1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Uusi kone kevyeen käyttöön

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by JoHannah, Jul 24, 2013.

1. Datanen

Datanen Guest

Trophy Points:
    108
    Itse asennukseen ei mene aikaa kuin 10-15 minuuttia mutta päivitysten latautumiseen ja asennukseen kuluu noin tunti tai enemmän.

2. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    Sanotaan näin että kun kasaat koneen, sekä asennat windowsin, päivität windowsin niin karkeesti sanottuna koko päivä siinä menee. Itsellä vois mennä joku 3-4 tuntia, tosin täytyy muistaa että oon kasannu koneita aikamoisen litannian.

Kasata voi itse, mutta jos ei halua tai pelottaa liikaa niin voi sen 30e kasauspalvelun ottaa. Ei siinä nyt mahdottomasti rahaa mene hukkaan. Windowsin asennuksesta taas ei kannata maksaa.

3. Gereti

Gereti Senior member

Trophy Points:
    163
    kasausaika on niin suhteellista, kyllä sen voi puolessa tunnissa kasata sen koneen jos vain *heittää* osat kotelon sisään ja vetää johdot yyheksi mykryksi nippusiteellä siihen dvd-asemapaikan kulmaan/kotelon pohjaan, kun taas kaapelien kunnollinen laittaminen, kotelon kasaus ajatuksen kanssa, jne voivat viedä sitten useamman tunninkin

4. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    No mulla ei vie, enkä roiski osia. Piuhat menee taivuttamalla tyhjille, CD/DVD asemapaikoille ja toki itse komponentit vaikuttaa asiaan. Varsinkin jos joutuu True Spirittiä, tai vastaavaa backplatea vaativaa prossucooleria asentamaan niin hetki siinäkin menee.

Mutta, anyway ettei mene liia offtopiciksi niin @JoHannah saa itse päättää ottaako kasauksen vai kasaako itse. Molemmissa omat hyötynsä, toki kasauspalvelussa saattaa kestää hetki ennenkuin kone postissa saapuu. Jos päätät kasata itse, apua täältä saa varmasti.

5. lounas

lounas Member

Trophy Points:
    11
    Suosittelen että otat kasuspalvelun, mutta asennat windowsin ite. Windowsin asennus on lähinnä seuraava-painikkeen klikkailua...

Turha ite kokemattomana kasata, jos sen saa kolmellakympillä. Ei myöskään tarvi tapella osien kanssa, jos vaikka sattuu tulemaan viallisena - säästyy palauttelu-rumbalta. Eli helpommalla pääset kun otat kaupan kasauksen :)

6. JoHannah

JoHannah Member

Trophy Points:
    16
    Kun Windows asennetaan, pitääkö jossain vaiheessa asennukseen liittyen olla kytkeytyneenä nettiin? Mulla on niin vanhanlaiset systeemit, että en luota nettiyhteyden säilymiseen katkeamattomana (kiinteä yhteys, mutta pätkii. Voi olla vanhan modeeminkin vika). Ja siitä oikeastaan olenkin eniten epävarma...
    (Tähän vanhaan xp:hen servicepack 3 asennuskaan ei onnistunut netin kautta vaan asennus katkesi aina kesken...)

7. Datanen

Datanen Guest

Trophy Points:
    108
    Ei tarvitse olla. Vasta sitten kun asennus on valmis niin nettiyhteyden voi laittaa päälle.

8. Funtcase

Funtcase Regular member

Trophy Points:
    28
    OFFTOPIC

Noista USB-laitteiden toimivuudesta vielä, muistaakseni oli näin että asennettaessa Windows 7:aa kannattaa hiiri ja näppäimistö lyödä kiinni nimenomaan USB2-portteihin, koska BIOS ei välttämättä tue natiivisti edes integroituja USB3-portteja ennen ajurin asentamista. Tai ainakin jos USB3-portissa ei toimi niin vaihtaminen USB2-porttiin on auttanut. Voi olla että riippuu sitten BIOS-versiosta, ehkä piirisarjasta, ja en tiedä onko W8 kanssa samaa ongelmaa.

Tai sitten muistan jotain väärin :eek:)

Share This Page