Tässä sulle kokoonpano, mutta se maksaa 1800€!! Yksi noista sun laatimista kokoonpanoista maksoi 1760€... toisaalta sun otsikossa lukee peliPC 800-1200€?!? http://www.aijaa.com/v.php?i=6092558.jpg Tiedän, että nälkä kasvaa syödessä... mutta lyö se budjetti ensin lukkoon ja sitten katsotaan mitä sillä rahalla saa. Jos haluat peliPC:n hintaan 1200€, joudut siirtymään AMD:n leiriin. Jos pistät enemmän rahaa likoon, niin Intel 1366 kokoonpano on mahdollinen. Tosta 1800€:sta voit sitten lähteä karsimaan osia, jos et ihan koko summaa viitsi tuhlata... esim. SSD, näyttis, kotelo, kasaa itse?
no vähän se arvio meni budjetissa hukkaan mutta kyllä kun tehoa saa niin saa vähän mennä yli. aika paljon kyllä se vähän taitaa olla... no aattelin vähän kellottaa muisteja ja prossuu et sais lisää tehoja. ton sun paketin mä ehk tilaan ku saa vähä lisää rahaa 300e... mutta kellottuuko noi muistit miten?
Voisin lyödä vetoa että tuosta I7 riittää sun tarpeisiin tarpeeksi tehoa vakiokelloilla, vai onko se enemmän sitä virtuaalipippelin kasvattamista ku pitää lyödä 4Ghz?
Sinun käyttöösi varmasti irtoaa tarpeeksi tehoa tuosta ihan vakiokelloillakin, ja voihan tuon kellottaa johonkin 3 - 3,2Ghz jolloin lämmöt ovat maltillisemmat ja et tarvitse über jäähyä ja tehoa löytyy..
en halua väittää vastaan viisaampia mutta tulen kellottaman sen todella varmasti 4ghz joskus myöhemmin.
Tuo 4 ghz vaatii jo pientä perehtymistä eikä mene enää perus "BLCK hintaan ylös ja ok" vaatii jännitteiden tunaamista ja lämpöjen tarkkailua ja tekstistä päätellen et mikään ekspertti ole.
Mulla pyörii tuo I7 3,2Ghz ja on ainakin omiin tarpeisiin aivan riittävä, en näe mitään syytä kellotella enempään
noh... kaai sillä 3.2ghz taajuudella pärjää pitää harjotella vähä enemmä vissii sinne 4ghz? mulla ois 3 prossuu tuhottavana tuolla kaapissa...