7X Kotelo: XPredator White Edition, ATX-kotelo Yhteensä: 1191.80? (2x640Gt kiintolevyt ja polttava blue-ray asema tulee vanhasta koneestani)
Prossu se 2500K, koska et tiedä tarttevas HT:ta. Sillon HT on turha ja siitä ei kantsi maksaa. Tosta selkeesti halvempi poweri http://www.jimms.fi/tuote/NX-6000-R3 Säästyneet rahat käytät SSD lättyyn.
Pidän tuon toisen virtalähteen paremmasta hyötysuhteesta ja prossuksi i7 koska paperikoneinsinööri saattanee tarvita myös ihan työohjelmiakin jossa tuosta HT:sta voi olla hyötyä (vaikka tästä ei olekaan tarkoitus tulla työkoneeni, mutta kun ikinä ei voi tietää milloin jompi kumpi tilttaa), ei siitä nyt varsinaista haittaakaan luulisi olevan? Ainakin nuo meidän 3D mallinnusohjelmat on osa aika raskaita pyörittää sujuvasti "Pentin perus PC:llä".