Tarviiko laittaa mitään lämpötahnaa Olen kuullut juttua että ei tarvitsisi. Ei tietoa mitä se on saati mihin sitä laittaa.. Saisiko vinkkejä koneen kokoamiseen? Missä järjestyksessä osat paikoilleen etc...
Emolevyn ohjekirjassa on kuvalliset kasaamisohjeet. Lämpötahnaa laitetaan prossun ja emolevyn väliin.
Oisko tästä tapahtumasta missään kuvia. Etten mene sillä tahnalla osia liimaamaan yhteen. Jäi vähän epäselväksi, sillä nämä kaverit ovat eri mieltä asiasta ^^
Tuo oli kai ajatuskatkos, tahna tulee ehdottomasti prosessorin ja jäähdyttimen väliin Idea on että lämpö siirtyy paremmin prosessorista jäähdyttimeen. Prosessorin ja emolevyn välissä ei saa olla _MITÄÄN_, pitää olla tarkkana ettei kosketa prosessorin kantaan tai ettei pölyä pääse väliin. Emolevyissä ja prosessorissa on jopa suojus, jotta kontaktipinnat eivät sotkeutuisi ollenkaan. Itse kasasin 2v sitten ekan kerran koneen, ja kysyin osat täältä afterdawnista. Kokoaminen on helppo homma, katsot vaan kotelon manuaalista emolevyn, kiintolevyjen sekä dvd-aseman kiinnitysohjeet, emolevyn manuaalista miten osat liitetään emolevyyn.
http://www.youtube.com/watch?v=QSGr-7NqUbI Siinä esimerkki video jossa asennetaan täällä ehdotettu cooleri. Tahnasta vielä sen verran, että sitä laitetaan pieni nokare keskelle ja suosittelen vielä sen jälkeen tasoittamaan sen todella ohueksi kerrokseksi vaikka pienellä pahvin palalla tai vanhalla luotto- etc. kortilla. Ja itsellä ainakin oli hieman vaikeuksia tuota cooleria asentaa yksin joten suosittelen pyytämään jonkun kaverin/tuttavan apuun, niin onnistuu varmasti eikä mitään hajoa. Muutenkin jos olet ensikertalainen kokoamisessa eikä ole ketään tuttua joka osaisi opastaa tai neuvoa, niin suosittelen ottamaan kokoamis palvelun pakettiin mukaan, vaikka hinta saattaa ollakkin vähän suolainen, Päätös on sinun.
Juu Olen harkinnut tätä, sillä onhan se mukava saada kone postissa koottuna eikä mitään osa läjää. Pääsee heti värkkäämään ^^ Asentaako ne käyttiksen siellä Jimm PC stores? Paljonko postimaksu?
Käyttiksen asentavat johonkin ~20e hintaan, sitä et halua. Se on vain levy sisään, next, next ja ok. Se oli siinä. Onnistuu jopa raihnaisen sotalesken isoäideiltä (joita kunnioitan enkä aio loukata millään tavalla).