1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Uusi Näytönohjain. mikä paras kellotusten kanssa ja jäähyjen?

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by otzi86, Jul 21, 2010.

1. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    No, selvä, kaikki mun teoriat on ny kumottu, mutta et silti ostais 5830 pixmaniasta. Jimssiltä sais siihen alle 180e hintaan niin vois ostaakkin mutten muuten. Ja onko sekin nyt sitten multa väärin ajateltu että mitä viileempänä kortti pysyy niin sitä pidempään se oikeastaan kestää? Pixmaniasta en silti osta mitään :)

2. MaRc0oLi0

MaRc0oLi0 Regular member

Trophy Points:
    26
    No jos et sitä viel seuraavas elämäskin ole käyttämässä ni ei ole väliä kunhan ei ylikuumene yli ohje arvojen.

5850 vie vähemmän virtaa kuin 5830, ja 5870 sit viel vähän enempi kuin 5830

3. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Näinhän se olikin.

4. MaRc0oLi0

MaRc0oLi0 Regular member

Trophy Points:
    26
    Nyt 5830 hinta pixmaniassa 159.90. ja paketissa siis oli sapphiren malli (ainakin mulla)

5. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Eipä tuo ole hinnaltaan paha.

6. otj80

otj80 Member

Trophy Points:
    11
    Tilasin tuon Pixmania Radeon 5830:n ja täytyypä sanoa, olen tosi tyytyväinen. Ko. firmasta minulla ei ole mitään aiempaa kokemusta, vain kuulopuheita siitä kuinka hankalia takuuvaihdot ym. on. Iloisesti olin kuitenkin yllättynyt, kun paketti saapui. Kortti on Sappihiren bulk-pakattu kortti, mukana tuli Crossfire-silta, DVI->VGA -adapteri, pari molex->PCI express lisävirtaliitinadapteria, ja ajuri-cd. Lienee siis kaikki härpäkkeet mukana, mitä Sapphiren retail-pakatuissakin versioissa, joissa varmaan vaan on tuon ankean ruskean pahvilaatikon tilalla hienompi pakkaus.

Kortti toimii ja pelittää kaikin puolin hyvin. On siis tismalleen kuvassa esiintyvän kaltainen: http://www.anandtech.com/Gallery/Album/595#4. Pituudeltaan on lyhempi kuin referenssiratkaisut, ehkä jotain 25 cm.

Mielestäni hinta-laatu-tehosuhde on tässä nyt niin kohdallaan (159,90 € + postit), että ehkä kannattaa ottaa pieni riski ja uskaltautua Pixmanian asiakkaaksi. Itsekään en olisi tästä kortista sitä 250 € maksanut, mitä yleensä pyydetään. Toisena vaihtoehtona oli minullakin juuri 5770, mutta kyllähän tämä sen tehoiltansa hakkaa ja kun samaan hintaan saa, niin mikä ettei.

Share This Page